NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

sobota 18. března 2017

A hory odpověděly

Khaled Hosseini


zdroj: Google
Od knihy A hory odpověděly jsem na základě anotace očekávala příběh dvou sourozenců, kteří od sebe byli násilně odloučeni, o jejich lásce a naději ve shledání. 
Ve skutečnosti jde ale o několik příběhů, které se odehrávají v různých časových úsecích. 
Tisíce planoucích sluncí od téhož autora jsem odkládala, protože jsem ty emoce prostě nemohla unést. Tuto knihu jsem odkládala proto, že jsem si musela srovnat myšlenky.
Díky množství postav a dějů zasazených do různých období to pro mě bylo trochu složitější čtení a naléhavost díla nebyla až taková, na jakou jsem u autora zvyklá. Každopádně jsou zde ale vykresleny lidské osudy, které spolu více či méně souvisí a jsou protkány citem. 
Ať už jde o již zmíněné odloučení sourozenců, o nenaplněnou lásku, obětování se pro druhého, nezvládnutý vlastní život, neschopnost pomoci člověku v nouzi, uvědomění si sebe sama nebo nalezení lásky k vlastní matce. Je jenom potřeba si tu rozbitou mozaiku osudů poskládat do jednoho velkého obrazu.


Abych nezapomněla...,
,,Kábul to je…tisíc tragédií na čtvereční míli“




8 komentářů:

  1. Právě jsem dočetla jeho knihu Lovec draků, takže mám přečtené již tři a emočně mne nejvíce dostávala kniha Tisíce planoucích srdcí. Jinak Hosseini je skvělý vypravěč.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Lovce draků také ráda vzpomínám, byla to první knížka od Hosseiniho, která se mi dostala do ruky. Nečekala jsem, že by se autor mohl ještě posunout dál, ale Tisíce planoucích sluncí mě dostalo. Jak emočně, tak tím, jak se to četlo. Připadalo mi, že žádná věta v tom příběhu nebyla zbytečná. Opravdu skvělé.
      Pěknou neděli Álo.
      H.

      Vymazat
  2. Když to nezvládám, raději odložím, mám takových kousků nedočtených pár...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle rozhodně stála za dočtení. Ale teď s jednou bojuji zuby nehty a nevím, jestli dočtu. Když já knížky tak nerada odkládám...Připadá mi, že o něco přijdu, když se nedoberu konce:-)
      H.

      Vymazat
  3. Já od tohoto autotra nic neznám. Takže se po ní možná někdy v knihovně podívám. Nebo po nějaké jeho jiné knížce
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výborný vypravěč Stáňo, krásně se čte. Dlouho jsem jeho knížkám odolávala, protože jsou z prostředí válečného Afgánistánu, ale nelituji. Zase jiný pohled, než známe z médií.
      Pěkný zbytek dne
      H.

      Vymazat
  4. Nečetla jsem nic od tohoto autora. Zcela určitě to musím napravit a v knihovně si knihy vyhledat. Čtu ráda a hodně.
    Měj hezký první jarní den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se Ti Hosseini bude číst stejně dobře jako mě:-)
      Děkuji Hanko.
      Přeji Ti pěkný, první jarní (už) večer:-)
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra