NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 11. září 2017

,,Jednu hromadu babičko", zázraky se dějí a třetí ruka

Pondělí, 4.9.2017
,,Emičko, kolik Ti mám nandat těch špaget?“, ptám se Emy, když se chystám servírovat večeři.
,,Jednu hromadu babičko“, odpoví Ema a mě dochází, že máme o slově hromada asi každá trochu jinou představu.

Úterý, 5.9.2017
Když jsem šestnáctého března psala v článku Voláníslunce, ,,Dobrý den“ a neočekávaná vráska o tom, jak vytrvale zdravím jednu sousedku, která mě stejně vytrvale ignoruje, netušila jsem, že věci postupem času naberou zcela jiný spád.
Je to sice již několik dní zpátky, ale z ničeho nic mě náhle sama první pozdravila.
Tehdy jsem si myslela, že to bylo jen kvůli tomu, že je u toho její dcera, tak snad aby šla příkladem.
Při dnešním úklidu balkónu na mě však zvenku zavolá a pozdraví dříve, než si ji všimnu.
Následuje několika minutový neformální a docela příjemný rozhovor.
Zázraky se prostě dějí!

Středa, 6.9.2017
Jako většina zdravých lidí jsem se narodila se dvěma rukama.
Jsem za to ráda, ale jsou okamžiky, kdy by se třetí ruka klidně hodila.
Jako třeba dnes na trhu, když levou ruku mám provlečenou pod držadlem proutěného košíku plném zeleniny, pravou rukou držím růžičky brokolice a neohrabaně se s ní ještě snažím sáhnout po sáčku, do kterého bych je uložila.
Když si toho všimne paní ve frontě přede mnou, ihned mi sáček podává a říká, že mi pomůže.
Utrhne sáček, rozvírá ho oběma rukama a čeká, až si svou zeleninu do něj uložím. Prohodí při tom pár slov o tom, že toho máme plné ruce, a navíc jsme ještě takhle po ránu rozespalé. Já opakovaně děkuji, usmívám se od ucha k uchu a jsem blažená pocitem, že se ještě najde člověk, který tu třetí ruku ochotně tomu druhému zapůjčí.

Čtvrtek, 7.9.2017
Některé letničky už to vzdaly a udělaly místo podzimním květinám.
Některé si ovšem své místo na výsluní balkonu nechtějí nechat vzít a kvetou jako o život.
Přesto je čas na první podzimní truhlík.

Pátek, 8.9.2017
Za ceny másla, že můžou krávy?
To bude v Čechách asi slávy
až zjistí kuchařky, pekařky, ženy,
že volové můžou za másla ceny.

Sobota, 9.9.2017
Už jsem úplně zapomněla, kolik dupaček, bodíček, pyžámek a bryndáčků takové tříměsíční mimino spotřebuje.
Když mi mladí dodávají jeden koš vypraného prádla za druhým, protože jsem se rozhodla jako babička vypomoci, můžu si to po dlouhých letech na vlastní kůži připomenout.
Žehlím jako o život a mám pocit, že ty titěrné hadříky z prádelního koše stále nemizí…

Neděle, 10.9.2017
Ale já jsem opravdu šťastná, že Tě mám.
Vždyť když mě můj syn s Tebou seznámil, naprosto jsi mě okouzlil.
Vím, že Tě trochu zanedbávám, ale nechci se k Tobě upínat častěji jak dvakrát do roka.
Že je to málo?
Ne, to nemyslím, je to tak akorát.
Už takhle se musím přemlouvat, abych Tě vzala do ruky.
Jsi skvělý, ale chuť k mytí oken jsi ve mně ani za ta léta co jsme spolu, prostě nevyvolal.
Takže na shledanou na jaře, Kärchere!



Abych nezapomněla…,
,,Existují dva způsoby, jak žít život.
Ten první je myslet si, že nic není zázrak.
Ten druhý je myslet si, že všechno je zázrak.“
Albert Einstein

34 komentářů:

  1. Henrieto, jsem jak Emička, taky používám často "hromadu" jako označení pro množství či představu úplně všeho a stejně jako Emička přesně vím, co tím myslím...alespoň někdo! Týden to byl nabitý, gratuluji k čistým oknům a k polidštění sousedky. Zázraky jsou všude kolem nás, stačí je jen chtít vnímat. Krásný týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že mám okna za sebou, ještě bych je měla umýt u taťky doma...:-(
      Sousedka překvapila, ale udělalo mi to radost.
      Pěkné dny a děkuji Diano.
      Hennrieta

      Vymazat
  2. Pátek by se měl nechat zarámovat. 😉

    OdpovědětVymazat
  3. Henriet, porad se opakuji, a ne sama:-), hezky se to psani cte:-). Je to takove lidske, mile, prijemne, s nadhledem. M.
    PS: Ta okna zavidim, mam to totiz podobne, a zehlici babicku taky, to mam totiz zcela opacne - je moc daleko a ja to zehleni nesnasim, snad jeste vic nez ta okna:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marcelko, to je od Tebe milé:-).
      Mě žehlení až tak nevadí, mám ráda tu vůni prádla, ale když nevidím na dno koše, bere mi to vítr z plachet:-).
      Henrieta

      Vymazat
  4. :-) za mě vede jedna hromada :-D. Pátek ... no coment. Užij si umytých oken co nejdéle, mě to teprve čeká. Hezké dny Henriet, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, jestli zítra zase od Emy podchytím nějakou průpovídku:-).
      Děkuji Dani a ať máš do mytí oken větší chuť než já:-).
      Henrieta

      Vymazat
  5. Karchera máme taky a já mám tu kliku, že na něj manžel žárlí a nechce mi ho půjčovat :-).
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, k čemu je dobrá mužská žárlivost...:-).
      Pěkný večer i Tobě Stáňo.
      Henrieta

      Vymazat
  6. A je tady zase ,, hromada" :-) bezvadných větiček, slovíček, basnička a nechybí ani vyfocená kytička.
    Takže za mne zase prima čtení!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Henrieto, díky za hezké čtení. Ano i já se občas setkám s nebývalou ochotou, která mě překvapí, i když já bych ti rozhodně pomohla, protože taková jsem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji Slunečnice, že se k mým řádkům vracíš:-).
      Mě to vždycky tak trochu dojme, když mi cizí člověk nabídne pomoc. Přitom já to také dělám celkem běžně, ale to mi přijde normální:-).
      Tak teď víme, že kdybychom se někde potkaly, tak si vypomůžeme navzájem:-)).
      Henrieta

      Vymazat
  8. Henrietko, skvělé povídáníčko!! Sousedky jsou různé - např. u nás taková jedna kolem 45ti, co se kdysi přistěhovala, vypadá, že neumí do pěti počítat...pozdraví, ihned se otočí a nečeká na odpověď..jak nepřímné, bez úsměvu, což tak nějak alespoň občas k pozdravu patří, že? Ale když jde nepozorovaně a nikdo venku u domku není, její oči kmitají - prostě jsme různé povahy..Ať Tě, milá Henrietko, provází "hromada" štěstí a podzimních radostí v blízkosti Tvých krásných kytiček. Libuš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Libuško. Myslím, že sousedka překonala pomyslnou bariéru a teď už to snad bude lepší:-).
      Za hromadu štěstí moc děkuju, ta se vždycky hodí:-).
      Henrieta

      Vymazat
  9. Henriet, pobavila jsem se. Přesně takovým způsobem jsem naučila v práci, o dvacet let mladšího kolegu, zdravit. Stačily na to dva hlasité pozdravy. Nakonec jsem zjistila, že je to docela příjemný kluk. A na lidi mám také štěstí, dost častou mě pomůžou. Možná se mi vrací to, že i já často pomáhám. Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud ses pobavila Pavlo, pak jsem spokojená:-).
      Bariéra (ne)zdravení byla prolomena a dva lidé zjistí, že si mají možná i co říct. Zázrak komunikace:-).
      Děkuji za návštěvu a měj se pěkně
      Henrieta

      Vymazat
  10. Henrieto, tak ráda si sem chodím počíst, děkuji
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, to mě velmi těší.
      Já děkuji za přízeň.
      Hezké dny
      Henrieta

      Vymazat
  11. Milá Henrietko díky tvým řádkům budu tedy čekat na zázrak dál.I má sousedka se před pár lety rozhodla bez důvodu mne ignorovat.A já stále zdravím a zdravím ( však jsem holka slušně vychovaná) a zatím žádná reakce.😉..A ó příteli Karcherovi silně uvažuji, ty okna mne opravdu neba.
    Henrietko přeji ti ze srdíčka krásné září a už teď se těším na příští krásná písmenka.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, přeji Ti, aby ses dočkala. Ale kdo ví...lidé jsou různí.
      Kärchera si pořiď, je to dobrý pomocník.
      Děkuji moc, i Tobě přeji krásné zářijové dny.
      Henrieta

      Vymazat
  12. Henrietko, krásné počteníčko, jako vždy. Okna mne také čekají, jsou zas..... od much. Některé letničky mi už také odkvetly, zítra chci zajít do trhu pro chryzantému. Tak snad budou mít tu mojí, obrovskou, žlutou, s jemnými květy. :o)
    A není hromada jako hromada.
    Měj krásné podzimní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, mušinců jsem na okně měla také požehnaně...:-). Ale ten přípravek od Kärchera je bezvadně rozpouští.
      Chryzantému jsem si dneska také vyhlídla, tak snad budu mít zítra čas si pro ni zajít. Také se mi líbí ty bohaté a žluté svými květy svítí do dálky.
      Hezké dny i Tobě.
      Henrieta

      Vymazat
  13. Milé, vtipné glosování jako vždy. Nejvíc jsem se nasmála na konci - volný čas v těchto dnech i já trávím s Karcherem :o)
    Měj pohodový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Heleno, taková slova potěší.
      Jo, ta okna. Ještě, že ty pomocníky máme, alespoň to jde rychleji:-).
      Pěkný večer i Tobě
      Henrieta

      Vymazat
  14. Díky, Henrieto. Myslela jsem si, že jsem prostě líná, když se mi do mytí oken nechce ani s Kärcherem. Je milé vědět, že to má někdo stejně :-) Jinak podotýkám, že už mám taky umyto :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím Dý, že to nebude o lenosti. Někdo prostě nesnáší žehlení a někdo nesnáší mytí oken...:-). Ale my už to pro letošek máme alespoň za sebou:-).
      Henrieta

      Vymazat
  15. :-) :-)).....Krásné dny! Míša

    OdpovědětVymazat
  16. Jé, ty už máš nahoře faviconu! Po ošklivém B je veta! 😊

    OdpovědětVymazat
  17. Já mám také vysavač na okna Kärcher a ani u mě nevyvolal žádnou přehnanou chuť a zálibu v mytí oken, proto je myju jen 2x do roka :-D . Mám je díky němu umytá rychleji, takže alespoň zkrátil mé trápení s touto činností :-D .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom v podstatě stejně, Týnko:-). To mi připomíná, že se blíží doba, kdy svůj Kärcher zase budu muset vzít do ruky:-).
      Jindra

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra