NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 3. dubna 2017

Cesta na Mars, povinnost úsměvu a rána mezi oči

Pondělí, 27.3.2017
Včera odstartovala Raketou na Mars.
Snad tam najde svůj Meteor lásky.
Zůstalo jen Kouzlo bílejch čar,
a já věřím že…Jednoho dne se vrátí.
R.I.P. Věra Špinarová

Úterý, 28.3.2017
Tvoje auto má rozsvícenou červenou kontrolku proto, že je s motorem něco v nepořádku.
Tvoje auto jede v nouzovém režimu proto, že jsi ignoroval jeho výstrahu.
Tvoje auto se zastavilo proto, že mu už nic jiného nezbývá.
Nemá totiž ručičky ani nožičky, aby Ti mohlo nafackovat nebo Tě nakopnout do zadku.

Středa, 29.3.2017
Kdybych poslechla syna a digestoř si objednala na Alze, nemusela jsem mít dneska zkažený večer. Ale to je ten můj konzervativní přístup k životu.
Dnes jsem pochopila, že i když je léta něco kvalitní a osvědčené, neznamená to, že tomu tak bude i nadále.

Čtvrtek, 30.3.2017
Když mi úsměv nejde přes rty, obvykle si toho každý všimne.
,,Vy jste dneska nějaká smutná“, konstatuje příchozí zákazník.
Už si ale nevšimne, že se soustředím na práci.
A když se soustředím nebo přemýšlím, nakrabatí se mi čelo.
,,Co je, mami, Ty jsi naštvaná?“, ptá se dcera v autě, cestou domů.
Už si ale neuvědomí, že můžu být jen unavená z práce.
A než mimika přepne na mód volno, chvíli mi to trvá.
,,Ty se ani neusměješ…“, oznámí mi večer manžel, když mě nepobaví cosi vtipného v televizi.
Už si ale nevšimne, že na televizi vůbec nekoukám, ale soustředím se na psaní.
A když se soustředím nebo přemýšlím…
Mám já vůbec nárok na den bez úsměvu?

Pátek, 31.3.2017
Přebíráš vládu, když únor odchází.
Na rozdíl od něj jsi oblíbeným měsícem roku.
A měsícem knihy!
Čas s Tebou přeběhl jako mávnutím kouzelného proutku.
Stačila jsem si však všimnout, jak jsi po sobě zanechal kvetoucí tulipány, rašící kopřivy, drobně se zelenající březové větvičky a žlutě rozzářený zlatý déšť.
Sláva Tobě, březne!

Sobota, 1.4.2017
Když od rána svítí slunce…
Když ho mohu otevřenými okny vpustit do celého bytu…
Když pětice vrabčáků poletuje a štěbetá před domem…
Když sázím cibuli, seju mrkev, ředkvičky a špenát…
Když věším vyprané prádlo ven…
Mám obyčejnou radost!

Neděle, 2.4.2017
Že se hrábě staví ostřím zubů k zemi, ví i malé dítě.
Já taky.
Když ale od rána ignoruji potřebu odpočinku a do ruky beru tak nebezpečnou zbraň,
ani si neuvědomím, že jsem toto pravidlo porušila.
Rozsvítí se mi až po tupé ráně mezi oči.
Tak si můžu jít konečně lehnout.


Abych nezapomněla…,
jak bolí rána hráběmi.

26 komentářů:

  1. Ac bych mela urcite soucitit, a ja soucitim, tak jsem se i zasmala, hezky napsane. Uz jen same dny jako sobota��. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesto, že to dost bolelo, napsala jsem to hlavně pro pobavení. Takže jestli ses zasmála Marcelko, jsem spokojená:-)
      Děkuji
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  2. Že když člověk nemá pusu od ucha k uchu, je tak podezřelý, že.
    Děkuji tam nahoru, že ten přelom byl tak teplý, zapomněla jsem dnes na balkoně kocoura, ještěže je zasklený a venku bylo celkem teplo.
    Přeji ti, aby tento týden byl ve znamení, zjištění, že těch " konzerv " je na tomto světě hodně a chovají se velice podobně.
    Bylo krásně, ale potřebovalo by hodně zapršet, je zoufale sucho.
    Aby nám ta příroda pořádně zazelenala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo? Když se celý den usmívám a směju, nikdo se nad tím nepozastaví...berou to jako samozřejmost:-)
      Jak se zapomene na balkoně kocour? Haha:-):-)
      H.

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Řekla bych, že celkem pestrý na pocity. Od smutku přes údiv, rozčarování, radost a nadšení k prozření:-)
      Pěkný den Stáňo
      H.

      Vymazat
  4. Milá Henrieto, další "výživný" týden za Tebou, myslela jsem si (a držela palce), aby trable s digestoří byly již vyřešené a ejhle, teď stávkuje vozidlo... Vůbec se Ti nedivím, že se neusmíváš...a nakonec rána do hlavy hráběmi...směji se, ale samozřejmě ne Tobě, prostě, když se to tak pěkně nahromadí, tak možná ta rána do čela, je jen jakási třešnička na dortu...takže přeji týden bez ran do hlavy či jiných částí těla! Co že máš s tím vozidlem??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vozidlo naštěstí stávkuje někomu jinému. Je to anonymní vzkaz do rodiny a pokud si ho náhodou ten dotyčný přečte, určitě bude vědět:-)Já jsem tak opatrná, že kdybych řídila,(jako že neřídím) a něco se mi v autě rozsvítilo, hned to pro jistotu odstavím:-)
      Jestli jsem Tě pobavila Diano, jsem ráda. I kdyby ses smála mě:-)
      Měj se pěkně a děkuji
      H.

      Vymazat
  5. Henrietko, dnes nebudu mít den bez úsměvu. Rozesmála jsi mne nahlas u neděle.
    Celý týden byl opět zajímavý a koukám, že s tou digestoří to nedopadlo. No a autíčko se opraví, pokud jsi nezadřela motor:O) a bude zase líp.
    Přeji ti tento týden, ač deštivý, plný pohody a příjemnějších zážitků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, Dášo:-) Nevěřila bych, co jedna rána násadou vyvolá úsměvů. Ale jsem ráda, že se mi povedlo pobavit pár lidiček(i když to fakt bolelo):-)
      Auto máme naštěstí v pořádku, já pro jistotu neřídím. Jde o anonymní vzkaz pro zkušeného řidiče z rodiny, který si myslí, že se jeho auto nechá oklamat.
      Děkuji Dášo, pěkný týden.
      H.

      Vymazat
  6. Tohle čtení mě fakt moc baví. Humor, nadhled, upřímnost....
    Přeji krásné slunečné dny, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, Klárko:-)
      Děkuji a přijď zase!
      H.

      Vymazat
  7. Jak pestrý týden to byl Henrieto. Když si to člověk takhle sepíše den po dni, smutek střídá smích, vztek radost, zbytečnou věrnost vytěsní nový rozhled a po drobném zranění se rozsvítí občas v hlavě.
    Prima dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napsala jsi to úplně přesně Álo! Vystřídalo se ve mě v tomto týdnu opravdu hooodně pocitů:-)
      Krásný týden.
      H.

      Vymazat
  8. To je hezký nápad jak nic nezapomenout :-) Ráda budu číst i další dny a týdny a měsíce a....
    Zvu vás ke mně: www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě...nezapomenout:-)
      Tak to mě těší, budu ráda.
      Děkuji za pozvání, určitě nakouknu:-)
      H.

      Vymazat
  9. Nebyla jsem sama, kdo se u Tvého příspěvku zasmál. Ach ty hrábě! Jako když se vidím :-).Jinak zase bezva čtení. Sálá z toho život se vším všudy.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, pro potěšení druhých, musí člověk něco vytrpět:-)
      Děkuju Hanko, hezký večer
      H.

      Vymazat
  10. Zasmála jsem se :-)) jako každý týden. Smutný začátek a vtipný konec, snad už to nebolí. Měj se hezky Henriet, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak super!
      Ne, už to nebolí, ale byla to pecka:-)
      Děkuji Dani, pěkný večer
      H.

      Vymazat
  11. vtipně napsaný, pěkná reportáž ze Tvého týdne :-)
    Dík
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dík, Pavle:-)
      Reportáž? Jo, to by vlastně šlo...
      Měj se pěkně
      H.

      Vymazat
  12. Henrieto, vždy mám tak příjemný pocit, když čtu tvé řádky. I když píšeš o životních omylech, zkouškách a nesnázích, v závěru nás dovedeš uvolnit a rozesmát. Přesně jak píše sám život, jednou jsme dole, jednou nahoře a vše je v pořádku. Já Ti děkuji. Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je od Tebe hezký, Zuzi. Nic naplat, život musí být v rovnováze.
      Já děkuji za hezká slova.
      Krásný večer
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra