NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 11. března 2019

Letos nejspíš nezaseju, když je svět v rovnováze a jak jednou budu všudezdejší


Pondělí, 4.3.2019
Měly to být krůtí plátky s rýží basmati.
Vyšly z toho krůtí plátky s rýžovou kaší.
Někdy se to prostě nepovede.

Úterý, 5.3.2019
Den začíná na autobusové zastávce pohledem na východ slunce a pokračuje cestou do práce, kterou si záměrně prodlužuji kolem vodní nádrže. Těch pár minut, které mám k dispozici, než mi začne pracovní doba, strávím pozorováním vodní hladiny, která se ve větru rozpohybovala tak silně, že vlny naráží do břehu. Zhluboka se nadechuji a věřím, že dnešní den nemůže nic pokazit.
Ten pocit marnosti, který mě ale čeká večer, když přijdu domů, nelze ignorovat.
S každým kamenem z okrasné části mé zahrádky, který narychlo odstraňuji, s každou rostlinou, kterou vykopávám, s každou sazenicí jahody, kterou ze záhonu přemisťuji i s balem do nádoby, s každou dlaždicí a obrubníkem, který musí pryč…se ten pocit marnosti prohlubuje. Všechna moje práce je v háji. Každý kámen jsem musela vzít několikrát do ruky, než jsem ho usadila, každé rostlině jsem pečlivě vybírala místo. Teď vše leží na hromadě, část zahrady je zplanýrovaná a zeleninový záhon? Ten vezme za své až přijede technika. Havárie kanalizačního potrubí, které vede pod zahradami si totiž žádá okamžitý zásah.
Letos nejspíš nezaseju.

Středa, 6.3.2019
,,Hele babi, já nemám další zub,“ ukazuje mi Ema a poodhrne spodní ret.
,,No vidíš, a byla u tebe Zoubková víla?“ ptám se.
,,Byla a napsala mi dopis. Mami, řekni to ty,“ otočí se na maminku.
,,V dopise bylo napsáno,“ říká maminka. ,,Milá Emičko, podívej se na stoleček, máš tam dárek a příště si ukliď pokojíček, jinak si tady v tom nepořádku polámu křídlo.“
Údivem otevřu ústa a podívám se na Emu: ,,Vážně? A už jsi si ten pokojíček uklidila?“ zeptám se.
Ema zakroutí hlavou a odpoví: ,,Ještě ne, až mi vypadne další zub.“

Čtvrtek, 7.3.2019
Když musím dnes ráno vyřídit velmi nepříjemný pracovní e-mail, který mi tak trochu bere vítr z plachet, na chvíli zapochybuji o tom, jestli dělat svoji práci, jak nejlépe umím a snažit se vyjít zákazníkovi za každou cenu vstříc, je vlastně dost.

Pátek, 8.3.2019
Já to věděla!
Věděla jsem, že se ta špatná zkušenost z předchozího dne musí něčím vyvážit.
Po včerejší sprše nelichotivých poznámek se dnes na mou hlavu snáší od jiného zákazníka slova chvály, blahopřání k MDŽ a jako bonus…květina.
No není to fajn, když je svět v rovnováze?

Sobota, 9.3.2019
,,Mohla bych Tě poprosit, abys mi zítra až pojedeš pro tátu dojel do Neputovní pražírny pro kávu?“ ptám se svého muže, sedícího vedle mne na pohovce.
,,Já jsem tam chtěla dojít dneska, když jsme byli ve městě, ale nějak jsem na to zapomněla. Já mám tu hlavu nějakou pitomou,“ povzdechnu si. ,,Nevím, jak se chci dožít stovky, když v osmdesáti třeba už ani netrefím domu.“
On, aniž by zvedl oči od televize lehce pokývá hlavou a procedí mezi zuby: ,,Zase budeš všudezdejší.“

Neděle, 10.3.2019
Chápu, že po čtrnácti dnech náročné práce na Slovensku má nárok na drobné vrtochy, ale s jízlivou poznámkou, že z krůtího vývaru, který jsme měli dnes k obědu cítí peří, to opravdu přehnal.


Abych nezapomněla…
pán bude asi gurmán.


26 komentářů:

  1. Jindro, ty nikdy nezklameš. Tvé týdeníky jsou fakt jako život. U každého se trochu zasměju, trochu si povzdychnu, že se mi to stává taky, trochu tě polituju (tentokrát tedy hodně - kvůli té zahrádce). Prostě je to tak, jak píšeš - v rovnováze.
    Hezký začínající týden přeju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, vždyť Ty taky nikdy se svým komentářem nezklameš:-). Vedu vcelku nudný život. Pokud mi tedy někdo nezničí zahradu...
      Hezký víkend
      Jindra

      Vymazat
  2. Středa perlí Emík a sobota perla od manžela :-) :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Mně ty Tvoje týdeníky, Jindřiško, tak baví! Emička je prostě Emička a spolu se svým dědečkem vždy dají Tvým řádkům tu pravou třešničku na dortu.
    Se zahrádkou je to nepříjemné,ale nenaděláš s tím nic. Až bude to, co je nutné, uděláno,začneš znovu dávat vše k obrazu svému a zase budeš mít svůj ráj.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Hanko, jsem moc ráda. No jo, ti dva mají svůj osobitý humor. Ale Ema o tom ještě neví:-). Se zahrádkou budu muset začít od nuly. Vypadá po zásahu techniky hůř, než když jsem ji před třiceti lety zakládala:-(.
      Jindra

      Vymazat
  4. Co si myslím o poznámce manžela stran polévky, jsem ti psala na IG :-)
    Jinak svět vyvážený musí být, i kdybychom si tu kytku měly koupi samy!
    Emička prokrastinuje....ať jí to nezůstane :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pamatuji si Míšo, že asi byla lehká jako peříčko:-). Ale jsem si stoprocentně jistá, že takhle to můj muž určitě nemyslel:-). Ale děkuju:-).

      Vymazat
  5. Emička je chytrá holčička. Nač se namáhat o)
    Jindřiško, ať máte kanalizační havárii brzo opravenou. Určitě to letos na jaře na zahradě ještě doženete :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ema dobře vyhodnotila, že by z toho stejně teď nic neměla, tak proč se s úklidem pokoje namáhat...:-).
      Kanalizace je opravena, ale ta spoušť...to si nedovedeš představit:-(.
      Snad se mi podaří založit alespoň pár záhonků na zeleninu.
      Jindra

      Vymazat
  6. JIndři, to byla zase týdenní smršť. Tvůj manžel- co slovo, to perla :o) a Emička je zaručeně po něm.
    Tak ať těch fajn zákazníků je co nejvíc, výdyť dobré slovo a kytka potěší vždycky...
    Měj se fajn a držím palce s tím setím :o).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, něco se přes ten týden událo, Hanko a ti dva ho alespoň trochu zpestřují:-).
      Děkuji, snad se zadaří.
      Jindra

      Vymazat
  7. Jindřiško, moc jsem se bavila. Díky. S tou zahrádkou je to mrzutost, ale co se dá dělat. Měj pěkný týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nenadělám nic, Marti, můžu jenom nadávat. Protože vím, že to šlo udělat šetrněji. Čeká mě hodně práce, de facto se zahrádkou začínám od nuly:-(.
      Jindra

      Vymazat
  8. Na Emu si jen tak někdo nepřijde... Asi to má po dědečkovi :o)
    Ta zahrádka je tedy k vzteku, ale co naděláme. Zamyslela jsem se nad tvými slovy a myslím, že náš pravdu. Když se koukneme trochu s odstupem - všechno je v rovnováze... naštěstí!
    Jindřiško, měj krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepřijde, Helenko. Ani Zoubková víla:-). Už se těším, až najdu na té pohromě, kterou mám teď na zahradě TO pozitivní. A až si řeknu: ,,Jo, takhle to vlastně mělo být." Ale zatím jen kroutím hlavou:-(.
      Jindra

      Vymazat
  9. Jindřiško, směju se ještě teď. Emička i manžel jsou fakt baviči. No, to úterý muselo být strašné a co teprv, až to vše opraví a ty si začneš záhonky zase upravovat s vědomím, co když někdy.... Lidé jsou různí a práce s nimi je náročná. Snad těch protivínů už víc nepotkáš.
    Měj fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona Ema o tom ale ještě neví, Dášo:-). Ona jen bezprostředně reaguje. Kdežto její dědeček si je svých vtípků na mou osobu rozhodně vědom:-).
      Kdybych měla přemýšlet o to, že se kanalizace opět pokazí a mě by mělo tohle čekat znovu, už bych asi do toho tu energii nedávala. Za 30 let, co zahradu máme je to první oprava, kdyby další měla být za stejnou dobu, už mi to asi bude jedno:-).
      Děkuji, hezký víkend.
      Jindra

      Vymazat
  10. Milá Jindří,
    zahrádka mě taky samo zřejmě vzala, ale ten tvůj manžel... :-D Ten je opravdu k nezaplacení! :-D Prej všudezdejší! :-D V takovým kontextu! :-D

    Snad to kyti i ty přežijete v dobré kondici... To si neumím moc představit - a asi bych to obrečela...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jemu je jedno, Dorko, že to zavání černým humorem:-).
      Kytky, skalka, keře i stromky jsou v kopru. Zůstal jeden záhon jahod, toť vše:-(.
      Nebrečela jsem, držím to v sobě. O to je to možná horší:-(.
      Jindra

      Vymazat
  11. Jé, tak koukám, že můj komentář z pondělí je fuč! Musím to napravit. Jak vidím, tak s Emičkou i manželem se jistě nenudíš.Vloni u nás ČEZ ukládal kabely do země ze sloupů. Náš domek nebyl za haldami země ani vidět a zahrádku jsem měla kompletně rozrytou. Bylo to k vzteku i pláči, zrovna v červnu, kdy je všechno v květu. Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komentáře se někdy záhadně ztrácejí...snad jsi v něm nebyla vulgární, Pavlo, aby Tě systém smazal:-)).
      To je jediný, čím se utěšuji, že ještě nic nerostlo, nic nekvetlo. Ale ono je to ve výsledku jedno, protože je to stejně v háji:-(. Koukám, že máš stejnou zkušenost, mě čeká spousta práce.
      Díky, pěkný víkend.
      Jindra

      Vymazat
  12. Jindřiško, držím palce, aby spokojených zákazníků bylo co nejvíc. Doma mám podobného vtipálka, ti nikdy nezklamou.
    Měj se hezky. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Růženko. Spokojených zákazníků je převaha, těch škarohlídů je pomálu, ale vždycky zamrzí. Ať vtipálkům nikdy nedojde humor, byla by to nuda.
      Hezký víkend
      Jindra

      Vymazat
  13. Všudezdejší.. to je úžasné,kdypak se stavíš také u nás 😊.. Veselých lidiček poslední dobou nějak ubývá,tak jsem vděčná za tu vaši úžasnou rodinku. Milá Jindři měj se moc krásně.Z❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba k vám milá Zdeničko taky někdy zabloudím...:-)
      Hlavně si lidi nedokážou udělat legraci sami ze sebe a berou se moc vážně a to je chyba:-).
      Posílám pozdravení, hezké dny.
      Jindra

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra