NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 15. května 2017

Příběh ze skříně, recept na toasty a těžká role matky

Pondělí, 8.5.2017
Netušila jsem, jak může být žehlení prádla inspirativní.
Sotva ráno beru do ruky žehličku, napadá mě spousta myšlenek, které nechci nechat jen tak uniknout.
Když můj muž přijde do šatny, kde mám rozložené žehlicí prkno a uvidí v polici své otevřené skříně můj notebook s rozepsaným článkem, jenom kroutí hlavou.
Blatná podle Henriety prostě vznikla ve skříni.

Úterý, 9.5.2017
,,Babi, ale můj tatínek to dělá jinak“, oznamuje mi Ema, pozorujíc mě, když připravuji toasty k večeři.
,,Tatínek je namaže máslem, dá na ně kečup a potom šunku…“
S pochopením pohladím Emičku po vlasech: ,,Tvůj tatínek má asi jiný recept…“

Středa, 10.5.2017
,,Kdybych měl mít pořád z něčeho obavy, tak do smrti nebudu mít nic“, říká mi dneska můj syn, když mu zkazím radost z nového auta. Místo nadšení z jeho sdílené radosti, které jsem měla jako správná, přející matka projevit, stojím před jeho ,,novým“ vozem jako opařená a v očích se mi míhá částka, kterou za něj zaplatil.

Čtvrtek, 11.5.2017
Když jsem se dneska během dne dozvěděla, že dvacátého května máme třídní sraz po třiceti letech, málem to se mnou švihlo.
Jednak z té číslice a jednak proto, že v tento den mám v plánu jít do Prčic.
Sraz po třiceti letech a třicet kilometrů pochodu.
Kdo by odolal dvěma třicítkám.
Buď se budu muset naklonovat, nebo zvládnu obojí.

Pátek, 12.5.2017
Odpoledne musím upéct chleba, dát prádlo do pračky, nakoupit na víkend, uvařit večeři.
Nebo si můžeme s dcerou a vnučkou udělat holčičí odpoledne…
Navštívíme hračkářství, kde koupíme dárek jedné malé slečně k třetím narozeninám.
Zajdeme do rodinné kavárny s vlastní výrobou té nejlepší, opravdové zmrzliny.
Projdeme město a užíváme si klidné páteční odpoledne.
Nakonec stihneme i ty nákupy na víkend.
A to ostatní?
Prostě jindy!

Sobota, 13.5.2017
Je čas!
Vyndat truhlíky na balkon a na noc je již neuklízet.
Navštívit prodejní výstavu květin.
Osázet poslední volné nádoby a zaplnit jimi poslední volná místa na balkoně.
Překátrovat kompost, smíchat ho se zemí a zasadit rajčata do nádob.
Jen tu cuketu se ještě bojím pustit na záhon.

Neděle, 14.5.2017
Uvařila bych Ti oběd, jak jsi to měla ráda.
Vzala bych Tě do cukrárny na dort, na kterém sis vždycky pochutnala.
Koupila bych Ti lilie, které jsi tak milovala.
Kdybys tady byla…
Mami!


Abych nezapomněla…,
,,Být matkou znamená chránit své děti před každou myslitelnou bolestí, ale současně jim věřit, že si pro sebe v životě vyberou to nejlepší.“
Rowan Coleman

26 komentářů:

  1. Moc pěkně Ti to kvete Henrietko. Ten citát by si měla přečíst každá máma, která chce být svým dětem dobrou přítelkyní. Taky se občas kousnu do rtu, když si neodpustím nějaký výchovný komentář, který už dávno není na místě... Když ty děti tak rychle dospívají a potřebují naši důvěru víc než vedení.
    Ať už si zvolíš jakoukoliv třicítku, ať se vydaří! Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Zuzko. Napsala jsi to moc hezky. Chci být dobrou přítelkyní svým dospělým dětem, ale ty pudy starostlivosti matky se prostě derou ven víc, než nadhled přítelkyně:-).
      Mám v plánu dát šedesátku - tedy obojí. Uvidíme...:-)
      H.

      Vymazat
  2. Henrieto, tvá "neděle" mne dostala a mám slzy v očích, protože přesně tak jsem vzpomínala na svoji mamku. Jak ráda bych ji ještě jednou vzala za ruku, objala ...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, prostě nám odešly nějak brzy...
      Děkuju za Tvé sdílení, tentokrát trochu smutnější.
      H.



      Vymazat
  3. Tak v tom nejsem sama, že něco dělám a zároveň píšu příspěvek :-)) ... přesně tím "abych nezapomněla" se teď v hlavě zabývám, ve dne i v noci ... doufám, že o naší třicítce se dovím dříve než naplánuju nějaký výlet :-). Krásný večer D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je fyzická práce inspirativní pro mozek:-).
      Nejspíš těm našim VELKÝM dětem budeme muset prostě věřit, Danko.
      Třicítky dám obě(alespoň doufám:-))
      H.

      Vymazat
  4. Henrietko, ten kout s květinami je nádherný!!! Měj se moc fajn, Ivana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Ivanko, mám z něj radost a těším se, až všechno rozkvete.
      Měj pěkný večer.
      H.

      Vymazat
  5. Já ve čtvrtek šoupla na chalupě cuketu i dýni na kompost a doufám, že ještě žijí. Nic jiného nezbývalo - pojedemem tam až za 14 dní a sazeničky už byly koupené ...
    Ve skříni jsem článek na blog ještě nepsala, jen občas při vaření..
    Hezký další týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ta moje holka zelená už je taky venku. Počasí vypadá dobře, tak snad už to zvládnou.
      Ať je jakákoliv naše činnost inspirativní:-).
      Pěkný večer Stáňo.
      H.

      Vymazat
  6. Těšila jsem se na článek a je zde a je milý a trošku nostalgický a já se se vším musím ztotožnit. Práce neuteče, není nad chvilky s milovanými bytostmi a nad dobrou zmrzlinu. Jsem zvědavá, jestli stihneš sraz i ty Prčice. Budu se těšit na další povídání. Zákoutí s květinami je povedené a na cukety jsem zapomněla, musím je zasadit, snad ještě vyrostou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je milé, Diano, děkuju:-).
      Taky jsem zvědavá, jestli to obojí zvládnu. Možná budu potřebovat přítele s vozidlem na telefonu pro přesun z Prčic domů a pak na sraz, abych to časově vůbec zvládla:-).
      H.

      Vymazat
  7. Henrietko, krásný týden. Takových pátků, co se ještě musí udělat, je skoro každý den. Ale protože některé věci snesou odklad, prostě musí, tak to nebo ... je mnohem příjemnější. A práci za nás stejně nikdo jiný neudělá. :o)
    Neděle je už smutnější, ale jsi tu ty pro svoje děti a to je fajn.
    Přeji příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo máš pravdu, někdy je třeba hodit povinnosti za hlavu a jen tak být. Třeba s rodinou. V pátek to bylo neplánované, spontánní a hezké.
      Za neděli Ti moc děkuji.
      Krásné dny
      H.

      Vymazat
  8. Tvůj pátek mě nadchnul :-) a neděle dojala <3
    Měj se fajn!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dý, tak to jsme na tom stejně:-).
      Děkuju, měj se krásně.
      H.

      Vymazat
  9. Zase pěkné povídání o životě. Myslím, že Ty určitě obě akce s číslem třicet zvládneš-nebo ? je i možnost hodit si korunou :-)
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Hanko. Doufám, že zvládnu obojí a korunou si nebudu muset házet:-).
      Pěkný večer
      H.

      Vymazat
  10. Hele s tím žehlením máš docela i pravdu. Je to tak stupidní činnost, že máš dost prostoru nad jiným přemýšlením, mám to podobné :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při žehlení mám pocit nevyužitého času. Proto jsem u něj začala poslouchat alespoň audioknihy. A teď možná audioknihy vyměním za notebook ve skříni...:-).
      H.

      Vymazat
  11. Krásné zákoutí, pěkně načančané.
    Já teda do skříně psát nechodím, ale jestli tam máš na to lepší podmínky a skvělé klima, proč néé, zatím se to od tebe čte moc pěkně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, těším se až to všechno rozkvete.
      Speciálně u Tebe by mě zrovna zajímalo, kam chodíš psát. Protože jsou to opravdu perly, co z Tebe padají:-).
      H.

      Vymazat
  12. Moc hezky zhodnocený týden (jako by si občas psala o mě :o)) a moc hezký květinový kout!
    Henrieto, přeji hezkou sobotu. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Některé situace prožíváme, my ženy prostě podobně:-).
      Letos jsem s kytkama vsadila na pestrost, tak doufám, že se zadaří:-).
      Pěkné dny Ti přeji
      H.

      Vymazat
  13. Henrieto, od pondělí po sobotu jsem se smála, po přečten neděle mi vyhrkly slzy do očí. Děkuji ti za tenhle článek, člověk si uvědomí, že nic není samozřejmé a už vůbec ne napořád. Hezkou neděli, Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo, to znamená, že máš srdce doma:-). Děkuji za Tvou upřímnost.
      Měj krásné dny
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra