NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

čtvrtek 20. dubna 2017

Domácí Caesar salát

Velikonoční jídelníček bylo potřeba trochu odlehčit, proto jsem se rozhodla, že na Bílou sobotu bude k obědu Caesar salát. Na ten nejlepší občas chodíme do naší oblíbené restaurace, a tak jsem měla v úmyslu, aby se mu ten můj alespoň trochu podobal.

Na čtyři porce jsem potřebovala:

3 kousky kuřecích prsou
150g anglické slaniny
½ čínského zelí
½ ledového salátu
2 kelímky zakysané smetany
100ml majonézy
2 stroužky česneku
trochu šťávy z citronu
sůl, pepř
grilovací koření na kuře
1 malá plechovka kukuřice Bonduelle
1 sklenička zelených oliv bez pecky
1 červená paprika
toustový chléb

Kuřecí maso jsem nakrájela na kostičky a orestovala na oleji s grilovacím kořením, osolila, opepřila. Na nudličky nakrájenou anglickou slaninu, jsem na sucho orestovala na pánvi.
Čínské zelí a ledový salát jsem nakrájela a promíchala v míse. Připravila jsem si zálivku ze zakysané smetany, majonézy, soli, pepře, prolisovaného česneku a citronové šťávy a vmíchala ji do salátu.
Do středu talíře jsem položila kousky kuřecího masa a okolo něj naservírovala připravený salát.
Na kuřecí maso jsem položila opečenou slaninu, na salát kukuřici, červenou papriku nakrájenou na kostičky a zelené olivy. Každému všeho tak, jak má rád. Já měla bez slaniny, za to s více olivami.
Jako přílohu jsem opekla tousty, které jsme k salátu přikusovali.
V restauraci salát podávají s opečenými, na kostky nakrájenými krutony z bílého pečiva.
Můžete si vybrat.


Abych nezapomněla…,
je docela návykový.

22 komentářů:

  1. Hmm, tak to musela být ňamka. Mám taková jídla ráda. Můj muž je ovšem především na klasickou českou kuchyň. Ne, že by to nesnědl, ale nejásá :-)
    Hezký večer, Henrietko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ňamka to byla, Hanko:-)
      Můj muž taky není na zdravou stravu, ale tenhle salát má moc rád. Jak v restauraci, tak tenhle domácí.
      I Tobě pěkný večer.
      H.

      Vymazat
  2. Určitě by mi chutnal - možná víc než klasický Caesar salát, kde se do zálivky dávají ančovičky (trochu mi tam chuťově nesedí). Ostatně na saláty bych měla najet - tuším, že budu mít problém s tím, abych se po zimě vešla do letních věcí :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Existuje několik variant, pár jsem jich ochutnala, ale tahle zatím vede. Originál z římského salátu mě moc neoslovil.
      Myslím, že do léta ještě nějakou tu túru zvládneš a kila půjdou dolů. Nicméně dobrý salát samozřejmě není od věci:-)
      H.

      Vymazat
  3. Milá Henrieto, právě jsem obhlídla zásoby v lednici, lehce něco přikoupím a zítra servíruji, protože Ceasar salát máme rádi s opečenou bagetkou. Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když o tom tak přemýšlím, Diano, ta bagetka by byla určitě lepší než ten tousťák. Výborný nápad! Tak ať se Ti zítra podaří a dobrou chuť:-)
      H.

      Vymazat
  4. Skvělý tip, dala bych si. Bohužel jen já, ostatní členové rodiny by ani nevyzkoušeli. Přitom ta chuť, to je něco! Navnadila jsi mě :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivo, udělej si ho jen pro sebe. Třeba až ostatní uvidí, jak si pochutnáváš, nedá jim to. Já už to takhle praktikuji několik let. Manžel se mnou stravu(až na výjimky, jakou je třeba tenhle salát), nesdílí, ale kolikrát překvapivě řekne,,tohle bych asi taky moh':-)
      H.

      Vymazat
  5. Skvělý typ na oběd, už jsem ho dlouho neměla :-) Krásný den D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme si pochutnali všichni. Zase jsem jednou vařila jen jedno jídlo pro celou rodinu a všichni byli spokojeni:-)
      Pěkný den i Tobě.
      H.

      Vymazat
  6. Tento klasický salát je prost všech oliv a kukuřice, zálivku má tvořit i malá část ančoviček, ale platí, že každý podle svých chutí.
    Já jsem svůj nejlepší jedla v Paříži, v malé restauraci a moje oko přitom spočinulo na Eifelovku, která zářila v letním slunku.
    Už do konce života ho budu mít spojený s tou vzpomínkou.
    Přeji všem mnoho chutí a mnoho radosti při vaření.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tak. Také žádný ledový salát ani čínské zelí, jenom římský salát. Tohle je hodně vzdálená napodobenina, ale proč ne, když chutná:-).
      Eifelovka jako příloha k Caesar salátu, musel být úžasný zážitek.
      Nedivím se, že na celý život.
      Měj se krásně
      H.

      Vymazat
  7. Henrietko, salát vypadá báječně a velmi chutně. Takový zdravější oběd. Saláty dělám hodně často, ale tento jsem ještě nezkusila, takže příště.
    Hezký pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dášo. Fotky by mohli být lepší, ale aspoň je tam vidět ta barevnost:-). Saláty si také snažím dělat často, třeba i k hlavnímu jídlu nebo jen tak, jako svačinku.
      I Tobě krásný pátek.
      H.

      Vymazat
  8. Vypada moc dobre, posledni dobou mivam vetsi chut na zelene, to bude asi tim jarem. Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Určitě to bude jarem, úplně se to nabízí. Taky mám teď větší potřebu se ,,napást":-)
      I Tobě hezký večer, Marci.
      Henrieta

      Vymazat
  9. no vida dneska te tenhle salát bude hodit, dík za inspiraci k véče

    OdpovědětVymazat
  10. Rádo se stalo:-). Hlavně ať chutná...

    OdpovědětVymazat
  11. ani jsem ti neřekla, že salát byl tůze mňamózní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je super! My si ho nejspíš taky brzy zopakujeme:-)
      Užij si dlouhý víkend.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra