NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 22. května 2017

Ach ty počty, on žekl prdel a dvakrát třicet

Pondělí, 15.5.2017
Protože faktura nesedí s příjemkou, zas a znovu ručně přepočítávám po účetním systému položku po položce v naivní naději, že nesrovnalost bude tam.
Než si po půlhodině uvědomím, že chybu dělám já.
Stejnou a pořád dokola.
Ráda bych to svedla na to, že je pondělí, ale obávám se, že ve skutečnosti to bude daleko horší.

Úterý, 16.5.2017
,,Babičko, děda žekl splrostý slovo. Musí si vypláchnout pusu“, žaluje Emička na mého muže.
,,No to teda musí“, souhlasím.
,,Babi“, pokračuje Ema, ,,on nežekl zadeček. Ani zadek. On žekl prdel!“

Středa, 17.5.2017
Začala sezóna farmářských trhů.
Začalo moje pravidelné středeční brzké vstávání, abych ještě před prací naplnila svůj košík čerstvou zeleninou.

Čtvrtek, 18.5.2017
Když na zahradě nasadím rukavice, Emička se jich dožaduje také.
Marně jí vysvětluji, že dětské rukavice se nevyrábí a dospělácké jí budou velké.
,,To nevadí babi, tak mi je zastlrkáš pod mikinu.“
Už to nebude potřeba.
Hned jak mi dětské rukavice dcera dnes ukazuje v zahradnictví u pultu, musím je koupit
i přesto, že mě prodavačka upozorňuje na jejich vyšší cenu.
Vždyť to dítě je potřebuje!

Pátek, 19.5.2017
Celý rok se připravuji na vrchol mého turistického snažení.
Celý rok se těším, že si sáhnu na dno fyzických sil a pokořím trasu třiceti kilometrů z Tábora do Prčic.
Už zítra!
Tak proč se zrovna dnes cítím fyzicky úplně na dně?

Sobota, 20.5.2017
Někdo říká, že jsem blázen, jiný mi fandí, a další nevěří, že dojdu do cíle.
Je pravda, že posledních pět kilometrů jdou moje nohy na doraz.
Ale…mám botičku! Důkaz, že jsem to dokázala i letos!
Místo, abych po pochodu dala svým nohám jako obvykle klid a tělu odpočinek, sundávám turistické boty a nazouvám lodičky.
Vstříc dlouhému večeru na třídním srazu po třiceti letech.

Neděle, 21.5.2017
Den poté...



Abych nezapomněla…,
že ten pocit uspokojení z dosaženého cíle stojí za to prožít.
I kdyby to mělo být jen jednou za rok.

38 komentářů:

  1. Milá Henrieto, celý týden jsem čekala, jak to dopadne...jestli se rozhodneš pro Prčice či třídní sraz, ale pokud jsi dala obě akce, tak jak píšeš, tak klobouk dolů, jsi nezmar. Přeji Ti mnoho dalších kilometrů ve zdraví a v pohodě, nechť kolena zapomenou na věk... Vnučka je kouzelná a myslím, že z ní bude skvělá zahradnice, turista a žena s humorným nadhledem. Mimochodem, těch je jako šafránu. Krásný týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prčicím nepřálo počasí ani moje fyzická kondice. Ale nechtěla jsem to vzdát, když na to čekám celý rok. A sraz po třiceti letech se přece taky nedá jen tak zazdít:-). Kolena dostala zabrat, pravda...kéž by na věk zapomněla:-).
      Dianko, moc děkuju za milá slova.
      Měj se krásně
      H.

      Vymazat
  2. Jsi dobrá, po turistickém výšlapu do lodiček!! :-o skvělý výkon. Po dětských zahradnických rukavicích se budu muset taky podívat, minulý týden jsme řešili stejný problém :-) a hledat chybu v účetnictví ... hlavně, že se našla. Krásný týden D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Danko, po třiceti kilometrech v turistických botách byly lodičky příjemná změna:-). Netušila jsem, že ty rukavice pro děti dělají. Byla to náhoda, že jsme na ně narazily. Majitelka zahradnictví má totiž vnoučka, který je také nutně potřeboval, tak jich nakoupila víc.
      Pěkné dny
      H.

      Vymazat
  3. Taky když se musím rozhodovat, volím většinou kompromis - zvládnout všechno :-) A ono to většinou nějak jde... Z následků se člověk vzpamatuje, ale zážitky už zůstanou. V posledních týdnech se mi toho obdobně víc sešlo, ale nechce se mi nic eliminovat, nějak se to všechno zvládne :-)
    A, protože neabsentuješ s týdenním přehledem, tak koukám, že jsi to všechno s přehledem zvládla :-)
    A díky za tip na dětské rukavice - jsem taky nevěděla, že se něco takového vyrábí... Máš v Emičce šikovnou pomocnici.
    Pohodové dny, P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi řekla moc hezky, Pavlíno s těmi následky a zážitky. Máš naprostou pravdu!
      Nemůžu říct, že zrovna s přehledem, ale řekněme - zvládla jsem to:-)
      Tvoje holčičky určitě budou taky takové rukavice potřebovat:-).
      Měj se pěkně.
      H.

      Vymazat
  4. Cíl je cíl a je dobré nějaký mít.
    U vás jsou farmáři ranní ptáčata nebo chodíš do práce později než já. U nás teprve staví stánky, takže na farmářských trzích paběrkuji cestou z práce. Dneska v šest na mne zbyla kedlubna, okurku a mírně ovadlé, leč zlevněné ředkvičky.
    Hezký týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trhy začínají v šest, většinou už mají vybaleno. Já jsem tam na sedmou, nakoupím, a na osmou valím do práce. Když jedeme s dcerou autem, je to pohodlnější, jinak musím s košíkem pěkný kousek pěšky. Kolem jedenácté už mívají to nejlepší vyprodáno, takže odpoledne je zbytečný tam chodit:-(. Takhle je to aspoň u nás...
      H.

      Vymazat
  5. Máš můj obdiv Henrietko!
    Hlášky malých dětí vždy rozveselí a je dobře, že je zapisuješ. Děti se mě dnes ptají, co vše říkaly a já už vím jen ty nejzdařenější.
    V dětských velikostech už mají snad všechno zahradnické náčiní, tak třeba nezůstane jen u rukavic ;-)
    Je to už zase veselejší, náměstí plné stánků s čerstvou zeleninou musí po ránu rozjasnit den. A to Slunce! Možná nám už připadá obyčejné, ale zavzpomínejme, ještě před pár týdny jsme o něj prosili. Mnoho pěkných zážitků v každém dni!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Zuzi.
      Snažím se ty hlášky podchytit, některé jsou tak odzbrojující...Užívám si to daleko víc než u vlastních dětí, kdy kolem nich bylo moc práce a starostí. Ale dělala jsem to tak, jak jsem tehdy nejlépe uměla.
      Mám ráda tu ranní atmosféru trhu a mám ráda i to místo, protože je to náměstí v historickém centru.
      Měj pěkné dny.
      H.

      Vymazat
  6. Jsem vůči farmářským trhům velice skeptická, ba jsem alergická. Je to podvod na lidi, kterým se na farmářských trzích v březnu vnucují rajčata, papriky či lilky....kdepak se v Čechách v březnu urodila taková skvělá úroda v malých podmínkách...v Makru, potkávám tam ty stejné obchodníky dnes a denně, jen si lidé za tu originalitu zaplatí.
    V červnu či červenci tomu již věřím, ale dřív né.
    Já jsem šla tento pochod jednou, pouze 25km a dostala jsem svou první mentruaci v životě, přesně si pamatuji, jak mi ta vložka škrabala tříslo.
    Také bych Emičce zakoupila ochrannou pomůcku, protože jen podpora těchto malých činností jednou plynule přejde v práci bez ofrňování.
    A dědeček ?...je jako já, musíme si dávat pozor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prodejci, které popisuješ jsou u nás na trhu samozřejmě taky, znám je. Ale vedle nich je tam i pár drobných farmářů a jedna bio farma, kterou jsem osobně navštívila. Certifikát mají, ale jestli hnojí v noci, opravdu nevím:-)). Tito farmáři se mimo jiné poznají i podle toho, že nyní neprodávají rajčata ani papriky a okurky. Mají jenom sadbu, natě a případně ředkvičky. Vše ostatní podstatně později, menší a ne ,,tak hezké" jako třeba z Kauflandu.
      A protože moje strava je z velké části ze zeleniny, koupím ji v tomto období i od překupníků. Stejně bych pro ní šla do obchodu. Tady je čerstvá a levnější.
      Ty máš teda na Prčice vzpomínku, haha:-)).
      Říká se zadeček, kdybys nevěděla...:-))
      Měj fajn den.
      H.

      Vymazat
  7. Kam až prosím tě chceš posunou tvé brzské vstávání??? To bych ty mrkve tedy milovala, šílenče :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele Ty jezevče, měla by sis jednou přivstat. Víš jak jsou brzká rána krásná?!
      A já ty mrkve přece miluju...:-))

      Vymazat
  8. Já to věděla, že to dáš!!!!
    Hanka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Hani za Tvou víru ve mě:-))
      Měj krásný týden
      H.

      Vymazat
  9. Tak to teda vážně smekám. Po takovém pochodu další pokračování na srazu, to je přímo nářez brouků na palouku ☺
    Také ráda chodím na farmářské trhy, ale více než zeleninu kupuji mléčné výrobky a pečivo. Občas tam opravdu mají naprosto stejná rajčata jako ve vedlejším Albertu. Teď už je to o něčem jiném, bylinky, ředkvičky, mladá cibulka a mnoho dalších dobrůtek, to se to nakupuje jedna báseň ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Ti brouci mě teda dostali:-)).
      Já jdu na trh hlavně za zeleninou. Minulý týden jsem koupila od farmářů jarní cibulku, ředkvičky, listový špenát, polníček a sazenici dýně hokaido. Rajčata měli zatím taky jenom překupníci, takže dovezená, stejně jako v obchodě.
      Na českou zeleninu si ještě budeme muset počkat.
      Hezké dny Ti přeji a děkuji za návštěvu.
      H.

      Vymazat
  10. Henriet, hezky jsem si pocetla. Chtela jsem napsat, ze detske rukavice maji, ale to uz vis:-). Hlavne ale tleskam za ty usle km a jeste vic za nasledny vykon na srazu!!! Tam uz bych je rozhodne nedosla, natoz v lodickach, myslim, ze ani ty Prcice bych nedala. Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší Marcelko. Jojo, rukavice už jsou v plném nasazení:-).
      Kilometrů bylo dost, ale vím, že to jednou za rok ujdu a mám z toho radost. Teď už se zase budu držet těch svých tras kolem deseti kilometrů:-).
      H.

      Vymazat
  11. Nechtěla byste vydat knihu? :) Určitě by se četla sama, jako váš blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Nedůtklivá, to mi moc lichotí...:-). Ty ale nevíš, že jsou dny, kdy nedám dohromady smysluplnou větu:-).
      Ale moc děkuju, jsi milá.
      A u mě si všichni tykáme, jestli jsi pro...:-).
      H.

      Vymazat
    2. Samozřejmě nejsem proti, jen nerada tykám automaticky. =)
      A spisovatel taky nemusí být múzou políbený každý den. Tak třeba jednou, až budeš hledat nějaké nové výzvy. :))

      Vymazat
    3. Bezva:-)
      Slibuju, že si to podle rčení ,,nikdy neříkej nikdy", nechám v záloze:-).
      Měj prima večer
      H.

      Vymazat
  12. Středeční nakupování na trhu ti závidím. U nás jsou dopoledne. Musela bych se uvolnit z práce...
    Čtvrtek jsi napsala krásně! :-D
    Doufám, že po tvém sobotním fyzickém výkonu, ke kterému ti moc gratuluji, ti fungují prstíky, abys mohla dál psát :-)
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je trh taky dopoledne, chodím brzy ráno, před prací:-).
      Děkuju Dý, nohy už nebolí, prstíky fungují, teď už jenom ty myšlenky, aby přišly:-).
      Hezké dny.
      H.

      Vymazat
  13. Těšila jsem se na tvůj uplynulý týden a byl opět pestrý. Dostala jsi mne pochodem a pak hupnutím do lodiček, smekám !
    U nás bývají také trhovci, ale bohužel tam bývají málokdy pěstitelé se svými sezónními produkty. Avšak sazeničky letniček a zeleninovou sadbu tam zjara chodím nakupovat velmi ráda, tu mají překrásnou. Jsou z jedné farmy a jezdí každý rok.
    Ale včera jsem koupila v Lidlu českou kapustu !! Byla pěkná, svěží, žádná obrovitá, tak tomu věřím :o))), že je česká.
    Měj pohodové dny Henrieto.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuju.
      Puchýře jsem po pochodu neměla, takže do lodiček jsem v pohodě vplula:-).
      U nás je pár drobných konvenčních pěstitelů, jedna bio farma a pak ti překupníci, kteří zeleninu nakupují někde ve skladu, klasika:-).
      Měj se pěkně
      H.

      Vymazat
  14. Ano, i mě, krom roztomilosti a paličatosti (je to prostě ženská) tvé vnučky, dostalo tvé přezutí! Henrietto, máš můj obdiv!
    Přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Roztomilost s paličatostí se nám poslední dobou nějak snoubí:-). Ale to k tomuhle věku asi patří.
      Přezutí z turistických bot do lodiček si prostě vyžádala situace...:-).
      Helenko, moc děkuji.
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  15. Henrietko, jsi báječná. V jeden den zvládnout dvě třicítky a ještě se speciálním obutím, smekám. Opravdu.
    A Emička má pravdu, prdel se nežíká. :o) Jo a rukavice zastrčit do rukávu, také bezva nápad. Kam ty děti na ty hlášky chodí.
    Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, moc Ti děkuju. Obvykle takové šílenosti nedělám, abych dala dvě náročné akce za sebou. Ale v tomto případě jsem moc stála o obojí. Byl to skvělý den!
      Jo, a dědečka už jsem poučila:-)).
      Měj se krásně
      H.

      Vymazat
  16. Henrieto, gratuluji k pochodu a smekám, vůbec si to neumím představit :-) K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo, děkuju. Není to tak šílené, jak to vypadá:-). A s dobrými parťáky ani nemáš pomalu čas přemýšlet nad tím, co všechno Tě bolí:-).
      H.

      Vymazat
  17. Henrieto ty jsi úžasná holka.. Moc tě obdivuji.A hlášky našich zlatíček jsou kouzelné, také nad tou naší princeznou občas žasneme.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni...to jsi mě tedy dostala. Díky! Obdiv je vzájemný.
      A ,,holka", už mi dlouho nikdo neřekl:-)).
      Měj se krásně.
      H.


      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra