NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

čtvrtek 30. března 2017

Digestoř

                               zdroj: Google

I když se snažím mít všeobecný rozhled, je mi jasné, že se nemůžu vyznat ve všem.
Proto některé svoje záležitosti svěřuji lidem, kteří jim rozumí.
Nesmí ze mě ovšem nikdo dělat blbce!
Z digestoře, kterou mi náš letitý prodejce elektrických spotřebičů nabídl jako nejvhodnější, jsem od začátku moc nadšená nebyla. Přesto jsem na ni kývla. Důvod byl prostý. Dobrá zkušenost z minulých let.
Když přišla s horním vývodem, i když byla objednána se zadním, s pochopením jsem přešla chybu skladníka, který sáhnul vedle.
Když mi ovšem následně prodejce začne tvrdit, že digestoře se zadním vývodem už se nevyrábí a on někde ,,vyštrachal“ poslední kus z výstavy, začnu bystřit smysly.
Moje receptory nedůvěry se nezklidní ani po tom, co mě do telefonu ubezpečuje, že digestoř je v naprostém pořádku, jen byla ,,trochu zaprášená“.
Ještě jsem ji neviděla a už vím, že ji nechci.
Na internetu také zjišťuji, že žádný problém sehnat digestoř se zadním vývodem neexistuje.
Je mi tedy jasné, že mu nezáleží na tom, zajistit optimální řešení pro mě, ale pro sebe. 
V obchodním styku už dělám řadu let, takže vím, jak to chodí. Může být motivován velkoobchodem nebo má na prodeji této konkrétní značky větší marži. Obojí bych byla schopná pochopit. 
Ale u mě, jako zákazníka, který již dvacet let nakupuje do bytu veškeré elektrické spotřebiče jenom od něj, mi to přijde trochu nefér.
Když můj ,,privátní prodejce“ rozbaluje ,,výstavní“ digestoř, zjišťuji nejen že je větrací mřížka pod nánosem prachu, ale že je na řadě míst odřená. Sice jen lehce, ale stokorunová sleva mi přijde málo na to, abych se na to musela několik dalších let dívat. Neodbytně nabízí výměnu poškozených dílů, jen abych si digestoř koupila.
Asi začnu trkat! Rozčarování mnou začíná cloumat. Rozčarování nad tím, že jako letitý zákazník, pro tohoto člověka najednou nic neznamenám.
Kdyby manžel nezkoušel vypínače a nezjistil, že je ještě ulomený držák plastového krytu, asi bych musela ostře zabojovat. 
Takhle mému již mému bývalému prodejci nezbývá nic jiného, než uznat, že v tomhle stavu si digestoř prostě nepřevezmu.

Abych nezapomněla…,
přehodnotit své konzervativní sklony.

18 komentářů:

  1. Tentokrát by to možná mohlo být "Abych zapomněla..." (na toho povedeného prodejce;-))
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to máš asi pravdu, Stáňo...Budu si muset zvyknout, že časy se opravdu mění. A to nejen na ciferníku:-)
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  2. Milá Henrieto, myslím, že tento problém trápí mnoho z nás... Na jednu stranu dobrá zkušenost z dávných let minulých nás předurčuje k stále dobrým postojům k něčemu, co si takový pozitivní postoj už dávno nezaslouží... No co dodat, přehodnotím i já své postoje a okusím se vymýtit své konzervativní sklony a býti více odvážná... Děkuji za příklad!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla jsi to naprosto přesně Diano. Doba si zřejmě žádá jiné postoje, než jaké máme my konzervativci zažité.
      Děkuji a přeji Ti pěkný večer
      H.

      Vymazat
  3. Je to smutné, když se člověk s něčím takovým setká. Obzvláště když prodejce chce takto obalamutit letitého zákazníka. To fakt naštve.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě. Kdyby to byl někdo cizí, ale po takové době spolupráce to fakt zamrzí.
      Pěkný večer Hanko.
      H.

      Vymazat
  4. Toto jednání by mne také naštvalo a digestoř bych nepřevzala. Ne každá sleva se vyplatí a ušetřit pár korun za poškozený výrobek a pak na to celá léta koukat, se opravdu nevyplatí.
    Henrietko, dobře jste udělali a určitě ve svém okolí najdete jiného, solidního prodejce.
    Přeji ti příjemnější dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, co si myslel...Že nad tím mávnu rukou? Že přehlédnu všechny ty nedostatky? Známe se léta, nemohl si myslet, že sklopíme hlavu a ,,vysolíme prachy". Ale zkusil to:-)
      Děkuji Dášo.
      Hezký večer
      H.

      Vymazat
  5. Chovala bych se stejně, na léta dobré spolupráce bych zapomněla, nesnáším když se ze mne snaží někdo udělat ňoumu, co na všechno skočí. Bráním se vždy urputně :o)).
    Dobře si to Henrieto napsala, dneska pro prodejce zákazník znamená jenom jediné - zaplať a nevymýšlej si :o)). Honba za ziskem je nezadržitelná.
    Ale MY se nedáme!!
    Přej dobrý výběr jiného dodavatele digestoře.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se být za každých okolností slušná, ale někdy je třeba jasně říct, co od toho druhého očekáváme a co se nám nelíbí. Je pravda, že mi tato situace zase trochu otevřela oči. A máš pravdu, nedáme se!
      Děkuji za povzbuzení Álo.
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  6. Takovéhle jednání od prověřeného prodejce tedy zklame. Ale naštěstí sis to prověřila. Akorát přišel o stálého zákazníka. Do budoucna ti přeji, abys už nic takového řešit nemusela.
    Krásný víkend. Dý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, zklamaná jsem. Ale napřed jsem byla pořádně naštvaná.
      Děkuji Dý, pěkný víkend i Tobě.
      H.

      Vymazat
  7. Rozumím ti, mám také problém se zajetými kolejemi, bohužel, i já jsem si namlátila čumák a přehodnotila.
    Prostě chca nechca..musíme se posouvat. To co funguje v zemích s vyspělou ekonomikou, kde si klienta váží a hýčkají si jeho věrnost, se u nás musíme ještě dlouho učit, u nás ještě věrnost nemá váhu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak víš, o čem mluvím...Já jsem takový věrný pes a pořád si myslím, že se slušností nejdál dojdu. Ale co Ti ostatní? To bych opravdu musela trkat, abych si nechala všechno líbit...
      Takže vstříc novým obchodním partnerům:-)
      Měj se pěkně
      H.

      Vymazat
  8. To je dobře, že jste se nedali. Celou dobu,co by jsi měla digestoř poškozenou, byť lehce, by Ti to bralo energii, vše co není ok jí bere. A konzervativní sklony jsi zvládla na jedničku ;-). Krásný víkend D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No přesně. Pořád bych koukala na ty škrábance a sama na sebe bych byla naštvaná, že jsem neměla dost kuráže říci ne. Tak jsem ji radši v sobě našla:-).
      Hezký večer Dani.
      H.

      Vymazat
  9. Fredy Kruger

    " Proč zájem mám o různé digestoře ??
    ... by z rodiny nikdo již neochořel !!

    Ve jizbě spí nás více :
    Vinou našeho stýce,
    jež otálí s odběhem na stranu,
    v místnosti spousta je metanu !
    ... prolhaně tvrdí, " že nemusí "

    Málem bych omdlel, když loknu si !
    ... metan jest lehčí vzduchu,
    největší problém má z puchu
    můj otec !... ( jež měří ku dvěma metrům )
    ... mu ku stropu schází pět centimetrů !"

    řve otec : " Zas cítím to !!... zatr "....
    ( otec je strýcův bratr )
    " Dýchati tady, možné už není !!"

    ... otec má zuby vyceněny,
    ( jak celá rodina Pytschussů,
    jež pozná se podle předkusu )

    " Patricku !! zalez hned do komínu,
    tam bouchej, ať poznám, kde vybourat díru !!

    ... tady jest komín.... tyy... vado !!"
    ( hoch v komíně mlátil jak howado !! )
    ...ač učerněn, rozčilen, - nepláče !!"

    ... otec se chopil krumpáče !
    ... bratranci pracují...bába... i tchyně
    za chvilku ve zdi je díra jak swině !

    Chlapeček vylezl dírou !

    " Zda měli jsme správnou míru ??? "
    děd do díry rouru hned zasune....

    Výkřiky : " Pasuje !!" ..." Pasuje !"

    " Tu vypouštěj plyny ze zadnice !"
    ... rodina odtáhla postel strýce,
    ( který se opět dal do chrápání )

    ... přímo do středu odsávání !!

    " Teď máme pokoje navždycky !!"

    ... tu strýc prdnul úplně nelidsky !!!

    " Neublíží teď - ni mouše,
    jako pes, který nekouše !!"

    Bohužel... nebylo pokoje !
    ráno děd zařval : " Kdo to je ???
    ... byls´to ty ??" ... " Jááá... jsem to neudělal !!"

    " Nebo ty ??" ... "Též jsem se nepodělal !!"

    ... tu... z rodiny jeden se začervenal !....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komíny a digestoře,
      odtáhnou prdíky spoře.
      Dejte strýci méně mouky,
      ať nepouští ty své pšouky.
      Také členům rodiny,
      strýček není jediný...!

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra