NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

úterý 13. prosince 2016

Na vánočním trhu

Vánoční trhy prostě k adventu patří. Můžeme tam nasát tu správnou, předvánoční atmosféru, ale i svařák, punč nebo grog. A jelikož si letos dělám adventní čas pohodový, vánoční trh jsem si naplánovala jako jednu z relaxačních akcí. Nejspíš jsem ale z minulých let zapomněla, jak to na takovém trhu v sobotu dopoledne vypadá. Uvědomila jsem si to už při cestě na náměstí, kdy jsem byla s celou rodinou pohlcena davem, který nás plynule posouval. Zaplať bůh tím správným směrem, k  Žižkovu náměstí.

Moje první zastávka je u stánku před náměstím, u vyhlášené cukrárny. Na svařák. V kelímku za 45,- Kč dostávám opravdové, červené, svařené víno s měsíčkem citronu a pomeranče. Další kelímek, který později dostávám na náměstí zdarma, v rámci propagace Festivalu vína, ovšem nemá s vínem nic společného. Pouze přeslazené, ochucené cosi. Jak chtějí tento festival zviditelnit takovým patokem, to opravdu nechápu…Díky, příště si raději zaplatím za kvalitní.
Vůni bramboráku registruji hned při příchodu na náměstí a tak nos směruje mé nohy rovnou ke stánku, kde ho pečou. Nedůvěřivě pověřuji manžela ochutnávkou. Jsem přece na bramborák expert, vzpomínáte? Když zjistím, že bramborák je chutný, vystojím si na něj frontu. Domácí klobásky, uzené ryby, trdelníky, koláče a cukroví mě nechávají chladnou. Co chci ještě ochutnat, je grilovaný oštiepok. U jednoho stánku ho grilují na plynovém grilu, což ve mně moc důvěry nebudí, ale chuti neodolám a kupuji ho. Uprostřed je ale nepropečený a studený. Měla jsem si přece jen počkat na druhý konec náměstí, kde ho grilují na kameni, a má krásnou kůrčičku. Někdy se vyplatí projít trhem víckrát a potom nakupovat.
Vánoční trhy jsou velkou příležitostí pro prodejce, jelikož lidé v tomto čase utrácí své peníze téměř za cokoliv. K mé velké radosti jsem ale neobjevila žádný výrazný kýč a mám pocit, že zboží na trhu bylo z velké části rukodělné a s vánoční tématikou. Adventní věnce, chvojí, jmelí, cesmíny, svíčky, svícny, keramika, dřevěné hračky i moji oblíbení andělíčci.
Naší vnučce učaroval vánoční strom, takže se vydáváme směrem k němu. Emičku nese tatínek za krkem, protože v tom davu bychom ji asi ztratili. Pod stromečkem je dřevěná ohrada, ve které asi na pěti metrech čtverečních, přešlapuje oslík. Trpělivě snáší drbání kolemjdoucích dětí a občas se sehne pro trochu sena, které má pohozené pod nohama. Pro děti nevšední zážitek, pro mne pouze nešťastné zvíře.
Celým náměstím zaznívají veselé písně skupiny Péro za kloboukem. Kdo si chce společně zazpívat, může se přidat k hloučku před pódiem.

Když nabýváme dojmu, že jsme si trhu užili dosyta, nasedneme na dav, který nás posouvá z náměstí zase ven. Tak třeba zase za rok…

zdroj: Google

Abych nezapomněla...,
že příští rok půjdu na vánoční trh opět s davem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra