NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

sobota 12. ledna 2019

Hustá podle mého gusta


Polévka, která zasytí, a tak skvěle nahradí hlavní jídlo, nebo poslouží jako vydatná, teplá snídaně.

Na 3 porce potřebuji:

1/2 pórku
1 brambora
1 mrkev
1 hrst kysaného zelí
sůl, pepř
mletý kmín
mletá sladká paprika
1/2 litru vody
1 hrst zelené čočky
1 hrst čiroku
1 hrst quinoy


Na lžíci oleje orestuji ½ pórku, 1 bramboru a 1 mrkev nakrájenou na kostičky. Přidám 1 větší hrst kysaného zelí, osolím, opepřím, ochutím mletým kmínem a sladkou paprikou, zaliji ½ litrem vody a vařím, než brambory změknou. Přidám uvařenou zelenou čočku, čirok a quinou, od každého cca hrst. Polévku lze zahustit i jinými obilninami či luštěninami, pracuji s tím, co mám v lednici z minulých dnů. Nakonec ji ochutím mým oblíbeným grilovacím koření HOLY VEGGIE a hotovou ji posypu čerstvým pórkem.



ZDRAVĚ – Polévka obsahuje pouze základní potraviny, neobsahuje ochucovadla. Kysané zelí je
                 zvláště v zimě výborným zdrojem vitamínů a přítomnost luštěnin a obilovin nám 
                 dodá potřebné bílkoviny.



LEVNĚ – Porce této polévky vás nevyjde ani na 10,- Kč. Kdo tvrdí, že je zdravá strava drahá?



RYCHLE – Za 10 minut je polévka v misce, s tím, že luštěniny a obilniny byly již uvařené.



CHUTNĚ – Je tak dobrá, že jedna miska nestačí.


Abych nezapomněla...
tak trochu jiná zelňačka



23 komentářů:

  1. Mám ráda husté, kde pomalu lžíce stojí a doma se ozývá... kde máme knedlíky :o)
    Hezké dny přeju. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na tom podobně Jani, ale mužská polovička nikoliv, takže se knedlíky nevyžadují:-).
      Pěkné dny i Tobě.
      Jindra

      Vymazat
  2. Jindro, že tušíš, jaký bude můj poměr k takovéto polévce :-D? Já jsem holt vývarová ...
    Pěkný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netuším, Stáňo. Vím! Hustá nebo krémová není nic pro Tebe:-).
      Já si ale dobrý vývar klidně dám:-).
      Klidný týden
      Jindra

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Na zimu jak dělaná, Diano.
      Díky a pěkné dny, Jindra.

      Vymazat
  4. Jindřiško, polévka vypadá sice lákavě, ale já mám ráda spíš vývary anebo pořádnou bramboračku :-) Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic proti poctivým vývarům, Marti a bramboračku bych si taky dala. Vlastně jsem jí už pěkně dlouho nevařila.
      Jindra

      Vymazat
  5. Určitě bych u mého muže s touto polévkou uspěla, zelňačku má rád, takže nebude na škodu, když ji jednou udělám podle Tvého receptu. A takovou polévku mohu i já.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufala jsem, že se najde někdo, kdo jí nepohrdne, Hanko...:-)
      Děkuji a snad bude chutnat.
      Pěkné dny
      Jindra

      Vymazat
  6. Tohle je typicky zimní zahřívání polévka. Mňam.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tohle je moje gusto, tohle je můj level. Mám moc ráda takové dobroty, ale přiznám se, ráno bych to nedala. Ráda si vychutnávám teplé po ránu v zimě, vidím to jako skvělý a plnohodnotný oběd, ovšem nyní musím sjednat pořádek se svým žlučníkem, musím pomalu. Zkazila jsem a náprava bude pomalejší, pokud má být stabilní.Krásnou neděli a těším se na další tvůj nápaditý recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, upřímně řečeno, to zelí na rozbouřený žlučník by asi opravdu nebylo to pravé ořechové, Simčo. Já si ráno dám polévku s chutí jakoukoliv, hlavně aby byla hustá, protože jinak mám do hodiny hlad:-).
      Tak ať je zase dobře. Chybovat je lidské, ale tyhle chyby nám dává naše tělo pěkně sežrat!
      Jindra

      Vymazat
  8. Tak snídat bych jí taky nemohla, ale jak už jsem psala, moc by mi chutnala!
    Jindřiško, měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě je na snídani jak dělaná. Já bych do sebe zase po ránu nedostala nic studeného. Děkuji, Helenko a klidné dny, ať už s polévkou nebo bez:-).
      Jindra

      Vymazat
  9. A vůbec nevypadá špatně. Zelňačku můžu i červenou i bílou a tuto bych si také ochutnala.
    Jindřiško, hezký večer Ti přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že někdo dělá zelňačku bílou, ale tu jsem nikdy nevařila.
      Dášo, děkuji, měj se fajn.
      Jindra

      Vymazat
  10. Polévky mám ráda, Tvoji bych určitě ochutnala.
    Přeji hezký večer. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak prima, jsem ráda, že jsem s touhle polévkou alespoň pár lidí oslovila.
      Hezký večer, Růženko.
      Jindra

      Vymazat
  11. Hustou pořádnou polévku bych mohla kdykoliv, klidně i k té snídani :) A tahle tvá vypadá báječně!
    Jindři, měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi můj člověk, Peťo! Děkuji, pěkné dny.
      Jindra

      Vymazat
  12. Skvělý recept. Husté polévky mám ráda, vždycky si naběračkou vybírám "to husté", až mi v polévce lžíce stojí. Jen to zelí nějak vůbec nemusím :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra