NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 13. srpna 2018

No sbohom rodino, skok na Skok a dovidenia Slovakia


Pondělí, 6.8.2018
,,Janko, ty jsi nezabalil vreckovky?“ ptá se žena svého muže, kterou míjíme cestou na Popradské pleso. ,,Tak zabalil lebo nezabalil?“ Naléhá na muže a přehrabuje se v batohu.
,,No sbohom, rodino, ja som nezabalil vreckovky…“reaguje její manžel a než to stačí naplno schytat, kolemjdoucí paní jim věnuje balíček papírových kapesníků.

Úterý, 7.8.2018
Nikdy jsem horám nebyla blíž než u vodopádu Skok. Sevřená v údolí skal se sevřeným srdcem. A protože bych při výstupu nad vodopád, kde je cesta jištěná řetězy, zcela určitě měla sevřené i půlky, raději zůstávám dole a nasávám tu energii odtud.

Středa, 8.8.2018
Po každodenních túrách po slovenských horách si chceme dopřát oddychový den na Spišském hradu. Co na tom, že výstup k němu absolvujeme za plného slunce a je asi stejně vyčerpávající jako cesta z Hrebienku na Skalnaté pleso.
Oddychový den prostě začne až na ten kopec vyfuníme.

Čtvrtek, 9.8.2018
Ačkoliv to je nejnáročnější, a hlavně nejdelší túra celého týdne, plním si tak předsevzetí, které jsem si dala před dvěma roky. A sice, že na Zelené pleso musím znovu. Tenkrát jdeme od Bielej vody přes Šalviový prameň a stejnou cestou zpět. Nyní vycházíme z Tatranské Lomnice a vracíme se přes Štart pod Skalnatým plesem. Naše síly a připravenost prověří nejen délka trasy, ale i počasí. Počáteční vedro náhle vystřídá bouřka a silný déšť, který ustává až v podvečer. 
A přesto je to pro mě to nejlepší zakončení našeho pobytu v Tatrách.

Pátek, 10.8.2018
Po probdělé noci, kdy nohy bolí od kotníků po kyčle, a kdy kočka rozvalující se v mojí posteli přede tak silně, že nemůžu spát, se brzy ráno pokouším sbalit kufr. Mourovatá Whirpoole, která k nám večer přišla na pokoj přes balkon, zmizela s rozedněním, a zanechala po sobě jenom pár chlupů na prostěradle. Ještě před snídaní jdu ke Studenému potoku, který se čtrnáct dnů před naším příjezdem nekontrolovaně rozvodnil, ale nyní si spořádaně bublá v nově vytvořeném korytu. Loučím se pohledem na protékající vodu, loučím se pohledem na štíty hor tyčící se nad lesem.
Ale sbohom neříkám.
Říkám dovidenia.

Sobota, 11.8.2018
,,Babi, tak mi ještě něco vyprávěj,“ škemrá Ema, když dočteme pohádku a už má po obědě spát.
,,A co kdybys vyprávěla ty mně?!“ řeknu a lehnu si k ní.
,,Tak jo. O Červené Karkulce,“ odpoví a začne: ,,Byla jedna holčička a ta si hrála venku s kamarádkou. Když pšišla domu, na stole uviděla dort. ,,To ale není dort pro tebe,“ žekla jí maminka, to je pro babičku, protože je nemocná. Babi, ale poslouchej to, ještě nemůžeš spát, to ještě není konec,“ odbočí Ema, když vidí, že se mi zavírají oči. Silou vůle je držím otevřené, dokud Emča nepřejde při vyprávění k pasáži, kdy se vlk po babičce chystá pozřít i Karkulku: ,,Teď už můžeš, babi ty oči zavžít, protože už bude konec,“ dovolí Ema a já se v ten okamžik propadám do odpoledního spánku.
Doma.

Neděle, 12.8.2018
Mohla jsem se koupat v moři, mohla jsem se povalovat na pláži.
Mohla jsem obdivovat krásy Říma nebo Paříže, mohla jsem poznávat svět.
Moje srdce ale patří turistice a horám, a tak si nedokážu představit krásnější dovolenou než tu, kdy můžu celý týden, den, co den zdolávat kopce i sama sebe.
A klanět se při tom matce přírodě.



Abych nezapomněla…
,,Příroda je chrám, kde si můžeme odpočinout, kde můžeme nabrat sil pro další pouť naším životem.“
Daniel Janů


38 komentářů:

  1. Jé Spišský hrad. My si tam také udělali výšlap a až nahoře jsme zjistili, že je z druhé strany silnice co vede až k němu. Ale zezdola vypadal tak krásně. Ještě že máme Henriet partnery co se nám tak rádi podřídí a absolvují s námi plnění těch našich snů. A hory ty jsou krásné všude.Tak vzhůru na kopce. Zdraví Renata od kaštánku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani mi nemluv, Renato...taky jsme byli překvapeni. Hlavně je tam parkoviště zadarmo a my dole zaplatili tři eura. Ale z téhle strany je hrad opravdu nádherný, takže můžu říct, že to stálo za to:-).
      Ať žijí naše drahé polovičky a ať jim to nadšení s námi dlouho vydrží:-)).
      Henrieta

      Vymazat
  2. Henrietko, Slovensko je pro mne velká neznámá a věřím, že se tam jednou také vydáme. Máš krásné zážitky a nádherné fotky. Doufám a prosím, že v dalším příspěvku jich uvidíme víc. Moc hezky se na ta místa kouká. Jé, mně už pohádku dlouho nikdo nevyprávěl a asi bych také usla, po takovém týdenním maratonu.
    Přeji poklidný týden a ať nožky si chvilku odpočinou. Pa D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poznáváš kraje české, Dášo a možná přijde čas i na to Slovensko. Moc ti to přeji, je tam opravdu krásně. Příspěvek s fotkami připravuji, možná jich bude víc, nevím, jestli smrsknu celý týden do jednoho článku:-).
      Týden poklidný moc není, doháním práci v práci, ale nožky odpočívají:-).
      Děkuji, měj se fajn.
      Henrieta

      Vymazat
  3. Tolik jsem ti tu dovolenou přála a řekla bych, že sis jí parádně užila! Tatry prostě umí ohromit!
    Nohy bolet přestanou a zůstanou jen hezké vzpomínky.
    Henrietko, měj hezký večer! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pamatuji si Helenko co jsi mi napsala před rokem, když jsem si povzdychla, že nemůžu jet do Tater. Že ty Tatry tam budou i za rok. A představ si...byly, jsou:-). A z toho pobytu tam, jsem vyždímala maximum.
      Děkuji, krásné dny
      Henrieta

      Vymazat
  4. Henrietko, jde poznat z příspěvků tvé nadšení z povedené dovolené. Slovensko je krásné. Naprosto chápu tvé nadšení z přírody a pobytu v ní. Tak ať to načerpané síly vydrží co nejdéle :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ivanko, byla to dovolená podle mých představ. A budu z ní žít ještě dlouho, to vím:-).
      Měj se krásně.
      Henrieta

      Vymazat
  5. Za svobodna jsem se toulala s partou nadšenců v Nízkých Tatrách a již tehdy jsem obdivovala a nechtěla se loučit. Jako vdaná jsem si užívala nádherná místa ve Slovenském ráji. A tak proč mi neustále "unikají" Tatry Vysoké??? Ty křížky, co mám na hrbu už tam asi možná nedovláčím, ale sen, tak ten je pořád stejný...
    Henrietko, zítra řeknu Jonáškovi, že když může Emička říkat své babičce pohádku, tak že on se nesmí nechat zahanbit a nějakou mi povyprávět!! Má na to ještě čtyři dny.
    Měj pohodové dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase nikdy nebyla v Nízkých Tatrách, Álo. Slovenský ráj je prý také úchvatný, tak třeba tam ještě zabloudím. A ty do Tater Vysokých. Křížky nepočítej, potkávali jsme tam mnohem starší turisty:-).
      Krásné chvíle s Jonáškem ti přeji ať už s pohádkou nebo bez:-).
      Užijte se navzájem.
      Henrieta

      Vymazat
  6. Henrietko, kdysi jsme strávili ve Slovenském ráji dovolenou i s holkami. Když jsme v parném létě vyšlápli zmordovaní na Spišský hrad, můj muž po kouknutí z hradeb uviděl parkoviště. Ani nám nechtěl říct, nám třem ženským, že se dá vyjet až nahoru :-) Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám Marti, že je nás víc, kteří poctivě vyšlapali až k hradu a tam se chytali za hlavu:-). Ten pohled na hrad je ale z té nepohodlnější strany prostě úžasný.
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  7. Henrietko, Tatry jsem zažila jednou, na týdenní dovolené a trošičku ti tu teď závidím. Jsou nádherné. Čistá příroda, divoká, nádherná.... milí lidé.....
    Třeba se mi to ještě jenou povede...
    Jsem ráda, že sis to užila a vrátila se nabitá energií i plná krásných vzpomínek.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, Peťo, že kdo jednou v Tatrách byl, už na ně nezapomene.
      Děkuji moc, vzpomínky zůstanou a budu z nich žít ještě dlouho:-).
      Měj se fajn.
      Henrieta

      Vymazat
  8. Je vidět, že sis dovolenou v Tatrách užila. Těšila ses a zadařilo se.
    Nohy trochu bolí, ale to je pomíjivé. Dnes už je to určitě OK.
    Ty máš tak rozumnou a hodnou vnučku. :-) Je prostě prima!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těšila jsem se tolik Hanko, že jsem se bála, aby se něco nepokazilo. Ale bylo to moc fajn a nohy už jsou v pohodě:-).
      Emča je na svůj věk rozumná až moc, zdá se mi:-). Ale je to naše zlato:-).
      Děkuji a měj pěkné dny.
      Henrieta

      Vymazat
  9. Řetězům se zásadně vyhýbám! Jaká škoda...
    Je fajn, že jste si dovču užili. V Tatrách by to ani jinak nešlo, viď. :-)
    Měj se hezky, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě jsou úseky s řetězy nepřekonatelné, Dý. A máš pravdu...jaká škoda, ale nic se nenadělá, stresovat se nechci.
      Děkuji a měj se krásně.
      Henrieta

      Vymazat
  10. Michael Flatley: "Následuj své sny, nic není nemožné" ! Je vidět, že vy si s manželem Henrietko své sny plníte do puntíku. A Emička, ta mne vždy pobaví, moc ráda si o ní čtu! Měj se krásně a děkuji Ti za komentář u mne. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný citát, Marcelko, děkuji za něj. Tenhle sen jsme si splnili a jsem za to moc ráda. A ty další...no to se uvidí, jak to půjde. On někdy život postaví překážkovou dráhu, takže uvidíme, jak se nám ji rychle podaří překonat.
      Děkuji za Emičku i za sebe a zdravím do dálky.
      Henrieta

      Vymazat
  11. Henrietko vaše vysněná dovolená se vám vydařila. Já jsem na Slovensku byla nejdál ve Staré Turé jako dítě na táboře a to už je hodně dávno. Ráda bych se na Slovensko ještě podívala.
    Nedivím se, že jsi po takových tůrách u pohádky usnula. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vydařila Růženko, děkuji. Moc bych ti přála, aby jsi Tatry zase viděla. Dnes je to tam určitě jiné než jaké si to pamatuješ z dětství.
      Měj se hezky
      Henrieta

      Vymazat
  12. Milá Henrietko,

    báječně se to četlo. Skvělé odreagování. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dorko, to mě moc těší:-).
      Klidné dny přeji
      Henrieta

      Vymazat
  13. Henrieto, dovolená byla určitě prima - podle střípků z tvých dojmů i podle fotek. A tvé nedělní vyznání podepisuji.
    Hezký další týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla Stáňo, jsem nadšená. Snad ještě vytvořím nějaký článek, kde bude více fotek. Děkuji moc a měj se fajn.
      Henrieta

      Vymazat
  14. Milá Henrietko tak tomu říkám úžasná dovolená.. Taky o Slovensku uvažujeme v září s Bydlíkem..uvidime kam nás toulavá doveze 😊.
    Vaše dovolená se vydařila na jedničku s hvězdičkou. Jsem šťastná za Tebe.
    Posílám ti mnoho pozdravů a přání ať se ti sny plní i doma ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, snad vám plány vyjdou. Ve Staré Lesné, kde jsme bydleli je zrovna takový pěkný kempík hned u silnice. Možná by se tam Bydlíkovi líbilo. Je to kousek od Tatranské Lomnice, pod tatranskými štíty hor:-).
      I já tě moc zdravím a děkuji za laskavá slova.
      Henrieta

      Vymazat
  15. Jak já si už roky říkám, že se na Slovensko chci jednou vrátit a kochat se znovu. Byli jsme tam s mužem na krátké svatební cestě a svezli se s jeho kamarádem, co se potřeboval odvést do Prešova, tak to tam vzal horem přes Martina (jmenoval se totiž taky Martin) a hezky vyhlídkou kolem Štrbského Plesa, zpátky, bohužel, po dálnici, ale bylo to nezapomenutelných několik dnů na cestě. Bratry tehdy bavilo připomínat, že se u nás nemůže teď pít (byla kauza methanol a zákaz prodeje trvdèho alkoholu) a já si občas představuju, jak pojedeme s holkama, až budou větší (a já budu mít konečně řidičák) někam do penzionu, kde hned vedle bude nějaká stodola s kozou nebo ovcemi, mama bude dělat lokše se slaninou a budeme ochutnávat domácí zelí. Bože, jak já bych teď vybagrovala lednici, jak to jenom píšu.

    V každém případě děkuju za tu chvilku strávenou v představách ve stínu skal a v dohledu potoka. Mužova ideální dovolená by byla v Karibiku. Moje na Islandu, Anglii, Lotyšsku nebo jinde na severu. Slovensko ale je pro oba příjemná shoda, takže myslím, že naše větší dovolená bude nejspíš tam. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Tatrách jsme byli podruhé a vždycky jsme si říkali, že zpátky pojedeme ,,horem" kolem Štrbského plesa. V obou případech jsme ale dali nakonec přednost rychlejší cestě po dálnici, jak nás to naplněné dojmy a zážitky, již táhlo domů. Tak třeba příště.
      Tobě milá Faun přeji, aby se vaše dovolená v Tatrách uskutečnila. Holčičkám se tam bude jistě také líbit.
      Hezký den
      Henrieta

      Vymazat
  16. My jsme na Slovensku ještě nikdy nebyli, ale vypadá to, že brzo budeme muset, protože naše čtyřletá se zasekla, že tam chce. :-D Prý se jí o tom zdál sen. :-D /Myslím, že Emča by si s naší T. pěkně poklábosila./ Fotky jsou pěkné, vypadá to jak krajina ze snů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se asi nedá nic dělat, budete se muset do Tater vypravit:-). Jistě by poklábosily, Ema nemá problém s komunikací, najde si kamarády i na dětském hřišti kde je poprvé:-).
      Děkuji, snad další fotky brzy přidám.
      Henrieta

      Vymazat
  17. Naprosto nejlepší je, když si člověk najde místa a způsob, který ho činí šťastným, je spousta lidí, kteří ani na sklonku svého žití nemohli popsat stejné nebo podobné pocity.
    Buď je necítili nebo je nedokázali k sobě vůbec pustit, jsi bohatý člověk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Právě jsem si to znovu uvědomila. TO bohatství.
      Možná je to klišé, ale opravdu ty pocity štěstí na takových místech jako jsou Vysoké Tatry, Český ráj, Český Krumlov, ale třeba ,,jen" kopec nebo hrad za městem, mám.
      Henrieta

      Vymazat
  18. Henrietko,
    jak už jsem někde psala byli jsme s mužem na Slovensku před pár lety a žádné Tatry tam neměli !
    Protože nám celý pobyt začátkem července propršelo a byla zima:-o
    Pamatuji si naše túry v sofshelkách, pláštěnkách, škrábali jsme se po kluzkých kamenech na Štrbské pleso,....
    Takže se tam prostě musíme ještě jednou jet na ně podívat!
    Vy jste zvládli hodně vrcholků :-)
    My byli minulý týden v Beskydech, ale tu Lysou jsme stále ještě nepokořili :-(
    Ještě musíme trénovat a chvilku počkat až Šíma doroste a dá těch 16 km , protože tady lanovku nemají.
    Užívej i poslední srpnový víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To známe, Ilonko:-). Žádné Tatry, žádné štíty hor, jen mlha, déšť a zima. Výšlapy v zimních bundách a návraty do penzionu celí promáčení. Ale i tak jsme si to užili:-). Letos nám to počasí vynahradilo a mohla jsem se kochat dosyta:-).
      Beskydy jsou pro mě neprobádané, třeba také někdy...A vám přeji tu Lysou, Šíma je šikulka, tak to brzy jistě dá:-).
      Henrieta

      Vymazat
  19. Jo, souhlasim, hory jsou fajn. Na Slovensku jsem nebyla nikdy, musim tam! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hory jsou nejvíc. Alespoň pro mě. Slovensko je země mnoha tváří a místní říkají, že je to země zázraků. Prý je u nich možné všechno, tak nevím...:-)).
      Henrieta

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra