NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

úterý 7. února 2017

Cizrnová pomazánka

S luštěninami mám problém. Vždycky se musím přemlouvat, abych je do jídelníčku zařadila. Cizrna je ale výjimka. Tu jsem schopná jíst samotnou, třeba večer u televize.
Sebekriticky musím přiznat, že první pokus o pomazánku z cizrny, nedopadl moc valně.
Ten druhý ovšem už vyšel:

220g uvařené cizrny
½ menší cibule
6 lžic olivového oleje
1 lžička francouzské hořčice
1 lžička lahůdkového droždí
sůl, pepř
2 lžičky šťávy z citrónu
4 - 5 lžic vývaru z cizrny
Uvařenou a vychladlou cizrnu si dám do mixeru společně s vývarem, přidám nadrobno nasekanou cibulku a ostatní přísady. Rozmixuji do hladka. Pomazánka je výborná na domácím kváskovém chlebu, třeba s meltou. V létě můžeme posypat pažitkou, jarní cibulkou nebo petrželkou.

Cizrna obsahuje téměř všechny vitamíny a minerální látky, například vápník, hořčík, draslík a mangan. Železa má cizrna v sobě nejvíce ze všech luštěnin. Má vysoký obsah zdravých tuků, bílkovin a vlákniny. Tak proč si ji nedat...


Abych nezapomněla…,
kdybyste narazili na římských hrách, není to nic jiného než cizrna.

11 komentářů:

  1. K tomu jsem se ještě nedopracovala, i když bych kvůli železa měla ... třeba se někdy hecnu ;-) Hezký večer D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, není to tak špatný:-). Jojo, železo a my, ženy...taky ho potřebuji:-)
      Pěkný večer Danko.
      H.

      Vymazat
  2. Narazila jsem už na spoustu supr receptů z cizrny, ale já jí nějak nemůžu přijít na chuť. :-( Přitom třeba má budoucí tchýně se může po cizrně utlouct. :-) Doma dělá také různě ochucené pomazánky nebo si cizrnu jen tak upeče v troubě s nějakým dobrým kořením a má to jako zobání k televizi... Mě cizrna bohužel nenadchla, ale sto lidí, sto chutí, že :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, Luci. Každému nechutná, ale mě přijde ze všech luštěnin nejchutnější. Ale je pravda, že není cizrna jako cizrna. Já mám tu velkou, osmimilimetrovou z bezobalového obchodu. Je nejlepší:-)
      H.

      Vymazat
  3. Mám s luštěninami stejný problém jako ty, akorát mně nechutná ani ta cizrna. Jediný způsob, jak jsem schopná luštěniny jíst, jsou právě luštěninové pomazánky. Hummus z cizrny už jsem zkoušela jak kupovaný, tak vlastnoruční. Na ten domácí mám trochu jiný recept než ty - bez cibule a s tahini pastou. A příště použiju cizrnu sterilovanou, buď jsem u vaření udělala nějakou chybu anebo je to pro mne prostě proces na moc dlouhý loket. Kupované jsem měla z Lidlu a Marks&Spencer - dobré jsou oba, byť M&S je chuťově lepší (Lidl ovšem výrazně levnější). Mám recept i podrobnosti o těch kupovaných (cenu a tak) na blogu (recept v receptech ;-), kupované v měsíčních přehledech novinek, tuším v lednu a červenci)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to proces na dlouhý loket, Stáňo:-)
      Den předem namáčím a pak se stejně ještě poměrně dlouho musí vařit. I když, co teď kupuju tu váženou(komentář výše), tak se mi zdá, že je měkká dříve, než ta z obchodu. Ale možná jsem ji měla jenom déle namočenou...Sterilovanou jsem nikdy nezkoušela, ale proč ne... Díky za tip, kouknu k Tobě na blog:-)
      Krásný den
      H.

      Vymazat
    2. Henrieto, díky za reakci. Aspoň vím, že chyba nebyla mezi mnou a plotnou. Já měla cizrnu z tuniského trhu :-) (přivezla si ji máma z dovolené a odsypala mi vzorek)

      Vymazat
  4. Tak já s luštěninami nemám vůbec žádný problém, naštěstí, mám je ráda, tak nějak přirozeně, takže recept mám zapsaný a bude skvělá snídaně.
    Namáčím jí na celou noc, je pak dřív uvařená, v konzervě jsem nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem se Ti trefila do chuti:-)
      Pro mě jsou nejhorší fazole. Jak chutí, tak přípravou. Vaří se úplně nejdéle ze všech luštěnin a zatím je zvládám konzumovat pouze v polévkách:-(
      H.

      Vymazat
  5. Recept si ukládám a vyzkouším, protože cizrna je jediná z luštěnin, s kterou mám trochu problém - dlouho trvá než se uvaří i když máčím celou noc :o), s první pomazánkou jsem doma moc neuspěla. Co nám hodně chutnalo byl jeden recept z Kuchařky ze SVatojánu - s cibulí, to bylo vynikající. Snažím se vždy v týdnu jedno jídlo z luštěnin připravit a tak receptů není nikdy dost.
    Díky :o).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím Álo, vaří se opravdu dlouho. Ale pro mě je cizrna nejchutnějších ze všech luštěnin, takže to ráda podstoupím.
      Tak jestli jednou týdně vaříš luštěninové jídlo, tak to jsi dobrá, to bych taky potřebovala. Zatím se mi to ale nedaří:-)
      Hezký večer
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra