NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

čtvrtek 13. dubna 2017

Prostě neděle

Ten pocit štěstí mě celou pohltil hned, jak jsem v neděli vyšla za město.
Svoboda! Krása! Ticho! Samota!
Statné břízy stojící podél cesty, ve větru mávají svými svěšenými pažemi.
Ptáci zpívají jeden přes druhého.
V příkopu u silnice se zlataví kvítka podbělu a v lesním podrostu bělost sasanek svítí do dálky.
Babička vrba, stojící uprostřed návsi, s větvemi svěšenými až téměř k zemi, do dálky burácí včelím bzukotem.
V lesním potoce se přes kameny valí do údolí průzračná voda.
Vítr si lehce pohrává s větvemi stromů.
Slunce prosvítá mezi vzrostlými smrky a silou, jakou jen může v tento jarní den poskytnout,
mi prohřívá šíji a hádá se s větrem. 






,,Příroda není naše dědictví po předcích. Ale půjčka od potomků."
     Antoine de Saint - Exupéry.

Abych nezapomněla…,
že stačí vyjít za město.

17 komentářů:

  1. Babička vrba, do dálky burácí včelím bzukotem. Máme takovou na zahradě, i když o pár let mladší. Já ji uchránila před potápěním, aby včelky a ptáci měli zázemí. A jsem moc ráda. Krásné Velikonoce a děkuji za poetické čtení. Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokácením :-) potápění by se jí možná líbilo, jezírko teprve plánujeme ;-)

      Vymazat
    2. Nejdřív jsem myslela, že u Vás byla nějaká povodeň:-)) Ta písmenka si občas dělají co se jim zachce:-)
      Každopádně jsi udělala dobrý skutek Zuzko. Vrby jsou opravdu velice krásné a dominantní.
      Klidné Velikonoce Ti přeji.
      H.

      Vymazat
  2. Vrbu mám moc ráda. U jedné jsme si hrávali jako děti. Zůstala tam po malé říčce, která už tam nebyla ... hezké svátky D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také Danko. Na zahrádce mám jenom takovou nízkou, která mi vyrostla před lety z pomlázky, ale přesto svou dominantu dává každým rokem najevo.
      I Tobě krásné Velikonoce.
      H.

      Vymazat
  3. Vrba je fakt impozantní. Podobné byly v parku u metra, kudy chodím do práce, ale většinu z nich před pár lety notně poškodil vítr, takže šly bohužel k zemi.Jsou tam teď místo nich taková vrbová miminka.
    Jinak já vrby teď na jaře nemusím - do doby než odkvetou. Teď mi všechny kvetoucí stromy připomínají, že mám pylovou alergii (asi abych nezapomněla ;-)
    Hezké Velikonoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem vešla na náves a uviděla jsem ji, zůstala jsem stát s otevřenou pusou. A kdybys slyšela ten hukot, když jsem přišla blíž...neuvěřitelné.
      Já zase ke všemu kvetoucímu čichám a nemůžu se nabažit těch vůní. Ale chápu, že to Ty bys asi nemohla. Znám ty projevy alergie u dcery. Já čichám, ona kýchá.
      Tak nezapomeň...obdivovat jenom z dálky:-)
      Krásné Velikonoce i Tobě.
      H.

      Vymazat
  4. Ta vrba, tak to je krasavice.
    Připomněla mi dětství, také jsme takovou krasavici měli kousek od baráku a když jí lidská ruka zplundrovala, už to nikdy nebylo ono, stále to tam chybělo a stále chybí.
    Krásné procházení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je nádherná. Kdyby nebyla plná včel, zabalila bych se do jejích větví.
      Člověk už v přírodě napáchal takové škody, až z toho bolí srdce. Proto, když jsem uviděla tuhle krasavici, úplně se mi zatajil dech.
      Děkuji a klidné svátky Ti přeji.
      H.

      Vymazat
  5. Ve svém okolí žádnou takovou vrbu nemáme, vypadá skvostně. A procházka do lesa je úžasný relax. Před chvilkou jsme se z něj vrátili a přitáhla (a to doslova) jsem si spoustu větví. Chci z nich zkusit udělat kouli omotanou drátkem. Viděla jsem to v pořadu Polopatě, tak jsem zvědavá, jak se dílo podaří.
    Přeji krásné Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je skvostná. Nevzpomínám si, že bych někde takovou krásnou, statnou vrbu viděla. A v lese...tam čerpám energii a hledám klid. Naštěstí ho mám asi sedm minut chůze od domova.
      Já moc kreativní nejsem, ale Tobě Dášo přeji, ať se dílo z darů lesa podaří:-)
      I Tobě krásné Velikonoce.
      H.

      Vymazat

  6. ,,Příroda není naše dědictví po předcích. Ale půjčka od potomků." - tak pod to se s radostí podepíšu. Krásně napsáno. Užívej velikonočního volna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pravda pravdoucí a měli bychom se podle toho k přírodě chovat.
      Děkuji moc a krásné Velikonoce Ti přeji:-)
      H.

      Vymazat
  7. Ta vrba ta si tedy je! Není nad procházku přírodou.
    Hezké Velikonoce!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vrba mě naprosto uchvátila.
      Děkuji Hanko, i Tobě krásné svátky.
      H.

      Vymazat
  8. Krásně jsi to popsala, úplně se tam vidím. Tak dlouho jsem nebyla na pořádné procházce... Vrba je úžasná, snad ještě dlouho vydrží.
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, bylo tam krásně.
      Snad se počasí brzy konečně trochu umoudří a k procházkám bude více příležitostí.
      Vrba je skutečně překrásná, snad si ji místní budou nadále hýčkat.
      Pěkné dny i Tobě, Dý.
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra