NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pátek 20. ledna 2017

Celerová pomazánka s ředkví

Nutně potřebuji doplnit vitamíny a tak jdu zapátrat do ledničky.
Žervé, celer, mrkev, ředkev, pórek? Proč ne.

Žervé jsem vyklopila do misky, přidala nakrájený kousek pórku, nastrouhala asi 8cm ředkve, půlku menší mrkve a pěkný kousek celeru, tak velký, aby jeho chuť byla v pomazánce dominantní. Přidala jsem trochu soli, čerstvě mletého pepře a pár kapek citronu. Vše jsem dobře promíchala a namazala na kváskový chléb. Díky mé nemoci tentokrát není domácí, ale z farmářské prodejny.



Celer je bohatý na vitamin C a vitamíny skupiny B, konkrétně B1, B2, B6. Dále obsahuje draslík, kyselinu listovou, vápník, železo, fosfor, sodík. Na rozdíl od ostatních druhů zeleniny dobře snáší vysoké teploty, takže během vaření neztrácí vitamíny.
Celer například ulevuje od zácpy, pomáhá při odstraňování ledvinových kamenů, snižuje hladinu cholesterolu, pomáhá při detoxikaci těla a hubnutí.

Celer má specifickou chuť, proto má své příznivce i odpůrce. Já ho mám ráda na všechny způsoby. V syrovém stavu jako salát nebo pomazánku, ve vařeném, jako karbanátek nebo řízek.

Dobrou chuť!

Abych nezapomněla…,
pro klidné spaní bez zlých snů, hodinu před spaním celerový džus.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra