NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

sobota 15. února 2020

Kalendárium 2020: Od Zdislavy k Jarmile



29.1.2020
Dnes má svátek:   ZDISLAVA
Zdislava postává u zdi,
v rukou drží koňské uzdy.
Až přivedou Zdisce koně,
postará se ráda o ně,
zkusí si je osedlat,
i uzdy jim sama dát.
Sekla totiž s hokejem,
teď se chce stát žokejem.

30.1.2020
Dnes má svátek:  ROBIN a ERNA

Byla někdy paní Erna,
Robinovi vůbec věrná?
Obecně je o ní známo,
že se domů vrací ráno.
když Robin právě kávu chystá,
a prostírá obě místa.
Spolu s Ernou posnídá…
Hlavně, že jsou rodina.

31.1.2020
Dnes má svátek:  MARIKA

Marika je žena činu,
nenaříká, když má rýmu.
Pšíkne, kýchne, utře nos,
kolem ní je práce dost.
Kvas přichystá na chleba,
denně je ho potřeba.
Potom kravku podojí,
kachnám, kozám podstrojí
a nasype slepicím.
Dneska vyšla v čepici.
Snad proto, že má tu rýmu…
Nebo jenom čeká zimu.

1.2.2020
Dnes má svátek:  HYNEK

Hynek pořád jámy hloubí,
jenže lidi nejsou hloupí,
vědí, proč to dělá.
A já, že jsem tak smělá,
položím jim rovnou,
svou otázku skrovnou:
,,Hele, nemlč, řekni to,
proč Hynek furt hloubí to?“
,,Pššt, řeknu to potají:
To hrobníci dělají.“

2.2.2020
Dnes má svátek:  NELA a HROMNICE

Když Hromnici potká Nela,
připadá jí dost nesmělá.
Hromnici se Nela líbí,
proto jí hned rychle slíbí,
že budou spolu kamarádky,
žádné sváry, žádné hádky.
To ještě neví, chudák Nela,
co předpokládat radši měla.
Že každým rokem na Hromnice,
naskočí jí bradavice.

3.2.2020
Dnes má svátek:  BLAŽEJ

Blažej dříve býval lékař,
teď je z něj už roky pekař.
Zdravotnictví? To je bída,
radši bude u pečiva.
Operovat bude směle,
radši s těstem, než-li v těle.

4.2.2020
Dnes má svátek:  JARMILA

Jarmila nosívá cvičky,
každý čtvrtek na rozcvičky,
kde cvičí se v atletice,
někdy méně, někdy více,
podle toho, jak má chuť.
Atletka z ní buď jak buď,
nebude, to všichni tuší,
přesto jí to v dresu sluší.
Jenže ona nemá tělo,
na to, aby se tak dřelo.

Abych nezapomněla…

Všechno nejlepší všem jmenovaným

12 komentářů:

  1. Tak jsem zase měla chvilku poezie. Prima!
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedělní chvilku poezie už nemáme...jak já jí nesnášela, a teď blbnu taky:-))
      Jindra

      Vymazat
  2. Jindřiško, kam na ty verše chodíš? Nádherný kousek, koutek :o) poezie.
    Přeji prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, představ si, že nikam. Ono to chodí ke mně, tak co mám dělat...?:-))
      Děkuju a mávám.
      Jindra

      Vymazat
  3. Kouzelné, Jindřiško! Děkuji za nedělní chvilku poezie!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna jsem psala Hance do komentáře, jak jsem nedělní chvilku poezie jako holka nesnášela:-)). Tak teď můžu být ráda, že ta moje má nějaké čtenáře:-).
      Díky Helenko a zdravím.
      Jindra

      Vymazat
  4. Musím se smát, kdybys viděla mojí tetu Jarmilu, pochopila bys.
    Krásnou neděli, moc se těším na hrátky s verši v dalším vydání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že bych se do Jarmilky trefila? Doufám jen, že si to nikdo nebere osobně...:-))
      Díky moc, měj se fajn
      Jindra

      Vymazat
  5. Jindřiško, kam na ty nápady chodíš? Opět jsem se bavila. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala Dáše, Marti, chodí to ke mně. Jen to pouštím dál:-)).
      Hezký večer
      Jindra

      Vymazat
  6. Tak Hynka by jsem nechtěla, ale jmenovat se Nela to bych radši umřela.Měj se krásně Jindři. Zdraví Renata od kaštánku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že k Tobě to taky chodí, Renčo?! Roste mi zdárná konkurence, pobavila jsem se:-)).
      Krásné dny
      Jindra

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra