NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

čtvrtek 11. května 2017

Blatná podle Henriety

O návštěvě v Blatné jsem původně psát ani nechtěla. Když se ale probírám fotografiemi z tohoto místa, přijde mi škoda založit je do složky Blatná 2017 a nenapsat k nim ani řádek.
I když jsem fotky z Blatné na některém z blogů už viděla, domnívám se, že můj pohled může být zase trochu jiný.
Takže tady je Blatná podle Henriety…

Co jsem o Blatné věděla.
Že tam na střední školu chodil můj muž, vystudovala tam i moje kamarádka a že je tam obora s Daňky.
A Co jsem o Blatné nevěděla?
Že se na zámku točila pohádka Šíleně smutná princezna. 
Hrubý nedostatek!
Nicméně prohlídka zámku není dnes prioritní.
Do Blatné jedu nakrmit daňky, a to pěkně z ruky do huby.
A manžel si při té příležitosti může s nostalgií připomenout místo svého nespoutaného studentského života.
Pro daňky mám plný batoh tvrdého chleba a pro manžela otázky.
Daňci jsou šťastní, můj muž nikoliv.
Že jsou zvířata kontaktní, jsem věděla, ale že se budu muset těm nenažraným čumákům dokonce bránit, to jsem netušila. Sotva vyndávám z batohu první kousky tvrdého chleba, sesype se na mě snad celé stádo. 
Není čas zjišťovat kdo je kdo, a tak vyhrávají ti, kteří jsou drzejší.
Jsem ve svém živlu, a když už je všechno snědeno a odcházíme k ohradě s pávy, ohlížím se a pozoruji, jak další oběť podlehla těm obrovským hnědým očím, něžným čumákům a sametovým růžkům po právě shozeném paroží.










Abych nezapomněla…,
otázky na manželův studentský život v Blatné to odpoledne samozřejmě padly.
Odpovědi jsou ovšem nepublikovatelné 😊.

24 komentářů:

  1. Dančí leháro? 😀
    Ta poslední fotka se ti, Henrietko, moc povedla. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď, když tak na ní koukám, docela hezký pohled by z ní byl:-)
      H.

      Vymazat
  2. Henrietko, škoda. Já byla napnutá, jak se manželův příběh ze studentského života s těmi daňky nějak propojí :-))
    Ale nevadí, daňci jsou krásní, jak si tam spolu odpočívají. Muselo tam být kouzelně. A příště s sebou víc suchého chleba ;-)
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radši ten příběh nechtěj znát, Zuzi, haha:-) Byla to doba uvolněných mravů:-)).
      S daňky to byl hezký zážitek, ale bylo to 30. dubna a byla ještě docela zima.
      H.

      Vymazat
  3. Hezky vylet, a o te pohadce jsem tez nemela tuseni. Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to fajn, zase trochu jiný zážitek:-). Tak alespoň nejsem sama, kdo nemá povědomí, kde se točí známé české pohádky:-). Ale teď už jsme zase o něco chytřejší...
      H.

      Vymazat
  4. Nevím, jestli bych se krmení z ruky do huby trochu nebála (že daňkům bude chleba málo a něco k němu zakousnou ;-) - jsem holt posera).
    V Blatné jsme byli kdysi dávno (tak před patnácti lety) a pamatuji si z ní pouze tu typickou věž. Možná by stála za reprízu. Zas na druhé straně je tolik míst, co jsem ještě neviděla vůbec a chtěla bych... Tak já nevím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já strach neměla, ani mě nenapadlo, že by mi mohli ublížit při krmení. Spíš jsem se bála, když se na mě nahrnuli, aby mě neporazili:-). No to mi povídej, tolik míst, které jsme neviděli...tak kam dřív, viď?
      Tak až se vypravíš do Blatné, tak s tvrdým chlebem nebo se tam dají koupit i granule. Nastavit dlaň a oni si to od Tebe pěkně vezmou:-).
      Hezký den
      H.

      Vymazat
  5. Nádherné místo. Byla jsem tam před rokem na podzim a v oboře snad tři hodiny.
    Úžasné místo s přepychovou atmosférou.
    Hned u vchodu je restaurace s klasickým českým menu, přítel říkal, že lepší znojemskou pečeni v životě nejedl.
    Rozumný člověk se nepídí po minulosti a žije přítomností!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam opravdu pěkně, škoda že foukal studený vítr. V restauraci jsme nebyli, ale co jsme tak slyšeli, když jsme šli okolo, linula se odsud romská hudba. Takže nejspíš zadáno...:-)
      H.

      Vymazat
  6. Tak tam jsem také ještě nebyla. Ach, je těch míst tolik, jež bych chtěla navštívit :o). Z daňků bych měla veliký respekt, já se od větších zvířat držím v dostatečné vzdálenosti. Ale třeba bych se konečně odvážila :O).
    Měj pěkné dny Henrieto.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se zvířaty problém nemám. A tady je vidět, že daňci jsou na lidi opravdu zvyklí, krmily je i malé děti. Pro mě to byl pěkný zážitek. Ale když s nimi nechceš přijít do styku, nemusíš. Projdeš nádvoří, zámek a oboru a když jim neukážeš, že pro ně něco máš, nevšimnou si Tě. Takže se tam klidně můžeš někdy vypravit i Ty:-).
      I Tobě hezké dny.

      Vymazat
  7. Henrietko, já jsem při první návštěvě o daňcích nevěděla a byla jsem mile překvapena, jak jsou kontaktní a že se mezi nimi můžeme volně pohybovat i s dětmi a nikomu neublíží. Dokonce je možné si pro ně zakoupit i krmení. Při další návštěvě už jsem byla připravenější. Je nádherné, pozorovat daňky ve volném výběhu parku.
    Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem o nich věděla od manžela, takže jsem tam chtěla vlastně kvůli nim. Ale netušila jsem, že to bude až tak kontaktní:-). Bylo to super. Že se tam nechá krmení koupit jsme zjistili až při odchodu, ale náš tvrdý chléb jim moc chutnal:-).
      I Tobě pěkný víkend, Dášo.
      H.

      Vymazat
  8. Celkem zásadní věc, kde se natáčela pohádka - taky jsem to nevěděla :-)) Někdy raději o studentských letech nevědět :-) Hezký den Henriet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže taky máš nedostatky ve vzdělání. Jestli my jsme nestudovaly stejnou školu, haha:-)).
      Některé pikantnosti studentského života jsem z muže přece jen vytáhla...:-)).
      Měj pěkný víkend
      H.

      Vymazat
  9. Milá Henrieto tak jsem si tě také našla a líbí se mi u tebe moc..Ráda přijdu i příště.😊.. Moc děkuji za krásnou procházku s tebou a rozšíření vědomostí..
    Přeji ti krásnou neděli.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám Tě Zdeni.
      To mě moc těší, že se Ti tady líbí, klidně přijď, jsi zde vítána.
      Já Ti děkuji za milá slova a přeji pěkný nedělní večer.
      H.

      Vymazat
  10. Milý návrat... O té pohádce jsem věděla a moc bych se do parku chtěla podívat...
    Henrietko, měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Helenko. Bylo tam hezky. Jak bude příležitost, naplánuj výlet. A nezapomeň...tvrdý chleba s sebou:-)
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  11. Blatnou vůbec neznám a daňky bych bez paroží ani nepoznala. Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, bez paroží jsou úplně jiní. Parůžky mají krásně sametové:-).
      H.

      Vymazat
  12. Krásné fotky. V parku je to fajn, chodila jsem tak s rodiči už jako malá, vždycky jsem měla hroznou radost, když mi daňci žrali z ruky :o)
    V dubnu jsme si tam zašli s přítelem a také jsme si to moc užili, procházeli se po parku, fotili a krmili daňky, nebo si na lavičce vychutnávali točenou zmrzlinu...
    Jinak také jsem v Blatné studovala na střední škole.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Katko.
      Ti drzouni mi strčili čumáky až do batohu hned, jak jsem vytáhla první kousky tvrdého chleba:-).
      Bylo to hezké odpoledne, ale Ty to tam moc dobře znáš...
      Pěkný den a děkuji za návštěvu.
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra