NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

čtvrtek 25. května 2017

Po třiceti letech


P.
Třicet let mám Tvoji maturitní fotku v albu.
Třicet let se o Tobě dozvídám jen kusé informace.
Dnes jsem Tě opravdu moc ráda viděla!

L.
Rok jsme spolu seděli v jedné lavici.
Rok jsi mi neřekl ani slovo.
Dnes organizuješ naše třídní srazy a vydáváš sbírky básní.
Tvoje nová cesta…

P.
Milý P.,
kamaráde se smyslem pro humor a srdcem na dlani.
Tolik empatie máš v sobě, jako nikdo jiný.

V.
Směj se a rozdávej úsměvy tak, jak to umíš jenom Ty.
Ale proboha…, některé věci se přece neříkají ani po třiceti letech…

I.
Tvůj smysl pro humor je odzbrojující.
Co na tom, že někteří lidé ho nechápou.
Jak by také mohliJ.
A že budeš taková i v sedmdesáti?
No jasně, vždyť jsi to Ty!

R.
Pořád jsi ta drobná dívka ze střední.
I když se naše povahy tenkrát minuly, dnes si můžeme naslouchat.

M.
Moje milá M.
Jedna druhou jsme ještě na střední ztratily, abychom se po letech zase našly.
Tvůj smysl pro humor mě baví a Tvoje schopnost povzbudit dodává sílu.
Když mi bylo nejhůř (a Ty víš že bylo), byla jsi to Ty, kdo mě dokázal povzbudit.

M.
I když je Praha překrásné město, není středobodem vesmíru.
I na malém městě jsou lidi šťastní, podnikají, zakládají rodiny, prostě žijí…
Trochu pokory by to chtělo.

V.
Přišel jsi k nám z jiné třídy, jak se říká v běhu.
Naše cesty se nějak nestačily protnout.
Ale na Tvoji firmu, téměř koukám z okna.
Tak ať Ti šlape.

I.
Lidské osudy jsou různé.
Přeji Ti pevnou půdu pod nohama a kotvu, která dodá životu stabilitu.

M.
Jsi důkazem toho, že i vzrůstem malý člověk dokáže velké věci.
Překvapil jsi, a moc Ti v Tvé práci fandím!

P.
Víš, že bez brýlí už tolik nevypadáš jako předseda?

I.
Neměla bys už taky začít stárnout?
Energie z Tebe sálá na všechny strany a Tvoje schopnost komunikace s lidmi,
je prostě neuvěřitelná.

P.
Ty jsi se mnou také chodil na střední?
Třicet let jsem Tě neviděla a dneska jsem Tě nepoznala.

P.
S tebou je to po každé stejné.
Přijdeš pozdě, abys ostatním vzal vítr z plachet 
a po své exhibici se zničehonic zvedneš a zmizíš.

R.
Nechci Ti do toho kecat, ale fakt bys měl zvolnit.

I.
Vždycky musíš být středem pozornosti?

P.
Lichotka od Tebe vždycky potěší.
Ale…nemáš s nimi pár desetiletí zpoždění?

J.
Milá J.
Seděli jsme spolu v jedné lavici.
Dávala jsi mi opisovat matematiku i technické výkresy.
Měla jsi technické nadání jako málokterá holka ze třídy.
Ty jsi byla ta chytrá, já se vezla.
Strašně moc jsem se Tě dneska chtěla zeptat, jak se Ti daří.
Místo Tebe mi ale musel dát odpověď někdo jiný.
Je mi to moc líto.

Abych nezapomněla…,
mám Vás ráda, lidi!

16 komentářů:

  1. Ach Henrieto, jako kdybych se ocitla na našem prvním srazu po 30 letech ze základky, některé spolužáky jsem ani nepoznávala... Ze střední jsme byly jiné borkyně (ekonomka, samé holky), srazy běhaly každé dva roky (ani jsem některé pro těhotenství či poporodní stavy nestíhala) a teprve nyní nastává trocha stagnace.
    Tvé vzkazy jsou úsměvné, k zamyšlení, milé, chápající, napomínající, prostě kamarádské a chtěla bych tě mít za spolužačku :O)), domnívám se, že bychom nedokázaly udělat tečku za větou...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou moc krásná slova Alenko, děkuji. Cítím se poctěna a určitě bychom spolu měly o čem mluvit:-).
      Vzkazy vycházejí z mých pocitů bezprostředně po srazu. Účastním se pravidelně, protože tolik smíchu během jednoho večera si nechci nechat ujít:-).
      Měj se moc krásně.
      H.

      Vymazat
  2. Není co dodat. Vše bylo řečeno, mile i kriticky, s velkým srdcem a nadhledem, o lidech a pro lidi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu není:-). Nahromaděné pocity ze setkání po třiceti letech, se vpily do klávesnice a teď jsou tady, tak jak přišly:-).
      Krásný den.
      H.

      Vymazat
  3. Hezká srazová bilance. Fakt tě ráda čtu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedělní bilance s bolavýma nohama a hlavou plnou emocí...
      Stáňo děkuju. Čti, dokud můžu:-).

      Vymazat
  4. Jsi prima spolužačka, vnímavá. Je vidět, že sraz-i po několik desítek km dlouhé túře- sis užila. Já opět zopakuji, že Tvoje písmenka mne hodně baví.
    Hezké dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to děkuji Hani:-). Užila a moc, byl to moc prima den, plný zážitků a emocí.
      Krásné dny i Tobě.
      H.

      Vymazat
  5. Nádherná psychologická studie, jací jsme byli a jací jsme.
    My máme sice srazy, ale neúčastním se. Někteří bývalí spolužáci to pojali jako chlastací párty, já nejsem prudérní, dokážu se odvázat a to třeba i na pár dní, ale nemám potřebu se ožírat už s pro mě cizími lidmi ve vířívce.
    Mrzí mě to, ale takový je život.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neděs mě...psychologická studie? To jsem neměla v úmyslu...:-) Jen píšu co vidím, slyším a cítím...:-).
      A mimochodem, taková ,,párty" by se mi taky nelíbila. Jsem ráda, že u nás je to vždycky večer plný smíchu.
      I Tobě krásný víkend a polib za mě Ferdu:-).
      Nestačím u Tebe komentovat, jsem vždycky až dole, kdy už je většinou vše řečeno:-).
      H.

      Vymazat
  6. Moc fajn pohled na lidi,co bývaly tvojí každodenní součástí.Je zajímavé po letech,kouknout na ně s odstupem.Podobné setkání,jen o pět let s nižším číslem,mě čeká příští víkend taky :).H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Hanko. S takovými pocity jsem ze srazu odešla. Myslím, že nebyly úplně špatné:-).
      Ať se Ti sraz vydaří, snad jste byli dobrá parta...
      H.

      Vymazat
  7. To je krásný napad.... V srpnu mám sraz ze základy - 30. let....Jsem zvěvavá, trochu nejistá a malinko sentimentální :-)

    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Míšo. Tvoje pocity chápu, tak snad se setkání vydaří a sejdete se v hojném počtu...:-).
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra