NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pátek 27. ledna 2017

Středoškolská cesta


zdroj: Google
Jsem prokletá. Jinak si to nedokážu vysvětlit.
Prokletá matematikou.
Jsem si jistá, že jsem při prvním zkoušení z matematiky na střední škole, udělala maximum. 
Přesto jsem dostala čtyřku.
První známka na základce pětka, první známka na průmyslovce čtyřka. A obě z matematiky.
JE to prokletí!
Já jsem tátu varovala! …Taky neřekl ani slovo.
Matematiku jsme na průmyslovce naštěstí měli jen dva roky. Přesto reálně hrozilo, že na ní ve druháku vypadnu někam na učňák. Ale já na ní vyzrála. Před poslední písemkou na konci roku,
jsem se naučila všechny rovnice z učebnice nazpaměť. Byť jsem jim za mák nerozuměla, dostala jsem z písemné práce dvojku, která mi zajistila postup do dalšího ročníku.
Další dva roky jsem se tak mohla za výrazné pomoci mých spolužáků, plně věnovat boji s technologií, stavbě a provozu strojů, laboratorním zkouškám a technickým výkresům.
Byť to pro mě byla léta plná učení, překvapivých zjištění, nepochopitelných závěrů a nelogických výsledků, rozhodně jsem neměla pocit, že na tuhle školu nepatřím. Svým způsobem mě bavila a díky převážně chlapeckému kolektivu nebylo dne, který by nebyl vtipný. A tak občasné neúspěchy byly vyváženy humorem a pubertálními kousky mých spolužáků. Přátelství, která zde vznikla se přehoupla do dospělého života a některá trvají dodnes.
V den mojí maturity pršelo.
Hned ráno jsem si namluvila, že mi prší štěstí.
Zabralo to!
Mám maturitu!

Abych nezapomněla…,
že rodiče mívají občas dobré nápady.

2 komentáře:

  1. Náhodou jsem nakoukla sem na blog a úplně mě tenhle příspěvek vrátil do období vybírání střední školy. SPŠ strojní! Taky ji mám :-))) a já jsem si ji vybrala, ale ovlivnilo mě okolí ... za prvé jsem chtěla rýsovat a za druhé ji má snad celá naše rodina. Živila jsem se tím 3 roky, ale je to už ták dávno ... Krásnou neděli D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi u mě vítána, Danko. Jsem ráda, že Tě můj příspěvek oslovil a připomněl studentská léta na strojárně:-) Také jsem chvíli pracovala v oboru, o tom budu psát příště:-) Děkuji za návštěvu a přijď zase.
      Pěkný den.
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra