NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 8. května 2017

Prvomájové Vánoce, zabedněný mozek a za rekordy do nebe

Pondělí, 1.5.2017
Proč si neudělat Vánoce třeba na prvního máje?
Proč si ten dárek, který jsme našli pod stromečkem, nerozbalit zrovna dnes?
Dvě a půl kila pravé svíčkové!
Stačí ji jen vyndat z mrazáku, upéct, udělat svíčkovou omáčku s houskovým knedlíkem a pozvat celou rodinu na oběd.
Tak Šťastné a veselé!

Úterý, 2.5.2017
Přesvědčit mozek, že dnes už je opravdu úterý mi trvá…vlastně celý den.
,,Vzpomeň si přece, pondělí bylo včera, ne dnes.
Volný den, kdy jsme se sešli celá rodina a odpoledne ses v přírodě krásně vyčistil od zbytečných a negativních myšlenek.
Jenomže jak tak na to koukám, vítr odfouknul i to, co neměl…“

Středa, 3.5.2017
Jako by nestačilo, že mám několik týdnů na víčku pravého oka tik.
Zánět spojivek, který mě dnes ráno překvapil, může mít dvě příčiny:
Fyziologickou, kdy se mi očima přehnal průvan, případně prach a pyly, když jsem na prvního máje prohrávala svůj boj s větrem.
Nebo psychosomatickou, která by se dala určit podle rčení:
,,Už se na to nedá dívat“
,,Člověk by zaplakal“
,,Nevěřím vlastním očím“
,,Vidím z toho rudě“
A tak přemýšlím, co by asi ve mně tyto pocity mohlo v posledních dnech vyvolat…

Čtvrtek, 4.5.2017
Manželův zlozvyk, kdy během večera neustále přepíná televizi z programu na program, bytostně nesnáším.
To je také jeden ze dvou důvodů, proč na televizi téměř nekoukám.
Druhý důvod je ten, že z ,,televizní zábavy“ se pomalu ale jistě stává stoka, ve které se nechci utopit.

Pátek, 5.5.2017
Na rozdíl od mého muže nepřepínám! 
I když nabídka ,,programů“ je opravdu široká, každý pěkně dokoukám až do konce.
V přírodovědném okénku navštívím přírodní zahradu, nechám se poučit o prospěšnosti některých bylin, pokochám se krásou šeříku a jsem svědkem psí výpomoci. V design bloku se rozplývám nad kombinací barev kabelkové sady a plechovým květníkem osázeným letničkami.
Turistický průvodce mě seznámí s krásami i úskalími trampování v přírodě a zprostředkuje mi nádhernou prohlídku ČeskéhoKrumlova.
V cyklu ,,Ze života“, jsem svědkem štěstí v přímém přenosu a prožívám příběh dvou lidí, který mohl skončit happyendem, ale neskončil.

Sobota, 6.5.2017
Nastává jedno z nejkrásnějších období v roce.
Nastává období květinových výstav a trhů, období osazování truhlíků, květináčů a misek.
Období radosti.
A období přesouvání.
Kdy choulostivé druhy květin musí ráno ven a večer zase dovnitř.

Neděle, 7.5.2017
Muzeum rekordů a kuriozit v Pelhřimově je od nás, co by kamenem dohodil.
Přesto jsme ho poprvé navštívili až dnes.
S velkým sebezapření stoupám po úzkých točitých schodech do městské věže a pak dál nahoru, do dalších tří půdních pater expozice. 
Až půjdu do nebe, musím počítat s tím, že budu mít závrať.


Abych nezapomněla…,
na Vánoce v květnu a proč nepřepínám.

24 komentářů:

  1. Tak z toho vyfoceného muškátu (Pelargonium zonale) se ani nenajíš, ani nevyléčíš (deformace: píšu zrovna o těch léčivých, vonných: P. radens, graveolens, odoratissimum...). 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sakra! Já si to myslela...
      A nemůže být lékem třeba radost z toho muškátu?
      Tak jen piš, těším se na další studijní materiál:-).
      H.

      Vymazat
  2. Já člověk, který má určitou slovní zásobu, najednou nevím, jak okomentovat to, co jsem si právě přečetla. Je to zase tak hezky napsané.Proč k tomu něco dodávat :-)
    Takže bez větného rozboru!............ale přeci jenom něco jó- bezva!!!!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuju:-).
      Jó - bezva, je docela slušná pochvala...
      Měj hezký večer
      H.

      Vymazat
  3. Henrietko, krásně prožitý týden. Vánoce v květnu? Proč ne? Zánět spojivek, asi nic příjemného. Tolik programů jsem zkoukla také, jenom mi chvilku trvalo, než jsem přišla na to, že se nejedná o televizní. :o) Jsem ráda, že se ti turistická prohlídka líbila a moc děkuji za její zmínku.
    I Pelhřimov jsem navštěvovala pracovně, ale prohlídku muzea jsem nikdy nezvládla. Tak snad někdy.
    Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týden se s týdnem opět sešel. Až mě děsí, jak to utíká...
      Oči už jsou v pohodě.
      Přes Pelhřimov jsme dosud jenom projížděli, a tak mě docela překvapilo, jak je to pěkné město. Alespoň ta jeho vnitřní historická část.
      Muzeum je prima, jen ty prostory jsou pro více návštěvníků příliš stísněné.
      I Tobě hezké dny.
      H.

      Vymazat
  4. Svíčkovou miluji, oči mne občas pobolívají od prachu a mnohohodinového koukání do monitoru v práci a všem letničkám přeji, ať se jim venku konečně daří. Opět rušný týden. ps televizi též sleduji minimálně a z naprosto stejných důvodů...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je svíčková jednou, maximálně dvakrát do roka a vždy ji provází stejné rituály.
      Zavřu se do kuchyně a nikdo tam nesmí, dokud není hotovo.
      Dám manželovi ochutnat omáčku, jestli jí nic nechybí a on vždycky řekne, že chybí - maso a knedlík.
      U oběda se rozvíjí debata o tom, čí babička nebo teta jakou svíčkovou dělala a která a proč byla nejlepší:-).
      H.

      Vymazat
  5. Henrieto, to jsi v neděli byla kousek od nás - tedy od naší chalupy. Do Pelhřimova to máme 20 km :-).
    Přepínání nemám ráda taky, takže nepřepínám, ale surfuju ;-)- na podobných vlnách jako ty. No a aktuálně nosím dovnitř a ven sazeničky dýně a cukety (do země půjdou až ve čtvrtek, kdy nebude zbytí, protože budeme z chalupy odjíždět). A nechci ani přemýšlet o tom, co bude říkat můj mozek na to, že bude trávit v práci celý týden - od půlky dubna je to bylo velikonoční volno, prvomájové volno, teď mám týden dovolenou... Ten bude po neděli zírat...
    Hezký týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, my to máme do Pelhřimova 35 km, ale z jižních Čech:-).
      Já zatím přenáším jen truhlíky a květináče, nákup sazenic mě teprve čeká. Bez cukety se neobejdu a dýni Hokaidó opět zkusím, i když vloni se urodily jen minidýně:-)
      Tak si to na chalupě užij, dokud můžeš a ať návrat je co nejméně násilný.
      H.

      Vymazat
  6. Jen aby si to hezké počasí zase nerozmyslelo. O rozmazlených květinách vím své, pěstujeme v bytě papriky a přesouváme je dle nejvhodnějšího světla a stavu listů co dvě hodinky. Cvičí s námi pěkně. :))
    "Až půjdu do nebe, musím počítat s tím, že budu mít závrať"... geniální.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Například dneska byly moje truhlíky pěkně doma v teple. Ráno čtyři stupně. To by chudinky kytičky asi nepřežily.
      To si ty papriky pěkně doma rozmazlujete:-). Určitě Vám to vrátí na chuti.
      Člověk musí jít do nebe připraven:-)
      Měj se pěkně
      H.

      Vymazat
  7. Tak lehký zánět spojivek u mě proběhl také a přesně vím proč :-)
    Televizi máme, ale bez antény, pouštíme si jen to, na co máme zrovna chuť. A náš život je od té doby bohatší na jiné aktivity. Jsem za to ráda. Za to televizi blogovou si pouštím často a ráda :-)
    Děkuji za připomenutí Pelhřimova. Máme to taky coby kamenem dohodil, ale ze severu a děti by muzeum určitě zajímalo.
    Ještě pár věží a závrať třeba překonáš, pak můžeš jít do nebe s nadhledem :-)
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že televize ubírá čas jiným aktivitám, je třeba ji využít pouze jako příležitostnou zábavu. A Ty už víš jak na to:-).
      Jó, nadhled by bodnul, Zuzko...:-)
      H.

      Vymazat
  8. jako vždy skvěléé počtení !! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Zase vtipné počtení Henriet :-) Taky surfuju a nepřepínám, všichni chlapi přepínají. Neříkám, že nejlepší je, když si tv řídím sama, ale zase tak špatné to taky není :-)) Hezký den D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dani. Já jsem příšerný divák. Nesnáším přepínání a nesnáším, když je televize nahlas.
      A tak raději vybírám z programové nabídky blogerů:-).
      I Tobě pěkný den.
      H.

      Vymazat
  10. Vánoce, nevánoce - na svíčkovou si mne nalákala.
    Svému mozku každý den ráno říkám co je za den, stále si to plete a nejraději má sobotu a neděli.
    Mé oči v poslední době mírně slzí i když vůbec nepláču, nemám důvod - že by snad DOBA byla k pláči?
    Z televizních programů mi bývá občas nevolno už z ukázek a tak raději pečlivě vybírám z dvd filmů, manžel nepřepíná a když chce vidět sportovní dění, většinou jde fandit do hospůdky s kamarády - alespoň mi doma neřve na plné pecky GÓÓÓL.
    Páteční program sis zvolila zajímavý, pestrý, poučný - já si vybrala Panství Downton.
    Kytičkám každý den říkám jak jsou statečné a moc je chválím, já bych do rána v tom chladu venku nevydržela ani za nic.
    Já se těším, že do NEBE jednou pěšky nepůjdu, ale poletím se svým Andělem strážným, má veliká křídla, pod které mne ukryje...
    Henrietko - máš dar slova a moc mne baví si je u tebe číst.
    pa Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je tak, když si ty mozky naučíme na pravidelný režim. Jak jim ho narušíme, jsou zmatení:-).
      Něco na té době bude...
      Můj muž fandí doma, ale to já odcházím do svého pokojíčku:-).
      Panství jsem rozkoukala, když jsem byla nemocná a od té doby se nemůžu dostat ke druhé sérii:-(.
      Anděl strážný by byl fajn...
      Děkuju Alenko, jsi milá.
      Měj se krásně
      H.

      Vymazat
  11. Já nejsem dost velký fanda vánoc, protože je emočně nezvládám, mám je za trest a bojím se, že se to už do konce mých dní nezmění. Ovšem pokud to lze zpestřit svíčkovou a posezením, ano, to se nebráním.
    Televize, nevím, proč tam máme tolik kanálů, když bezpečně vím, že po televizních novinách usínám spánkem spravedlivým, budím se na diskuzní pořady, kdy mě první věta po probuzení nas.... a jdu pokračovat ve spaní. Když už něco vidím celé, tak je to stažený film.
    Tik v oku, asi nějaký nedostatek vitamínu či spánku, ale občas tikáme všichni, komické je, že se soustředíme, aby to nebylo znát a on si toho fakt nikdo nevšimne, pokud ti tedy nelítá celá hlava, že.
    Já, za sebe se modlím, aby už bylo hezčí počasí, protože mě deptají ty pindy na téma hrůzy počasí, v práci, v televizi, na blozích...dej pane bože, aby bylo alespoň 40st, aby si mohli zase všichni vrkat, že je moc velké horko.
    Krásné dny, jsi pozitivní, i když máš tik....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vánoce jsou emoční záležitostí, pro někoho v tom dojemném slova smyslu, pro někoho bohužel v tom smutném...Vánoce za trest jsou na pytel, ale věřím, že si toto období nahrazuješ jiným, ve které se cítíš dobře.
      Vidíš, a Tebe bych si zrovna na usínání po televizních novinách netipla. Ale i jaderný reaktor potřebuje občas odstávku:-).
      Jelikož tik bude neurologická záležitost, bude to patrně absence některého vitaminu B. Už doplňuji, ale stále tikám:-).
      Díky Tobě!
      H.

      Vymazat
  12. Henrietko, strasne hezky se tu cte:-). Mimochodem, Barca nase ma take asi zanet spojivek, tak jsem tedy zapremyslela, cim to je. Ja nemluvim, uz jsem toho asi rekla moc, ona ta ocka, asi uz me nemuze ani videt (ani slyset) :-). Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marcelko:-).
      Asi je něco ve vzduchu, Ema zánět spojivek prodělala také a s ní i další děti ve školce. Připouštím, že jsem ho mohla chytnout i od ní.
      Pořád nemluvíš? No páni, to ty Tvoje hlasivky pěkně odpočívají.
      A co třeba:
      ,,Škoda mluvit".
      ,,Nemám k tomu co říct".
      ,,Že jsem radši nemlčela".
      :-))
      Měj se krásně.
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra