NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 27. listopadu 2017

Nikdy není vhodná doba, to je zas den a dokonalý chaos

Pondělí, 20.11.2017
Nic není definitivní.
Manžel se o tom utvrdí dnes, při další návštěvě nemocnice v Českých Budějovicích.
Přesto, že byl přesvědčený o tom, že jeho ruka už je v pořádku a že bolesti, které má, jsou pouze důsledkem jeho úrazu před rokem, dnes byl vyveden z omylu.
Je nutná další operace, jinak ruka bude v budoucnu ochabovat.
Obdivuji jeho přizpůsobivost situaci.
Ač do telefonu, kdy mi tuto zprávu sděluje, působí zoufale, stačí mu šedesát kilometrů na to, aby to vstřebal a byl s tím při příjezdu domů v pohodě.
Kéž bych to uměla také!
Musím se ho zeptat, jak to dělá…

Úterý, 21.11.2017
Když jsem letos začátkem roku podlehla viróze takovým způsobem, že jsem skončila v nemocnici, dala jsem si předsevzetí, že ani to sebemenší nachlazení již nepřechodím.
Jenomže ono přijde vždycky v tu nejnevhodnější dobu…

Středa, 22.11.2017
Můžu to považovat za dodržení předsevzetí? Když jsem dopoledne v práci a odpoledne v posteli?
Snad skóre vylepší skutečnost, že mám zítra zdravotní volno.
Hodlám totiž tu virózu poslat do pekel!

Čtvrtek, 23.11.2017
Lokty do horké vody, nohy nahřát v lavoru.
Zachumlat do deky, čaj, odpočinek.
Oběd.
Spánek.
Lokty do horké vody, nohy nahřát v lavoru.
Zachumlat do deky, čaj, odpočinek.
Večeře.
Lokty do horké vody, nohy nahřát v lavoru.
Spánek.
To je zas den…

Pátek, 24.11.2017
Je to fajn, udělat si zdravotní volno a alespoň jeden den odpočívat.
Jenomže práce se za ten den nahromadí a pokud ji nechci hrnout před sebou, musím se s tím dnes poprat.
Musím rychleji chodit, rychleji přendávat prsty na klávesnici, rychleji počítat, rychleji myslet.
Síly, které jsem včera nabrala, tak vkládám zase do práce!
Proč mám pocit, že to všechno vlastně bylo nanic?!

Sobota, 25.11.2017
,,Říkám vám, vykašlete se na to“, radil minulý víkend synek nám ženám, když jsme probíraly pečení cukroví.
,,Stejně to pak v lednu cpete do mrazáku.“
Všechno jsem mu odkývala. ¨
Má pravdu, nač ten stres.
Tak proč mám sakra najednou zaděláno na perníčky…?

Neděle, 26.11.2017
Za týden začíná advent a můj byt není plný chvojí, mechu a šišek, na oknech nevisí světelné řetězy.
Obdivuji na blozích i instagramu ty nádherné vánoční dekorace, kterými jsou vyzdobeny celé byty, domy, terasy. Jak všechno má své místo, každý kout připomíná vánoční atmosféru a vše je tak DOKONALÉ!
Asi jsme nedokonalí ve svých návycích, ale nedovedu si představit, že vše bude celý vánoční čas na svých místech.
Stále tak DOKONALÉ.
Vždyť jenom když k nám přijdou děti, je rázem všechno vzhůru nohama.
,,Babičko, já jsem ty andělky tady takhle hezky vystavila“, chlubí se Emička.
A já koukám, jak můj parapet s věcmi, na kterých mi záleží, je náhle jeden velký chaos.


Abych nezapomněla…,
,,Neměj strach z dokonalosti. Nikdy ji nedosáhneš.“
Salvador Dali

24 komentářů:

  1. Henrietko, tvůj muž má za svou přizpůsobivost můj obdiv. To bych tedy nedala!
    Co se nemocí týče, umím vždycky dobře poradit, ostatním, sobě moc ne...
    Doufám, že ti je líp!
    A buď v klidu, Advent ještě nezačal!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, můj obdiv má také a moc bych si přála to umět. Mě to trvá vždycky podstatně déle, než se s nějakou nenadálou situací poperu. Jo, a ostatní...ty taky dokážu dobře podpořit:-).
      Děkuji, vypadá to, že rýmička odchází.
      Pěkný večer i Tobě
      Henrieta

      Vymazat
  2. No, Henrietko, tak ten závěr mě dostal! To je optimismu! 😀 😀 😀

    OdpovědětVymazat
  3. Ano - jeden den volna = druhý den v kalupu. Když si nevezmu volna aspoň 10 dní, tak tam ta práce bestie vždycky počká. Po deseti dnech už většinou aspoň něco zmizí v propadlišti času vyřízeno kolegy.
    U nás diskuse s pánskou částí rodiny o cukroví skončila jako každý rok - upeč to, co vždycky, experimenty můžeš vynechat (ještě byli ochotni ustoupit od marokánek, ale to jsem zas odmítla já :-D).Tak už mám taky zaděláno - na perníčky a linecké. Ale ještě to leží v lednici. Možná zítra (je taky den).
    Ono nás je určitě moc s tou nedokonalou (nebo žádnou) výzdobou - jen to nemáme vyfocené :-).
    Klidný týden a ať už ti dá viróza pokoj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělé, tak v tom nejsem sama s tou prací. Hřeší se na to, že to prostě uděláme, až přijdeme do práce a v naší nepřítomnosti se dělají pouze akutní věci, tak to je!
      Marokánky nepeču, ale perníčky a linecké ano. To už vlastně mám hotové. Teď se ještě přinutit k tomu je nazdobit.
      A víš, že máš s tou výzdobou pravdu. Ufff!:-)
      Je mi lépe, snad to vydrží, děkuji.
      Henrieta

      Vymazat
  4. Ahoj Henriet, to stejné s tím nepřecházením nemocí si říkám pokaždé. A proto jsem téměř nemluvná chodila učit jak o život, ale teď mám tak zablokovaná záda, že už jsem doma zůstat musela. Bolest je to ukrutná a zatím ani injekce nezabírají. Takže i když trošku nazdobeno mám, tak to vůbec nehrotím, nepeču a hned tak nebudu☺ Měj se prima a v klidu, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, kéž bychom v nemoci měly méně zodpovědnosti k práci a více sami k sobě.
      Je mi líto, že tak trpíš, snad alespoň v noci je to lepší, aby ses vyspala...Snad Ti léčba brzy zabere a uleví bolesti. Chápu, že na nějaké velké zdobení(máš to hezké tak, jak to je u Tebe na fotkách)a pečení teď nemáš ani pomyšlení. No co, Vánoce budou i bez toho, hlavní je zdraví a teď už FAKT!:-).
      Přeji Ti brzkou úlevu a klidné dny
      Henrieta

      Vymazat
  5. Henrieto, ať je líp. Já mám zdobení nastaveno trochu jinak, takže podle mě žádné zpoždění nemáš. Já dodržuji naši rodinnou tradici, kterou jsme si stanovili sami. Zdobíme dům v sobotu před první adventní nedělí už víc než 30 let. Mně osobně vadí výzdoba v předstihu, pak už to totiž nevnímám jako něco slavnostního, takže ještě máš čas. Hezké dny v klidu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš Marti, mě se ty nazdobené domy a byty a terasy strašně líbí. Ale já na to nemám buňky a hlavně jsem taková minimalistická. Takže já mám doma pár svých andělíčků, adventní věnec a spoustu svíček a to je všechno. Letos jsem tedy ještě koupila dvoje světýlka...:-).
      Ty se své tradice drž a v sobotu si to pěkně užijte. Advent je za dveřmi.
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  6. Tvé řádky jsou zpovědí normální ženské a ta sonda, kterou jsi vypustila do dalšího týdne je poplatná pro skoro všechny z nás, klid a pohodu, ono to nějak dopadne, doufejme...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to doufám, že jsem normální:-).
      Pohodu a klid přeji všem, tak doufám, že si ji někdo nepokazí zbytečným kvaltováním. Včetně mě:-).
      Henrieta

      Vymazat
  7. Henrietko i já pokaždé hledám hranici kdy jako to nachlazení zvládám, nebo jako to už to chce ležet???.. velké dilema 😊 pokaždé.
    Držím pěstičky ať vše s mužíčkem zvládnete...A neboj ani u nás to zatím adventně nevypadá,ale tak jako u vás brzy bude 😊. Měj se moc krásně a hlavně pohodově.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, vycítit tu hranici. Někdy nachlazení vypadá docela nevinně a vyklube se z toho viróza na několik týdnů. Když mi asi pořád bojujeme s tím, jestli být zodpovědnější k práci nebo k vlastnímu zdraví.
      Děkuji moc Zdeni, už jsme zvládli horší věci, tak snad tohle dáme taky. Veselé období to zrovna nebude, ale co se dá dělat. Jsou na tom lidi hůř.
      Klidný zbytek týdne
      Henrieta

      Vymazat
  8. Nemá cenu nic přehánět. Neboj, ono to vždycky nějak dopadne. A advent určitě není o tom,že je celý byt provoněný chvojím :-). A hvězdička jménem Emička určitě občas přiskotačí a to Ti bude svítit celý byt.
    Manželovi přeji ať vše dobře dopadne a doufám, že i Ty jsi už OK. Taky teď smrkám, frkám,dokonce hlas se mi změnil na skřehotání staré Blažkové. :-)
    Klidné dny, Henrietko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Hanko, už je lépe a s mužem to nějak zvládneme. Nějaká adventní výzdoba u nás bude, ale opravdu až s adventem. Emička byt nejen prosvítí, ale hlavně zaplní svou všudypřítomností a štěbetáním.
      Ať Ti nachlazení brzy povolí a pěkný zbytek týdne Ti přeji.
      Henrieta

      Vymazat
  9. Henriet, tělo ti dá vždy najevo, kdy je třeba zpomalit, zabrzdit a odpočívat. Po dvou zápalech plic po sobě v únoru, díky honičce v práci a smutku i stresu (koncem roku 2016 mi zemřela maminka), začínám víc odpočívat. Zatím nepeču, nějak se nemohu rozhoupat, ale dcery mi také domlouvají, ať moc nepeču. Vloni toho bylo moc, skoro nic se nesnědlo a ani z mrazáku to nikdo nechtěl. Tak hezké klidné adventní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto s Tebou souhlasím Pavlo. Když se v nemoci ohlédnu, skoro vždycky zjistím, proč jsem onemocněla. Ty v tom máš také jasno. Přesně toto jsem prožívala o rok dříve:-(. A pak celý rok 2016 to bylo velmi náročné a nemoc na sebe nedala dlouho čekat...
      Přeji Ti klidný advent a upeč jen to, co Tě baví. Také to tak udělám:-).
      Henrieta

      Vymazat
  10. Henriet, to děti mě naučily nelpět na dokonalosti.. Předvánoční čas trávíme hlavně příjemně a vzájemně s blízkými nebo těmi, kteří naši blízkost potřebují. Množství dárečků každým rokem nenápadně snižuji a pozornost přesměrovávám na společné prožitky.
    Taky jsem zjistila, že děti baští hlavně to cukroví, které si upatlají samy, tak už se příliš nenamáhám, vyhradíme si dvě pečící odpoledne a to bohatě stačí..
    Taky jsem to letos přepískla a z běžného nachlazení, nad kterým jsem dva měsíce mávala rukou už druhý týden ležím doma..
    To si teprve pak člověk uvědomí, jaký je to obyčejné zdraví dar.
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, vy jste výjimečná rodina a moc vám fandím. Užijte si společné pečení, chvíle pospolu nic nenahradí, to víš moc dobře.
      Přeji brzké uzdravení, a advent ať prožijete všichni v poklidu.
      Henrieta

      Vymazat
  11. Henrietko, je fakt strašné, jak na sebe nemáme čas a pro samou práci přecházíme všechno. Tempo je závratné a dovolit si marodit je téměř nemožné. Ale kdyby to s námi seklo, zaměstnavatel většinou ani nepoděkuje a najde si hned náhradu. Buď opatrná. :o) A manželovi také držím pěsti, ať vše dobře dopadne. Emička se určitě snaží ti to doma vylepšit, je roztomilá. :o)
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Dášo. Já vždycky ironicky říkám:,,On nám to zaměstnavatel určitě nezapomene":-). Jsi moc milá, děkuji, opatrnosti nikdy nezbývá. To přeji i Tobě na Tvých cestách, opatruj se.
      Henrieta

      Vymazat
  12. Já nemám dnes, 2.12.nic. Ani adventní věnec, ani uklizeno, ani všechny dárky, ani těsto na cukroví....jsem v klidu :-) Ono se to nepo...věnec zvládnu dnes, výzdobu až uklidím ( během týdne) a cukroví taky. A dárky? Mám je vymyšlené a to je důležité :-)
    Krásný adventní čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, vždycky se to zvládne! Důležitý je ten klid, protože ten má přece k Vánocům patřit. A když všechno nebude úplně dokonalé, VŮBEC nic se nestane. Vždyť tu atmosféru tvoří rodina a přátelé a ne dokonale nazdobený byt a tuny cukroví:-).
      Užij advent v pohodě a třeba i občas s knihou:-).
      Henrieta

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra