NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

úterý 18. září 2018

Cvak, maminky musejí mít auto a narozeninový dort


Pondělí, 10.9.2018
,,No to snad nemyslíš vážně…“ zděsí se můj muž, když večer přijdu do ložnice a v každém podpaží si nesu jednu háčkovanou baletku.
,,Chceš jednu půjčit na spaní?“ zeptám se a obě si něžně přitisknu ke tvářím.
,,Ne,“ protočí panenky a hodí zadkem.
To je dobře. Aspoň mám obě pro sebe. 

Úterý, 11.9.2018
Je to jako když otočíš knoflíkem.
Cvak! A signál wifi je definitivně pryč.

Středa, 12.9.2018
,,Babi, a co jsi měla za auto, když jsi byla maminka?“ ptá se mě Ema, když mě s dcerou vezou do práce.
,,Já? Žádný, Emičko.“ odpovím. ,,My měli s dědou jenom jedno auto a s tím jezdil děda do práce.
Ema vykulí oči a nevěřícně se na mě podívá: ,,Ale babi, maminky, co mají děti pšece musejí mít auto.“

Čtvrtek, 13.9.2018
,,Víš co by mě Emičko zajímalo?“ ptám se Emy, když mi neustále při rozhovoru s dcerou skáče do řeči.
,,Jestli ta tvoje pusinka taky někdy zůstane chvíli zavřená…“
Ema se na mě omluvně podívá, rozhodí ručkama a s hlavičkou na stranu rozesmátá odpoví:
,,No, to myslím, že asi nezůstane, babi…!“

Pátek, 14.9.2018
Kolikrát ještě povečeřím na balkoně?
Kolik víkendových snídaní tam bude možných bez toho, abych se třásla zimou?
Nevím. Ale zatím to jde.
Léto nekončí, muškáty mají znovu na květ.
I přesto, že všude okolo vidím dýně, vřesy a chryzantémy.

Sobota, 15.9.2018
Nečekám, že bude tak těžký.
Proto, když mi ho dcera položí na ruce, klesnou mi pod jeho tíhou dolů. Automaticky se pokrčím v kolenou a vyrovnám váhu.
K autu ho donesu jen na půl cesty a vyčerpaná, ho jako štafetu předávám zpět dceři.
V autě mi ho položí na nohy a já doufám, že než ho dovezeme domů, nezdřevění mi.
Hlavně se mu nesmí nic stát.
Musím ho udržet v rovině, a přitom se ho nesmím dotknout.
Aby, až ho budeme Emě předávat byl stále takhle dokonalý.
Narozeninový dort.

Neděle, 16.9.2018
,,Tak jdeme,“ vyzvu manžela cestou z toalety, když ho načapám na chodbě Ikey, jak požitkářsky sedí uprostřed lavice, na jediném místě s polstrovaným opěradlem na hlavu.
,,Ne!“ odpoví energicky. ,,Ty jsi ráno říkala, že tohle je můj den a že si můžu dělat co chci. A já tu teď chci sedět.“
,,No tak fajn,“ řeknu. ,,Tak já se jdu zatím porozhlédnout po těch polštářích do obýváku.“
Než vejdu do nákupního prostoru, zahlédnu za sebou černé triko a džínové kraťasy. To mu to posezení moc dlouho nevydrželo.
Ale tak co… je to jeho den.


Abych nezapomněla…,
,,Muž dokáže každou ženu dostat tam, kde ho ona chce mít.“
Neznámý autor


42 komentářů:

  1. Emička je snad princezna, vždyť to je dort pro princeznu! Užijte si ještě pohodového posezení venku, a třeba i bez wifi, v zimě nás vzpomínky zahřejí. Já jsem dnes už plavání v rybníku hodně zkrátila.
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ema princeznu Sofii miluje, tak musí být i princeznovský dort, Zuzko:-). Obdivuji tvé koupací návyky. Brr, já bych tam teda už nevlezla ani náhodou:-).
      Děkuji a zdravím otužilce!
      Henrieta

      Vymazat
  2. Až k těm baletkám, přidáš ještě antierotický fusekle budeš muset včas zhasnout.Emča je vážně bavič.A ten dort hned bych zakrojila. Neříkala jsi , že jí chystáš k narozeninám knihu pohádek. Jsem zvědavá. Napsala jsi jí? Bude ukázka? Ještě hodně snídaní na balkoně přeje Renata od kaštánku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty, Renčo a nepamatuješ si, ke kterým narozeninám ty pohádky měly být?? Já jsem totiž totálně v háji. První kapitolu bych sem hodit mohla, ale jinak jsem se neposunula ani o píď. To je samý výlet, dovolená, do práce musím chodit, občas zkolabuje počítač a když to nejmíň potřebuju, na několik dní vypadne wifina. Tak další mezník s pohádkou pro Emu si dávám Vánoce:-). Pro jistotu neuvádím který rok.
      Beru antierotický fusekle, baletky a zhasínám. Jsem totiž sama doma:-).
      Henrieta

      Vymazat
    2. Henrietko, Pohádky??? No tak to je něco pro mě! :-) A už na Vánoce další díl? Však zima je tu cobydup. :-)

      Vymazat
    3. No přece k pátým narozeninám.Renata

      Vymazat
    4. Emiččinu pohádku zatím nezveřejním, není hotová. Ale jednu mám v záloze pro dospělé, Dorko:-).

      Vymazat
  3. Minulý týden u nás nešla jeden celý den elektrika. Čaj a kávu jsem uvařila na plynovém grilu, k obědu špagety tamtéž a celý den jsme s mužem proseděli venku a propovídali (žádné připojení, žádná práce). Asi by nám ČEZ měl jednou za měsíc tu energii povinně na 8 hodin vypnout :o).
    Emička bude vybavena do života perfektně, na všechny možné otázky bude znát odpovědi, které z tebe vymámí.
    A ten dort - já teda fialovou barvu nemám ráda, ale také to není dort pro mne :o) - musela z něj být unešená.
    Jo a do Ikey se chystáme, snad to přežije ten můj mužský s úsměvem.
    Krásné dny Henrietko.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si Alenko povinně naordinovala jeden den v týdnu bez notebooku. Minulý týden to bylo neplánovaně i pár dní bez připojení. Věřím, že den bez elektriky jste si s mužem užili. Ono to občas není na škodu.
      Dort byl v barvách princezny Sofie, Emička byla nadšená:-).
      Zkus svému muži říct, že si v Ikey může dělat co chce, třeba to zabere:-).
      Měj se krásně
      Henrieta

      Vymazat
  4. Heni,
    dobre som sa pobavila, Emka je šikovné dievčatko a tocrozprávanie poznám, doma mám prváčika, ktorému sa pusa nikdy nezatvorí, tak snáď v škole áno :-)
    Prajem pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Aďko, šikovná to Emča je, ale ta pusa jí jede od rána do večera. Však to znáš...ale ve škole určitě bude pozorný a dobrý žáček:-).
      Měj se hezky
      Henrieta

      Vymazat
  5. Henrietko, ty nikdy nezklameš,teda týden u vás.Emička je skvělá jako každá malá rozumbrada.Ten dort je skvostný, úplně ho musela být škoda krájet.
    Tak ať tyhle výjimečné letní podzimní dny prosím vydrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hanko:-). Jak to týdny přinesou, tak je to tady...a Ema? No vždyť už ji všichni znáte. Dortu mi taky bylo líto, moc se mi líbil.
      Užívej krásných dnů.
      Henrieta

      Vymazat
  6. Takto, s ľahkosťou a humorom túžim písať moje denné príspevky ... žiaľ, neviem to ... A preto veľmi rada chodím čítať tie tvoje ... Heni, maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauro...moc Ti děkuji. Já myslím, že Ty zase umíš nádherně fotit. A Tvoje příspěvky jsou moc pěkné, já bych zase nedokázala publikovat je každý den.
      Přeji Ti krásné dny, plné pohody.
      Henrieta

      Vymazat
  7. Henrietko, ten dort je opravdu nádherný, to musela mít Emička radost. Ta zase perlí, její hlášky jsou výborné. A pravdu má, dneska v rodině už je jedno auto málo. :o)
    Letošní babí léto je opravdu nádherné, teplé, také si ho užíváme.
    Přeji ještě hodně teplých dnů babího léta. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ema byla z dortu nadšená, Dášo. Ona vždycky dokáže člověka nejen odzbrojit, ale i náležitě poučit:-).
      Ať nám to počasí ještě chvíli vydrží.
      Měj se hezky
      Henrieta

      Vymazat
  8. Můj muž má po 15ti minutách z každého obchoďáku psotník. Proto jsem v IKEA nebyla ani nepamatuju(neřídím a busem semi nechce). Aspoň ušetřím. I když plánujeme obnovu obýváku, tak při této příležitosti se k nváštěvě IKEA možná nechá přemluvit (v trafice na rohu asi nový nábytek nekoupíme :-D).
    Krásné babí léto si teď užívám v horách Černé Hory. Wifi tu jak vidno funguje, ale Blog.cz mi zatím odmítá načítat fotky z noťasu. Takže články o výletech budou na blogu až někdy...
    Pěkný týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni ti chlapi to asi mají podobně. Ten můj tam rád jede, ale baví ho to chvíli. Ještě, že ty kytky jsou až na konci, protože tam jeho netrpělivost graduje:-).
      No, jsem zvědavá, jak se s tou obnovou obýváku poperete. Ale s vidinou nového, krásného prostoru by to mohl Tvůj muž dát, ne?! Rozhodně držím palce:-).
      Užívej si hor, určitě je tam krásně a těším se na články.
      Henrieta

      Vymazat
  9. Gratuluji Emičce ke krásným 5. narozeninám! Dort je princeznovský, musel báááječně chutnat! A Emička, ta opravdu nikdy nezklame , zase mne pobavila! Měj se krásně, s wifi i bez ní...na balkoně se sluncem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marcelko za Emičku. Já dort neochutnala, tak Ti nepovím jaký byl, ale podle ohlasů asi dobrý:-).
      Wifi po pár dnech opět funguje a dosáhne i na balkon:-).
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  10. Henrietko i já moc gratuluji Emičce k narozeninám.. a ten dort je pan Dort božský 😊.. Pondělí je úžasné a kdyby něco,tak uháčkuji i něco pro mužíčka.😊 Přeji ti nádherné a dlouhé babí léto.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za Emičku moc děkuji, utíká to, utíká. Nedávno to bylo takové nic v postýlce a dnes je tomu pět. Mého muže jsi pobavila a moc děkuje za nabídku:-). Ale pro něj by byl snad jedině háčkovaný kamion...:-)
      Krásné zářijové dny
      Henrieta

      Vymazat
  11. Zase se to tak krásně četlo. Dort je tedy skvostný a Emička- to je jasný. Hvězda!K jejím půlkulatým narozkám ji přeji dodatečně jen všechno nejlepší!!!
    Taky se mi muškáty zmátořily, ale jinak u nás stále je sucho,vyprahlo. Jen ranní rosa přinese na zem trochu osvěžení.
    Hezký den a hezké noci s měkounkými baletkami.
    Hanka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za sebe i za Emičku, Hanko. U nás se už všechno zelená, muškáty chytly druhý dech, rostou houby. Takže krásné září.
      Přeji ho i Tobě a baletky pozdravují.
      Henrieta

      Vymazat
  12. Henrietko, ráda jsem si početla. A ten dort je úžasný. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marti, to mě těší. Dort se povedl a Emě se moc líbil.
      Měj se fajn
      Henrieta

      Vymazat
  13. No to se ti s baletkami muselo usínat báječně :-)) Asi jsem si měla jednu včera u Zdeničky objednat :D, no ale ona by mi řekla udělej si ji sama, jako ji to říkám já s pletením :-)) A Emička si krásný zaslouží, je to šikulka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S baletkami se mi usínalo skvěle, Zdenko:-). Na tajňačku jsem si je od holek půjčila. No jo, když se sejdou dvě takové šikovné, ženské, tak to je těžký...:-). To se pak můžete třeba triumfovat:-). Ale já vím, že to děláte pro radost.
      Henrieta

      Vymazat
  14. Jé, to je nádherný dort. Radost byla jistě veliká. Byla jsem také taková "trepernda" (jak říkával můj dědeček), jako Emička. Pusu jsem nezavřela. Však také jsem často opisovala bod č.3 a 5. ze žákovské, za vyrušování. Přeji krásné dny. Dnes prý poslední teplý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radost z dortu byla opravdu velká, Pavlo. Treperenda je docela výstižné pro takové ukecané holky, také to slovo používám:-). Předpokládám, že s věkem už tolik nebrebentíš, i když ukecané holky jimi asi zůstávají pořád...nebo ne:-).
      Henrieta

      Vymazat
    2. Ano, máš pravdu. S věkem jsem hodně ubrala, bylo to mnohdy nutné.

      Vymazat
  15. zrovna jsem si včera říkala (když mi bylo zapůjčeno naše auto po týdenním upomínání), že maminky by měly mít auto:-) bylo to tak osvobozující vyjet s malým z dědiny a nevláčet kočárek do autobusu z autobusu na mhd a jet 2 hodiny kvůli 45 minutám:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta Ema prostě ví, co dnešní maminky potřebují:-). Milá Klávesničko, snad se auto na Tebe dostane častěji:-).
      Hezké dny
      Henrieta

      Vymazat
  16. Mého muže by asi baletky nevyvedly z rovnováhy. Před lety si přál háčkovaného medvídka a spí s ním. Večer ho hezky položí vedle polštáře a ráno ho zase posadí.;-)
    S Emkou je legrace, mám zkušenosti s vnučkou. A té by se určitě moc líbil dort.
    Měj se pěkně. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teda...fakt, Růženko? Tak to je frajer! My máme na mužově nočním stolku dva tahače s návěsem, k medvědovi ho neukecám:-).
      Hezké dny
      Henrieta

      Vymazat
  17. Ten dort je skvostný, takový k nakousnutí !
    Všímáš si, jak nám ty děti rostou před očima, ale díky tomu je snimi skutečně sranda.
    Jinak mnohokrát děkuji za tvoji podporu, když mi tam přistála ta tvoje ikonka, nějak mne to pohladilo u srdce, opět víš, kdy letět kolem mne, být potichu a přitom poplatná ...co dodat ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nenakousla jsem, jen jsem se kochala. A bylo mi líto, že byl rozkrájen:-). Ale k tomu byl vlastně určen, tak co se divím:-).
      Opravdu jsem kolem Tvého nového působiště jen prolétla, ale kliknout na ,,odebírat" byl záměr. Takže se těším na nové články u Tebe a přeji Ti, abys změny nikdy nelitovala.
      Henrieta

      Vymazat
  18. Mě Ikea nebaví...jsem jediná? Emička měla nádherný dort, takový jsem nikdy nedostala. A že se jí pusinka nezastaví? Je to přece ženská :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jediná určitě nejsi Míšo. Pro řadu lidí tyhle obchoďáky plné lidí nejsou. Myslím, že tam trpí hlavně muži, ale kvůli ženám to čas od času podstoupí:-). Mě prostě Ikea baví, dokážu davy lidí nevnímat a věnovat se tomu, kvůli čemu tam jsem.
      Henrieta

      Vymazat
  19. Bože, to je dort!!! Ema musela být v sedmém nebi!
    Léto je asi fakt fuč, snad bude hezký, barevný podzim.
    Henrietko, měj se moc hezky. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ema byla nadšená, Helenko. Hlavně ho chtěla hned jíst:-).
      Léto bylo překrásné, ale na podzim se těším, hlavně na ty jeho barvy.
      Hezký zbytek neděle
      Henrieta

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra