NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

neděle 20. listopadu 2016

Snídaně pro lepší den

Cukru, se vyhýbám jak Vilík práci. Najde se ale pár sladkých pokrmů, které prostě z jídelníčku vyřadit nemůžu. A vlastně ani nechci. A tak si je připravuji alespoň tak, aby sladkosti bylo jenom tolik, aby pouze podtrhla pokrmu chuť.

Můj mlsný jazyk se ozval už v pátek večer. O sobotní snídani je tedy rozhodnuto. 
Palačinky.
Pro děti to může být vytoužený oběd, pro táty sladký dezert, a pro všechny jako snídaně pro lepší den.
Těsto na palačinky jsem vlastně vychytávala celý život. Až poslední dobou mám pocit, že toto je ono:

½ litru plnotučného mléka
špetka soli
2 domácí vejce
215g hladké mouky

V osoleném mléce rozšlehám vejce a postupně přidávám hladkou mouku. Těstíčko je sametové
a krásně tekuté, takže se na pořádně rozpálené, palačinkové pánvi, samo lehce rozlije. 
A teď už jenom dát každému to, co má rád:

- jen tak pokapat javorovým sirupem
- pomazat oblíbenou domácí marmeládou
- potřít zakysanou smetanou a ovocem
- zalít horkým ovocem a posypat skořicovým cukrem.

Moje mamka palačinky pomazala rybízovým džemem, zabalila, navrch ozdobila pořádnou porcí šlehačky a posypala strouhanou čokoládou.
Manželova maminka je zase pomazala meruňkovým džemem, potřela rozšlehaným tvarohem a zabalila do ruličky.
Obě varianty byli luxusní záležitost.
Možností  je tolik, kolik mám fantazie.



Abych nezapomněla…,
že palačinky dělají lepší den.

2 komentáře:

  1. já mám ráda pomáznout medem a zakápnout citronem, mňáááááám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, dobrý nápad. Určitě vyzkouším, medík můžu:-)

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra