NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

sobota 25. března 2017

Tvarohové buchty z celozrnné mouky

Vsadila jsem na kvalitní suroviny a prostě jsem to zkusila.
Měly to být kynuté buchty plné tvarohu, přesto trochu zdravější.
Sousto, které jsem já ochutnala, se mi rozplynulo na jazyku stejně rychle, jako se rozplynuly ostatní buchty z pekáče. Podle toho soudím, že se povedly. Můj tatínek sice nezapomněl poznamenat, že máme ,,chlebové buchty", ale po prvním ochutnání, pro ně navzdory své cukrovce, sahal opakovaně.

200g hladké pšeničné mouky
300g hladké celozrnné pšeničné mouky Bio Country Life
30g droždí
2 žloutky
2 špetky soli
50g třtinového cukru
1 balíček vanilkového cukru s pravou vanilkou
110g rozpuštěného másla + máslo na pomazání buchet
250ml vlažného plnotučného mléka
citrónová kůra z půlky citrónu
Náplň:
1 kostka plnotučného tvarohu(ne z vaničky)
1 vejce
½ sáčku vanilkového pudingu
1 vanilkový cukr s pravou vanilkou
trochu třtinového cukru
trochu mléka

Do 100ml plnotučného mléka se lžící cukru jsem rozdrobila kvasnice, promíchala a nechala vzejít kvásek. Mouky jsem prosála do mísy, udělala v nich důlek, vyklepla do něj dva žloutky a přidala ostatní suroviny. Vyběhlý kvásek jsem nalila do důlku a těsto zadělala zbytkem vlažného mléka. Těsto jsem zpracovala na vále. Je krásně vláčné a nelepí se. Radost s ním pracovat. Hotové jsem ho přendala do mísy a zakryla utěrkou. Po vykynutí jsem ho rozválela, nebylo třeba podsypávat moukou, nelepilo se. Rádýlkem jsem nakrájela na stejně velké čtverce, které jsem plnila tvarohovou náplní. Zavázala jsem je do šátečku a do máslem vymaštěného pekáčku vkládala uzlíkem dolů. Každou buchtu jsem z boku pomazala rozpuštěným máslem, aby se holky nepřilepily k sobě a vložila vedle ní další a další a další, dokud se pekáček nezaplnil. Všechny buchty jsem nakonec svrchu ještě pěkně máslem potřela.
Pekla jsem na 180°C v elektrické troubě do zlatova. 


Abych nezapomněla…,
že ty ,,chlebový“ buchty byly fakt dobrý.

20 komentářů:

  1. Pokud jde o pečení z jiného druhu mouky, nedávno jsem zkusila dýňovou a úspěch to nemělo. Ostatní aleternativním mouky (ať už celozrnná, špaldová nebo pohanková) jsou pro mne zatím nezdolanou metou. A o neúspěchu s dýňovou se mi do dalších experimetnů moc nechce. I když ty tvoje buchty vypadají tak lákavě, že to možná přehodnotím ;-)
    Tak abych nezapomněla, že zkusit se má všechno... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dýňovou jsem Stáňo ještě nezkoušela. Zatím jen pšeničnou celozrnnou, špaldovou a pohankovou. Se špaldovou moc úspěch nebyl a sebekriticky přiznávám, že mě taky moc neuhranula. Ale pohankovou používám ráda, hlavně do ovocných moučníků.
      Tak nezapomeň:-))
      H.

      Vymazat
  2. U děti s celozrnou moukou v pečení nikdy neuspěji, mi osobně celozrná nevadí. Buchty vypadají skvěle, dala bych si :-) Krásnou neděli, Ivana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych Ivo, že to na chuti vůbec není poznat. Jenom buchty mají tmavší barvu, takže nedůvěřivci a pozorovatelé, se zeptají...:-)
      Děkuji, pěkný nedělní večer.
      H.

      Vymazat
  3. Celozrnnou mouku jsem ještě nikdy nepoužila, no měla bych to zkusit.Buchty vypadají hodně lákavě. Určitě i Honza z pohádky by je ocenil :-). A já bych si ji dnes k nedělní snídani s chutí dala.
    Hezkou neděli!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě měla, Hanko. Kdyby si Honza nich pochutnal, to by byla největší poklona:-)
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  4. Manželovi již delší dobu slibuji klasické kynuté buchty. Vím však, že bych u něj s touto moukou v nich neuspěla. Snese ji jenom v pečivu - chléb, housky, to už si zvykl. Jenže mne zajímá jak chutnají, takže asi to stejně do příštího pečení zkusím propašovat :o)), třeba bude mile překvapený.
    Díky za recept Henrieto a přeji hezkou neděli.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, můj muž všechny zdravé potraviny s nedůvěrou odmítá. Můžu Tě ubezpečit, že kdyby ta celozrnnost nebyla v buchtách vidět, ani by to nepoznal. Jen se po nich zaprášilo. Jen dávám méně cukru, tak jestli jste zvyklí na sladké, klidně dej víc.
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  5. Tak my naopak jinou než celozrnnou téměř nepoužíváme. A děti si stěžují, když mám pečící přestávku, že ty housky z obchodu nemají vůbec žádnou chuť. Je pravda, že jsem si je učila od malička. Jsou na celozrnné věci zvyklé a manžel je tolerantní a nakonec mu taky zachutnalo a domácí celozrnné ocení. Krásný den! Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je ideální. A Tvoje děti mají pravdu. Kdo si zvykne na domácí pečivo, z obchodu už nechce. Už roky peču kváskový chleba a když jsem před časem z nouze musela chleba koupit, zhrozila jsem se, jak jsme to mohli jíst. A to byl jeden z nejlepších a nejdražších.
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  6. Buchty vypadají moc dobře :-) hned bych si dala!

    OdpovědětVymazat
  7. Můj mužský miluje tvarohové kynuté a já je peču tak málo. Tyto vypadají luxusně.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, taky jsem je hrozně dlouho nepekla. Naposledy ještě podle klasického starého receptu se sádlem. A teď jsem zkusila tyhle a měli úspěch, tak proč je nedělat zdravěji.
      Pěkný nedělní večer
      H.

      Vymazat
  8. Vypadají lákavě a velmi dobře :-) Děláš mi chutě :-D
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dý, to já ráda:-))
      Užij si nedělní večer.
      H.

      Vymazat
  9. Teeeda, ty jsou! Vypadaji opravdu lakave. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Bavilo mě to, tak snad je to vidět...:-)
      H.

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. No tak šup, nakoupit ingredience a v sobotu zadělat!:-)
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra