NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

neděle 24. února 2019

Padesátkrát a stále poprvé



Vždycky jsem zastávala názor, že věk je jenom číslo.

Než jednoho dne zjistím, že tu nit uchem jehly bez brýlí už prostě nenavléknu.
Než si do postele místo lehké noční košilky obléknu tlustý ponožky z ovčí vlny, a koupím si svou první zimní čepici v životě.
Než se mi poprvé při líčení shrne kůže pod tužkou na oční linky, a všimnu si, že vrásky kolem úst se začínají nebezpečně prohlubovat.
Než se papírky s poznámkami stanou součástí mého každodenního života a upomínek v telefonu rapidně přibývá.
Než začne být ranní vstávání namáhavější a ty doby, kdy jsem vyskočila z postele na první zazvonění budíku, jsou nenávratně pryč.
Než při rozhovoru s kamarádkou zapomenu, co jsem jí to před minutou chtěla říct.
Než moje nepřítomné zírání do spíže a přemýšlení pro co tam vlastně jdu, se začíná nebezpečně prodlužovat.
Než mi první probdělá noc ukáže, co je to nespavost.

Pak si musím chtě nechtě přiznat, že to číslo v souvislosti s věkem až tak bezvýznamné není.
A čím vyšší ta počáteční číslice je, tím větší práci se svým tělem i sami se sebou máme.

Emička zatím umí počítat jenom do dvaceti, ale já jsem se právě dnes dopočítala padesáti.
Stovky se asi nejspíš nedopočítám, ale kdybych skončila někde kolem osmdesátky s rozumem a stolicí na svém místě, s nohama v kondici, které mě donesou alespoň kousek za město, budu spokojená.
Tak mi prosím držte palce.

Abych nezapomněla…
včera jsem měla na oslavě své nejbližší, přátele a kamarády a dostala jsem spoustu krásných dárků. Ráda bych proto i někomu z vás nadělila malou radost. Tentokrát budu losovat, tak jsem moc zvědavá, na koho se usměje štěstí a dostane dřevěný svícen na čajové svíčky.
Losovat budu z komentářů došlých do 28.2.2019 do 24.00 hodin.






47 komentářů:

  1. Jindřiško tys měla narozeniny? Dovol mi, prosím, popřát ti jen to nejlepší, hodně zdraví, štěstí. A z čísla si nic nedělej, co nám život ubírá na svěžesti, to nám přidává na životní zkušenosti. A to taky není marné :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě dneska, Peťo:-). Děkuji Ti z celého srdce. Ano, ano, svěžesti ubývá a zkušeností přibývá. Možná to má něco do sebe, ale kdyby šlo skloubit obojí, to by bylo něco:-).
      Měj se krásně
      Jindra

      Vymazat
  2. Jindro, vítej v klubu padesátníků :-)(který já bohužel už brzo opustím). Do další padesátky :-D hodně štěstí, lásky, pohody. A ať se ti splní všechna přání - vyřčená i nevyřčená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, u Tebe mám zrovna pocit, že se čas na Tobě podepsal opravdu minimálně. Takže vlastně nesejde na tom, jestli už padesátku opouštíš:-). Ty si prostě pojedeš pořád to svoje:-).
      Děkuji Ti moc a zdravím na dálku.
      Jindra

      Vymazat
  3. Narodila si se o deset let později než já, milá Jindřiško, a tak mám již léta po padesátce odzkoušená. Vše postupně přichází, tak jak máš sepsáno, ale i s tím se dá žít báječný život, plný zázraků a divů. Ano, ve tváři se prohlubují vrásky, jejich cestiček přibývá, ale ta duše je tak svobodná, veselá, živoucí a plná snů a přání. Každý den něco nového začíná. A tak ti přeji neposedné boty na nohách, ruce objímající, tvář rozesmátou, mysl jiskřivou. Stále to budeš TY.
    Hodně zdraví, štěstí, lásky, pohody, radosti, krásné žití do dalších skvělých let.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko milá, moc jsi mne dojala. Tvoje přání je kouzelné a pravdivé. Budeme žít takový život, jaký si ho sami uděláme, hlavně nepřestávat snít, plánovat a radovat se ze života. Děkuji moc, vše co mi přeješ se do dalších let sakra hodí:-).
      Děkuji ze srdce
      Jindra

      Vymazat
  4. Milé čítanie s humorom... Prajem všetko len to najlepšie, hlavne veľa zdravíčka a krásnych chvíľ v kruhu rodiny!!!
    Pekný deň,
    Aďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, zdraví a rodina je to nejvíc, co člověk může v životě mít, takže Ti moc děkuji za takové přání. Beru to všemi deseti:-).
      Jindra

      Vymazat
  5. Mě to čeká za 4 roky. Už jsem ti přála na IG, ale ještě jednou to nejdůležitější - zdraví, zdraví a zdraví. Upřímně a z celého srdce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když ono to tak strašně letí, Míšo. Děkuji za obě přání, zdraví potřebuje každý z nás, pak jde všechno samo:-).
      Jindra

      Vymazat
  6. Jindřiško, také už jsem dnes přála na instagramu,ale přání a zdraví není nikdy dost!Tak ještě jednou ze srdce hodne zdraví a ať tě ani humor neopouští!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko milá, těší mne Tvá přání. Pokud bude nadále zdraví v rodině, věřím, že bude i humor:-). Děkuji ze srdce.
      Jindra

      Vymazat
  7. Jindo, přeji Ti také všechno nejlepší. Zdraví, optimismus a štěstí. Jo, a taky mám brýle na čtení a v noci občas ne a ne usnout...holt i mně se to blíží, za rok podám zprávu. Krásný večer přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jdeš mi tedy v patách, Diano:-). Nepočkám na Tebe, až Ty budeš slavit jako já dnes, já budu zase o rok dál. A tak to má být:-). Přeji šťastný a pohodový rok plný optimismu, ať k tomu mezníku dojdeš v radosti.
      Jindra

      Vymazat
  8. Jindřiško, i já se přidávám ke gratulantům. Přeji Ti především hodně zdraví, pohody, spokojenosti a lásky. Ať Tě stále baví psaní blogu, chození po horách a užívej si krásné chvíle s rodinou. :-)Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko milá, děkuji Ti moc. Všechno co mi přeješ ráda přijímám.
      Jindra

      Vymazat
  9. K Tvým narozeninám Ti, Jindřiško, přeji všechno nejlepší, hlavně hodně zdraví a dobré mysli. Že začne být malinko něco jinak ? Na to si zvykneš a budeš to brát s humorem.
    A jak píše Alenka, dá se s tím svým způsobem báječně žít.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, věřím, že se s padesátkou brzy sžiji. Ono mi nic jiného stejně nezbyde:-).
      Děkuji moc za přání.
      Jindra

      Vymazat
  10. Milá Jindřiško, i já se připojuji ke gratulantům. Znám stejné neduhy, co po padesátce přicházejí. Tak hlavně pevné zdraví, ostatní si zařídíš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se s tím musíme nějak poprat, Pavlo:-). Děkuji moc, s dobrým zdravím jde to ostatní samo.
      Jindra

      Vymazat
  11. Jindřiško, ještě jednou vše nejlepší! A k těm "než" S kamarádkou si dopřáváme hygge a jako druhý bod našeho setkávání pokračuje emailem s podtitulkem: "co jsem ti nedořekla" Raději jsem začala psát emaily, protože do příštího setkání, které bývá za týden si to už nepamatuju ... Krásné dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dani. Když já to mám někdy obráceně. Když se s kamarádkou sejdeme, tak já už nevím, jestli jsem to, co jí chci říct už nepsala v mailu:-).
      Jindra

      Vymazat
  12. Milá Jindřiško, k Tvému krásnému jubileu Ti přeji vše jen to nejlepší, hodně zdravíčka, štěstíčka a radosti. Mně se to pomalu také blíží a některá "než" se u mne projevila už dávno. :o)
    Měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dášo ze srdce. Všechno se hodí, to je jasný. Přeji Ti, abys do padesátky až na ni přijde řada, vstoupila s radostí a ve zdraví.
      Ještě jednou díky!
      Jindra

      Vymazat
  13. Jindro, přeji vše krásné, hlavně zdraví, štěstí. Každý věk sebou nese něco nového a hezkého, je potřeba si to užívat plnými doušky. Tvá NEŽ jsou krásně sepsaná, pravdivá, životem odzkoušená. Žij, užívej, prožívej s láskou a radostí. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, děkuji Ti ze srdce, Tvoje přání je krásné, budu se snažit ho naplnit:-).
      Jindra

      Vymazat
  14. JIndři, já Tě v klubu předběhla o týden a musím říct, že jsem si ani nevšimla, že už je mi tolik :-)) Je pravda, že mám dvě kamarádky, které jsou o dvanáct let starší a přitom stále krásné a v pohodě, že mi ten věk nepříjde vůbec důležitý, je to vážně jen číslo a zaleží na každém jedinci :-)) Přeji Ti v další padesátce spoustu krásných let :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, že jsem si nemyslela, že to číslo budu tak řešit, Zdenko? Ale nějak na mě dolehla nostalgie:-). Každopádně se těším, že se mi třeba s ním něco nového otevře. Tak vzhůru do života padesátnic, Zdenko!
      Děkuji, i Tobě přeji, aby ten život v padesátce byl pohodový a radostný.
      Jindra

      Vymazat
  15. Jindřiško, vše nejlepší a z mého pohledu seš ještě mladá holka. Tak si života pěkně užívej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marti ze srdce! Zdraví Tě stále mladice:-))

      Vymazat
  16. Všechno nejlepší k narozeninám. Přeju hodně zdraví, štěstí, lásky a chuť k psaní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, všechno beru, všechno se hodí. Když bude zdraví , štěstí a láska, tak pak bude chuť jak k psaní, tak i ke všemu ostatnímu:-).
      Jindra

      Vymazat
  17. Jindřiško, nebudu psát žádné hlubokomyslnosti - moc gratuluji, přeji zdraví, spokojenost, dobré lidi kolem sebe, lásku a humor, který těší i nás tady!
    Krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helenko, na Tobě mám ráda právě to, jak dokážeš jednoduše a jasně vyjádřit co se Ti honí hlavou, co cítíš. Mám pocit, že to jde přímo od srdce. Takže Ti moc děkuji i bez hlubokomyslností, takhle je to lepší.
      Jindra

      Vymazat
  18. Kdykoliv se dívám na domečky od tebe, vzpomenu si na tichý odkaz, který v nich od tebe přišel. My dvě to máme vůbec tak trochu na této bázi, leckdy nejsou třeba slova.
    Tvůj významný den ale zvýraznit musíme, je to totiž kapitola, na kterou se nezapomíná.
    Už se v něm nerodí, pouze skvělé myšlenky. Už se v něm nikam tak nespěchá, na spoustu jsme si již sáhli. Už je život daleko čitelnější, na spoustu otázek jsme odpověď našli nebo přečetli.
    Když v tomto věkovém čase najdeme v sobě klid a zdraví bude též přítomné, vyhráli jsme.
    Já ti přeji už jen hladká vítězství, ze srdce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, ( krásné jméno! ), kdybych to uměla tak hezky a vydatně napsat jako zde Simonka, udělala bych to. Tak jen tolik:
      přeji pevné zdraví a štěstí a všeho dobrého hodně!
      ( moje dcera oslaví padesátku v únoru 2020 ) - život v padesáti začíná! mohu potvrdit.
      S vervou do toho.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Milá Simono, mám naprosto stejný pocit. Propojení s Tebou evidentně kolikrát funguje i beze slov.
      Můj významný den původně tak významný být neměl, ale nějak se to zvrtlo. Prožívala jsem ho a prožívám nějak víc, než jsem původně zamýšlela. Každopádně je v Tvých slovech něco, co je pro mě důležité. Nevím, proč si platím psychologa:-)).
      Díky moc!
      Jindra

      Vymazat
    3. Milá Jiřino z N. Simona vládne slovem tak, že by se leckterý spisovatel mohl od ní učit:-). Děkuji za Tvé upřímné přání, dobrého hodně bych opravdu brala:-). Tak fajn, jdu do toho! Tvoje dcera bude mít za rok po Tvém boku do padesátky skvělý start.
      Jindra

      Vymazat
  19. Jindro, také dodatečně přeji všechno nejlepší, hodně zdraví, radosti a spokojenosti!
    Jo a ty teplý ovčí ponožky nosím taky. Krásně hřejou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Katko. Tam u vás na horách jsou snad ty ponožky i povinnost, ne?! :-)
      Já na ně nedám dopustit:-).
      Jindra

      Vymazat
    2. Já taky. Budu muset letos nakoupit do zásoby, doufám, že je budou mít tak jako loni na mysliveckých slavnostech na Hluboké...

      Vymazat
  20. Milá Jindřiško ještě jednou ti ze srdíčka přeji všechno nejlepší.. velikou kupu zdravíčka, štěstí a ať tě nikdy tvůj humor neopouští. Krásné dny ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Zdeničko moje milá, vím že je to od srdce. Ráda bych měla toho všeho i nadále dostatek, budu si to hýčkat.
      Jindra

      Vymazat
  21. Milá Jindřiško, ráda nahlížím na Tvůj milý i vtipný blog a ač poněkud dříve narozená /jsem na penzi už 7. rok/ dovolím si poslat Ti přáníčko ke krásným narozeninám: Hodně štěstí, pevné zdraví, všechny věci co Tě baví. Lásku,spokojenost, přátele, ať je Ti na světě vždy vesele! HelenaK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Heleno, jsem ráda za Tvé přání, děkuji moc. Ty už máš padesátku dávno za sebou, užíváš zaslouženého odpočinku, doufám, že ve zdraví a spokojenosti.
      Básnička je krásná, díky moc.
      Jindra

      Vymazat
  22. Milá Jindřiško, pozdě, ale přece:
    Přeju ti, aby těch probdělých nocí bylo co nejméně a aby ti nožky dlouho sloužily. Potřebuješ je přeci na svoje výšlapy, při nichž jsi šťastná. A my všichni potřebujeme šťastnou Jindřišku, která rozdává (určitě nejen na blogu) radost. 😊

    A v neposlední řadě, Jindří, pevné zdraví!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dorko zlatá, děkuji Ti ze srdce. Krásná slova sis pro mě připravila, jsem dojatá. Budu se i nadále snažit radost rozdávat, i když noc bude krátká a výšlap náročný:-).
      Velký DÍK!
      Jindra

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra