NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 10. září 2018

Kamarádky, andělé existují a výprava za vůní bylin


Pondělí, 3.9.2018
S jednou z nich jsem osm let seděla na základní škole v jedné lavici.
S tou druhou jsem trávila prázdniny u babičky, později i volný čas.
Že se v pubertě spojíme všechny tři dohromady byl momentální nápad, který vyšel.
I když nás později na čas rozdělily rodinné povinnosti, vždycky jsme o sobě věděly.
Dlouhá léta se scházíme dvakrát do roka na dobré jídlo, kávu, pokecat.
Dnes je naše setkání výjimečné.
Je mimo běžné termíny, a jsme domluvené prakticky ze dne na den.
Jedné z nás už je totiž padesát.

Úterý, 4.9.2018
Vlastně jsem už zapomněla, jaký mám u každé Brownovy knížky problém s tou jeho počáteční omáčkou.
A tady u té název knihy napovídá tomu, že Počátek se povleče až do konce…No to se mám na co těšit.

Středa, 5.9.2018
Není kam spěchat. Úložní doba ještě nekončí a já jsem si jistá, že jsem nikde nic neobjednávala. A tak je tu možnost, že jde o omyl a balík, který na mě čeká na poště, půjde i s jeho neznámým obsahem zpět. Když však na zásilce vidím jméno odesílatele, rychle na poště podepisuji převzetí a nedočkavě spěchám domů. Ema s Anežkou k nám přijdou zrovna ve chvíli, kdy balíček rozbalím a vykouknou na mě dvě úžasné háčkované baletky s levandulovými paličkami. Ema popadne obě postavičky a Anežka se poskakováním a hlasitým povykem domáhá jedné z nich.
Tolik radosti v jedné chvíli…Andělé existují.
Díky Zdeni!

Čtvrtek, 6.9.2018
,,Emi, jak ti to šlo na gymnastice?“ ptám se Emy, když jí s dcerou odpoledne vyzvedávám.
,,Dobže. Když jsem dělala holubičku, tak jsem si udělala mezeru, aby mě nikdo nekopnul.“ odpoví Emča.
,,No tak to jsi šikovná, tak tě to tam bavilo,“ konstatuji.
,,Hm, bavilo. A babi, víš co má Laurinka? Obží náplast na tváři, protože tam má velkýho černýho beďara!“
,,No prosímtě…“ zapochybuji.
,,No fakt, žikala mi to.“ přesvědčuje mě Ema.
Otázkou ale je, jestli ty dvě treperendy vůbec vědí, co je to beďar…

Pátek, 7.9.2018
Když jsem o Velikonocích opouštěla Pálavu, věděla jsem, že se do tohoto kraje ještě vrátím. Pálavské vinobraní mi přišlo jako dobrá příležitost. A tak, ač ne typický vinař, jsem opět tady, abych si třeba i tu sklenku vína dala. Ale hlavně, abych viděla Pálavu na vrcholu její úrodnosti, protože o Velikonocích byla teprve v raném rozpuku

Sobota, 8.9.2018
Přesto, že do Čejkovic je to z Mikulova více jak padesát kilometrů, říkám si, kdy jindy tam zajet, když ne teď. Kdy jindy to vidět na vlastní oči a cítit na vlastní nos.
Odskočit si z Pálavského vinobraní do Sonnentoru byl opravdu dobrý nápad.
Užívám si exkurzi, nákup, procházku v zahradě svaté Hildegardy i posezení v kavárně. Nasávám všudypřítomnou vůni bylin a vůbec se mi odtud nechce.

Neděle, 9.9.2018
Být v Mikulově a nevyšlápnout si na Svatý kopeček beru jako hřích.
Proto ještě před odjezdem domů nazouvám turistické boty a těch sedm set metrů do kopce si prostě neodpustím. Když potkávám dámy se žabkami na nohách a sklenkou vína v ruce, přemýšlím, díky čemu bych si asi cestou nahoru rozsekala hubu dřív.
Jenomže já mám pevnou obuv a nezastřený pohled.
Alespoň do té doby, než se dojmu u těch panoramat nad Mikulovem…


Abych nezapomněla…,
,,Ty hele, jak jsme v tom amfíku mohli dřív vydržet  celej den?“ ptá se mladý muž s ročním dítětem v náručí svého kamaráda, když oba dva v mikulovském amfiteátru poslouchají Tonyu Graves.
,,Ty vole,“ odpoví kámoš. ,,Asi proto, že si chlastal a neměl si dítě.“


34 komentářů:

  1. Tak tentokrát mne rozsekal závěr :-).
    Zaječí baletky jsou krásné (Zdena je fakt šikulka) a se sklenkou vína se dojímá mnohem lépe :-) (jen je otázka jestli se i lépe jde dolů)
    Pěkný týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závěr je ze života, Stáňo:-). Sklenku vína jsem si dala v sobotu. Nahoru bych to s ní tedy neriskovala, zvláště, když bylo takové horko.:-).
      Henrieta

      Vymazat
  2. Milé čítanie a darčekyod srdca tiež :-)
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Aďko. Dárečky mi udělaly obrovskou radost a zároveň dojaly.
      Henrieta

      Vymazat
  3. Tak to byl moc krásný týden :-) Emička zase perlí :D A Zdenička, ta s háčkem kouzlí, tedy nejen s ním :-) No a Pálavu, tu závidím, tedy jasně, že jen v tom dobrém :-)) Já se loni do Mikulova zamilovala na první pohled :-)) A konec, tak ten je skvělý a pravdivý :-)) Krásný nový týden :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týden byl opravdu pestrý, Zdenko:-). Výrobky Zdeničky obdivuji na fotkách, ale v reálu jsou ještě dokonalejší. Jedno očko jako druhé, a ty dokonalé tvary, neuvěřitelné!
      Mikulov mám taky ráda, byla jsem tam podruhé a cítím se tam moc dobře.
      Henrieta

      Vymazat
  4. Milá Henrietko,
    byli jsme o víkendu kousek od sebe ;-)
    My na pálavské vinobraní jezdíme s kamarádkou už po 3 roky:-)
    Jenže tentokrát jsme vynechali jak Mikulov, tak Sonnentor , bydleli jsme kousek mimo dění v malé vesničce.
    Za to jsme si neodpustili kavárnu Dvorek, doporučuji, Valtice, zarážení hory ve Vrbici, dvě rozhledny, Rosa Coeli a Neziderské jezero v Podersdorfu.
    To byl pro mě největší zážitek !
    A Zdenička to je poklad !
    Má velké srdce a šikovné ruce !
    Šíma od ní naposledy dostal super háčkovanou déčkovou ovečku :-)
    A já síťovku a jehelníček.
    Měj krásné i zářijové dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně, Ilonko? Taky na vinobraní? Já měla letos premiéru, chtěla jsem to vidět a nezklamalo mě to. Atmosféra byla úžasná. My jsme bydleli v Pasohlávkách, kousek od vody, to byla nádhera:-). Za tip na kavárnu moc děkuji, pořád hledám nějaké kvalitní podniky, tak to se hodí:-). Jestli osud dovolí a příští rok budu na Pálavském vinobraní, určitě nevynechám Valtice a Rosa Coeli.
      Déčkovou dečku jsem viděla na IG, je úžasná a Zdenčiny síťovky jakbysmet.
      Měj se krásně
      Henrieta

      Vymazat
  5. Henrietko, připomněla si mi rodný kraj. Mikulov, Čejkovice atd. A ten konec tvé týdenní reportáže mě fakt pobavil :-) Jak pravdivé ... Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někde u Tebe na blogu jsem zachytila, že jsi z Moravy, Marti. Máte tam moc krásně. Čejkovice se mi moc líbily, a to nejen kvůli Sonnentoru.
      Konec je takový střípek z vinobraní:-).
      Hezké dny
      Henrieta

      Vymazat
  6. Paráda, tak si trajdala na Moravě i počasí vyšlo, co si víc přát. Já jsem Počátek dočetla tak před 2 měsíci a musím říc, že mě tahle kniha úplně rozsekal. Ještě teď o ní přemýšlím a je to 1.knížka co si chci přečíst ještě jednou :-). Emouš zase perlil :-) :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trajdala, kochala se, obdivovala, čichala...Počasí bylo exkluzivní.
      Ty jo, tak to jsem zvědavá, jak se Počátek bude vyvíjet. Ten nezáživný ,,počátek" mám za sebou, a docela dobře se to rozjíždí. No a hlavně jsem zvědavá, PROČ TO VŠECHNO:-).
      Pa

      Vymazat
  7. Henriet,
    zdravím po prázdninách!! :o))
    Emička s mezerou na holubičku- je prostě skvělá!! :o))
    A měla ses báječně!! počasí bylo překrásné
    a na závěr jsi mne pobavila!!
    Měj se krásně Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jaru, posílám moc pozdravů:-).
      Ema jak má problém, tak ho prostě vyřeší. No a jak začala o beďarovi, tak to mě rozesmálo:-).
      Krásně bylo, a teď mne čeká klidnější období...
      Krásné zářijové dny
      Henrieta

      Vymazat
  8. Henrietko, měla jsi pestrý týden. Dárek od Zdeničky vždy potěší. Na Pálavu bych se někdy také chtěla podívat. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to fajn, Růženko. Baletky mě neskutečně překvapily a dojaly, jsou nádherné. Je na čase plnit sny, tak hurá na Pálavu!:-))
      Henrieta

      Vymazat
  9. No, myslím, že sis tu Pálavu opravdu zasloužila! Kochala jsem se už na IG, o andělech jsem si taky psaly, že. Prostě hezký týden a super závěr!
    Henrietko, měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to nevím, jestli jsem si ji zasloužila, Helenko...Ale každopádně jsem si ji dopřála:-)). A jelikož to byl poslední vícedenní výlet na delší dobu, snažila jsem se z toho vyždímat maximum.
      Hezké dny
      Henrieta

      Vymazat
  10. No a příští rok směr Skavnosti vina v Uherském Hradišti. To je panenku panstva pro oči i chuťové pohárky. Co to je? Článek připravuji.......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uherské Hradiště je pro mne místo dosud neznámé. Ale protože je to v kraji hojnosti a úrody, musí tam být krásně:-). Tak kdo ví...Těším se na článek.
      Hezký den
      Henrieta

      Vymazat
  11. Milá Henrietko ještě jednou 🖤🖤, nebo klidně dvakrát 😉.
    Opět úžasný týden i s beďarem. Posílám mnoho pozdravů.Z🖤🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá moje, moc Tě zdravím. Baletky jen s těžkým srdcem ,,půjčuji" holčičkám:-). Jsou pod mými ochrannými křídly.
      Mávám na dálku
      Henrieta

      Vymazat
  12. Byli jsme tam před pár týdny. Bydleli na Zlatém kopečku, chodili na procházky do vinic, odpoledne na čaj do Sonnentoru a večer s přáteli příjemně vykládali u vina.
    Nezapomenutelné dny odpočinku..
    A copak beďar, naše dítě má bradavici, dnes s ní polekalo pana učitele zpěvu, že před ní málem utek :-)
    Krásné dny Henrietko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam muselo být také krásně, Zuzko:-). Čejkovice se mi moc líbily, věřím, že jste si to moc užili.
      Tak ať bradavice rychle zmizí, ať se pan učitel nebojí:-).
      Henrieta

      Vymazat
  13. Je fajn mít taková setkání s kamarádkami. A je hodně fajn vědět, že ,,andělé" opravdu existují. Pokud je řeč o Emičce, tak je jasné, že ta nikdy nezklame.:-)
    Víkend jsi měla tedy báječný.
    V podstatě vydařený týden!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fajn mít ty kamarádky, Hanko. Jsem za ně moc ráda a nejen za tyto dvě:-). Nejen že andělé existují, ale mně se poslední dobou i zhmotňují:-).
      Bylo krásně, počasí tomu přispělo, za což tam nahoru děkuji.
      Krásné září
      Henrieta

      Vymazat
  14. Teda ty zaječí baletky, to je nádhera! To bych brala i já, jako velká! :-)
    Tvůj konec, Henrietko, mě taky dostal. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vždyť já je taky nechci dát z ruky, Dorko:-). Tuhle jsem si je přinesla večer do postele a můj muž na to koukal dost divně:-). Ale ve skutečnosti jsou Emy a Anežky, tak si je jenom půjčuji:-).
      Henrieta

      Vymazat
  15. Mám také dvě kamarádky. Známe se spoustu let. Pomáháme si, navštěvujeme se, obzzvlášť v dnešní době jsem ráda, že je mám. Bohužel, Mikulovem jsem jen projížděla. Třeba někdy. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fajn mít pár lidí, se kterými se sejdeš, na které se můžeš obrátit, když je Ti blbě nebo když prožíváš radost. Hýčkejme si je:-).
      Příště v Mikulově určitě zastav, projdi zámeckou zahradou, poseď na lavičce, projdi na náměstí, a třeba vyšlápni i na ten Svatý kopeček. Je to nádhera.
      Henrieta

      Vymazat
  16. Ahoj Henriet, tak to jsme se v Mikulově těsně minuly. Také se tam musíme vrátit nestihli jsme vše. Třeba takové Čejkovice.S Emou musí být vážně zábava. Měj se fajn zdraví Renata od kaštánku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Renato, hlavně, že jsme si to tam všichni užily, bylo krásně:-).
      Krásné zářijové dny
      Henrieta

      Vymazat
  17. hENRIET, TAK TAKOVE KAMOSKY MAM A VZDYCKY BUDOU TY NEJ, PROVERENE CASEM, ZAZITKY, VSIM. MIKULOV BYCH NAVSTIVILA S CHUTI:-). HEZKY VIKEND.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, Marcel, napsala jsi to moc hezky. O kamarádkách. Tak třeba Ti Mikulov taky brzy vyjde, já si ho moc oblíbila.
      Hezký večer
      Henrieta

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra