NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pátek 10. března 2017

Smetanová kapusta se žampiony

Kapustu mám z farmářské bedýnky, která mi přišla minulý týden, a tak je na čase ji zpracovat. Chvíli se probírám kuchařskými knihami, ale nakonec se rozhodnu pro improvizaci.

Na 4 porce jsem spotřebovala:

½  hlávky větší kapusty
250g žampiónů
2 cibule
½ středního pórku
2 stroužky česneku
500ml zeleninového vývaru
3 lžíce hrašky
150ml ovesné smetany
sůl, pepř
320g bulguru

Na třech lžících oleje jsem osmahla nakrájenou cibuli. Kapustu jsem pokrájela na kousky a vložila jsem do pánve k cibuli. Osolila jsem, opepřila a chvíli zarestovala. Přidala jsem pórek, 500ml zeleninového vývaru, přiklopila a cca 10 minut dusila pod pokličkou. Žampiony jsem zbavila nožiček, hlavičky jsem omyla, pokrájela a vhodila ke kapustě. Po chvíli jsem směs zaprášila hraškou a promíchala. Nakonec jsem ochutila prolisovaným česnekem a zjemnila ovesnou smetanou. Jako přílohu jsem zvolila bulgur, ale kapusta bude výborná i s rýží nebo s těstovinami.


Kapusta je skoro zázrak přírody. Je málo zeleniny, která je takto obdobně zdravá. Kapusta je bohatá na vlákninu, výborně působí na náš trávicí systém, játra, střeva a imunitu. Obsahuje velké množství vápníku, hořčíku a železa, vitamín C, B, E a K.
Kapustové karbanátky a vepřové na kapustě je sice fajn, ale proč nepoužít kapustu jako hlavní surovinu?

Abych nezapomněla…,
hlávková, růžičková nebo kadeřávek?

8 komentářů:

  1. Kapustu máme také moc rádi, karbanátky jsou z ní vynikající. Tvůj recept Henrieto mne zaujal, kombinaci kapusty a žampionů jsem myslím ještě nejedla, tak proč nevyzkoušet.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Ta kombinace mi přišla zajímavá a opravdu to bylo dobré.
    Hezký den
    H.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý recept. Kapusta bývá u nás na talíři jako kapustové karbanátky, takže toto by mohla být dobrá změna.
    Zkusím!
    Hanka z Podkronoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapustové karbanátky jsou asi nejčastějším způsobem zpracování kapusty.
      Tak snad Ti tato změna bude chutnat.
      Děkuji za návštěvu, Hanko. Jsi u mě vítaná.
      Hezký večer
      H.

      Vymazat
  4. Sním strašně moc zeleniny, skutečně.
    Ale přiznám se, že kapustě se vyhýbám, nemám tušení proč?
    Všechny potraviny mám, koupím kapustu a zkusím, mám ráda nové chuťové výzvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi můj člověk. I já jsem hooodně ,,na zelenině":-)
      Jsem zvědavá, jestli Ti bude chutnat. Snad mě neprokleješ...:-)
      H.

      Vymazat
  5. Já sním zeleniny poměrně dost, ale v podstatě všechnu syrovou )asi jsem byla v minulém životě králík), v teplé podobě si ji dávám jen příležistostně a jen některou (fazolky na slanině, špenát, smažený květák). Takže do tohohle receptu se asi nepustím
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám tak šedesát ku čtyřiceti. Více ze zeleniny vařím a teplá jídla doplňuji syrovou zeleninou, většinou saláty. Smíchám všechno možný, co mám zrovna v ledničce a zaliji nějakou zálivkou s kořením nebo bylinkami.
      Jo a smažený květák budu mít zrovna zítra...
      Pěkný večer Stáňo.
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra