NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

úterý 25. června 2019

Kde je Anežka, není rajská jako rajská a nech brouka žít


Číslo 6, datum vydání: 25.6.2019



Sportovní sloupek
17.6.2019
Sedmdesát osm
Nejsem žádný sportovec, proto mám asi takovou radost z toho, že jsem za necelý měsíc nachodila sedmdesát osm kilometrů.
Pravda, pokud by v tom nebylo započítáno těch třicet do Prčic, nebyla by to taková sláva, ale stejně…každý kilometr se počítá.

Dětský koutek
18.6.2019
Kde je Anežka?
Do pracovny odcházím, abych narychlo něco vyřídila. Anežku sleduji skrz otevřené dveře přes chodbu. Vím, že se nemůže nic stát, sedí na pohovce v obýváku a dívá se na pohádku. Od počítače na ni mrknu dvakrát, třikrát, a při čtvrtém zvednutí očí zjistím, že pohovka je prázdná. Nepanikařím, ale pro jistotu se jdu po ní podívat. Obývací pokoj je prázdný, stejně tak sousedící kuchyně. I když vím, že pod balkónem ji jistojistě nenajdu, přesto se přes něj vykloním.
Už zbývá jen koupelna, kde si ráda přistrčí stoličku k umyvadlu a dlouhé minuty si myje ruce. Ale tam Áňa také není.
Když se vracím chodbou kolem ložnice a pohled se mi stočí směrem do místnosti, konečně ji uvidím.
Anežka leží na mé posteli s dudlíkem v puse, přikrytá a spokojeně usínající.
Hodné děti se prostě hlídají samy.

Z knihovničky
19.6.2019
Mengeleho děvče
Mám pocit, že od té doby, co jsem se začala zajímat o knihy s válečnou tématikou, jako by se s nimi roztrhl pytel. Potom, co jsem přečetla Vypravěčku, Utekl jsem z Osvětimi a Hanu, se mi podbízejí další tituly. Nevím proč jsem si z té široké nabídky koupila zrovna Mengeleho děvče, ale už po přečtení několika stránek vím, že investice do téhle knihy se rozhodně vyplatila.

Hovory s Emou
20.6.2019
Není rajská jako rajská
,,Co jste měli dneska k obědu, Emičko,“ ptám se zvědavě Emy, když ji vyzvednu ze školky.
,,Rajskou.“ odpoví Emča.
,,A s knedlíkem nebo s těstovinama?“ vyzvídám dál.
,,S těstovinama, cukrem a tvarohem.
,,No počkej,“ vloží se do hovoru maminka. ,,To jste měli dva chody? Rajskou a ještě těstoviny s tvarohem“?
,,Ale mami, my máme vždycky dva chody. Polívku a druhý jídlo.“ nedá se Ema a já mám pocit, že už mi svitlo: ,,Aha, takže ta rajská byla polívka, ne omáčka…to jsi ale neřekla, Emičko.“
Ema jen zakroutí hlavou a poznamená:
,,Až příště řeknu rajská, tak trošku přemýšlejte a budete vědět, že je to polívka!“
Proč mám pocit, že ta Ema je pořád o krok před námi…?!

Z domova
21.6.2019
K moři!
Když se Ema poprvé zmínila o tom, že chce k moři, ještě ani neuměla říct Ř.
Letos se její sen splní.
Přesto, že do Chorvatska odjíždí s rodiči dnes v deset hodin večer, v autě spolu s Anežkou sedí už v osm a dívají se na tabletu na pohádky. Asi aby si vyzkoušely, jestli to funguje a ujistily se, že je cestou technika nezradí.

Ze zahrady, luk a strání
22.6.2019
Nech brouka žít
Tenhle dům jsem vždycky chtěla,
aby v něm žil brouk i včela.
Pavouci, co nitě tkají,
ať tu v létě domov mají.
Před deštěm ať schová se,
beruška, co kochá se
pohledem na mravence,
Ferdu, svého milence.
Pospolitost bude vládnout,
za jeden provaz budou táhnout,
všichni v domku hmyzím.
Nikdo tu nebude cizím.

Společenská rubrika
23.6.2019
Na shledanou
Mám ho ráda.
Je to náš letitý rodinný přítel a kamarád.
Pomáháme si navzájem, svěřujeme se s našimi problémy i radostmi.
Když ale dnes, kdy má můj muž před sebou krátkou noc, protože musí brzy vstávat, Karel vypráví jednu historku za druhou a nemá se k odchodu, na jeho otázku:,,Tak co bych vám ještě řek,“ bez přemýšlení odpovím: ,,Na shledanou!“



Abych nezapomněla…
je důležité říci druhým, co od nich očekáváte, jaké máte přání a potřeby. Jinak se vám toho nikdy nedostane. On totiž opravdu málokdo umí číst myšlenky…

1        1. vydání, číslo 6, 25.6.2019

Nepravidelné periodikum Příležitostný občasník vydává občas Jindra z blogu Abych nezapomněla. Vaše podněty a názory můžete zveřejnit v komentáři pod příspěvkem nebo zaslat na e-mail: abych.nezapomnela@gmail.com.

35 komentářů:

  1. Ta rajská mě pobavila, malé děti nikdy nezklamou.
    Hezký letní podvečer, Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ema nedorozumění nikdy nenechá na sobě a vždy to vysvětlí tak, aby byla z obliga. To každý neumí:-).
      Děkuji Ilono za návštěvu, krásné dny.
      Jindra

      Vymazat
  2. Básnička (ty od tebe jsou prostě nej) a "Na shledanou", to mě potěšilo i pobavilo nejvíc. Tvůj Občasník je prostě fajn, Jindřiško! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dorko! Děkuju za pochvalu básně a mým Na shledanou jsem kamaráda pobavila a zároveň pochopil:-).

      Vymazat
  3. Jindro, tak společenská rubrika mne rozsekala :-D. A s kilometry jsi dobrá - my tentokrát tolik v Beskydech nenachodili ...
    Hezk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký večer mělo být...

      Vymazat
    2. Jsem toho názoru Stáňo, že lidi by si měli říkat věci narovinu. Nebude pak docházet k nedorozumněním a nebudeme naštvaní.
      Teď ty kilometry trochu flákám. V Beskydech muselo být fajn.
      Jindra

      Vymazat
  4. Jindři já si myslím,že všechna mládež je tak nějak krok před námi 😊,ale Emička o je alespoň tři.Tvé km.obdivuji a hmyzímu domu mnoho spokojených uživatelů přeji. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je asi fakt, Zdeni. Ema má nakročeno:-). Podomečku zatím lezou jenom mravenci, dovnitř se nikomu nechce. Tak uvidíme, jestli se zabydlí.
      Díky, Jindra

      Vymazat
  5. Jindřiško, s dětmi je prostě sranda, viď? Jo a pro mě sportovkyně rozhodně jsi. Krásně jsem si dnes opět početla. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, Marti, co Tobě budu o dětech povídat...
      Děkuju moc, měj se fajn.
      Jindra

      Vymazat
  6. Emička prostě přemýšlí, Tobě a svojí mamce to musí pěkně připomenout. Je prostě dobrá.:-)
    A šikulka je i Anežka.
    Pěkně jsem si v Občasníku početla.To se to bude broučkům v domečku krásně bydlet - mají uvítací verše! To se každému nepoštěstí.
    Hezké dny, Jindřiško!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvítací verše sice byly, Hanko, ale zatím to není moc platné. Asi mají hmyzáci okolo spoustu jiných příležitostí, kam se uchýlit.
      Jindra

      Vymazat
  7. Jindřiško,
    není rajská jako rajská , není kniha jako kniha a není kamarád jako kamarád !
    Poslední tvá slova byla trefná, asi bych reagovala podobně ;-)
    A tvé vnučky jsou úžasné !
    A na tohle ubytování v hmyzím domku se budou stát fronty !
    Měj krásné letní dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,děkuju za hezká slova, potěšila jsi mě. Ale fronty před domečkem zatím nejsou...
      Jindra

      Vymazat
  8. Emička s rajskou, a společenská rubrika mě skvěle pobavily. Máš milé vnučky :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Káťo. Měj se krásně a užívej léta.
      Jindra

      Vymazat
  9. Jindři, rajskou bych si dala, ale omáčku. :o) Emička je fakt super hlásič, je parádní, že si tu její hlášky zaznamenáváš. Naše děti také občas hlásily, ale nikde se to nezapsalo a tak se postupně na ně zapomnělo. Ale až budu mít vnoučátka....
    Hmyzí domeček se mi moc líbí, stále o něm také přemýšlím, ale zatím to ještě nedozrálo. .o)
    Přeji Ti fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych Dášo nepohrdla ani polévkou. Ale musela by být z čerstvých rajčat. A na ty si budu muset ještě chvíli počkat, začínají se teprve zabarvovat do oranžové. Třeba Ti nějaký hmyzí domeček padne do oka a najednou bude doma:-).
      Hezké dny
      Jindra

      Vymazat
  10. Jindřiško, i já bych si tu rajskou nebo rajskou dala :o)
    Anežka je rovněž kouzelná, doufám, že cestu daly bez komplikací a teď už si užívají moře.
    Tobě přeji pohodové dny, Helena

    PS: ty poslední věty jsou přesné!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já bych s takhle malými dětmi nejela, ale ti mladí to berou prostě jinak. Obě holky to zvládly naštěstí v pohodě a Ema byla konečně u moře:-).
      Jindra

      Vymazat
  11. Deti jsou prostě kouzelné.
    Taky miluji knihy s tematikou holocaustu...přečteš jednu, druhou a je z toho závislost.
    Krásné dny, Jindřiško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou, Míšo:-).
      Mám pocit, že s každou knížkou z války mám potřebu se toho dozvědět ještě víc. Ale je pravda, že si mezi knihami s tímto žánrem dávám pauzu a čtu něco lehčího.
      Nelze číst jenom o utrpení lidí...
      Děkuji, i Tobě hezké dny.
      Jindra

      Vymazat
  12. Ta Anezka, to jsem se tu rozjimala a Emca, to jsem se tu nasmala:-). Hezke dny, Jindro. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem spokojená, Marci:-). Měj se fajn.
      Jindra

      Vymazat
  13. Jindro, Mengeleho děvče jsem taky četla. Měla jsem z té knížky smíšené pocity, chvílemi mě moc nebavila, chvílemi mi tuhla krev v žilách, ale byly i okamžiky, kdy mě, i přes vážnost situace, přiměla k úsměvu. Každopádně po přečtení této knihy si člověk opravdu váží, že v té době nežije. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověče Hanko, já jsem v té knížce nenašla hluché místo. Já ji slupla od začátku až do konce. Někdo říká, že začátek je nudný, ale život mladé Violy před válkou je popsán s takovou laskavostí...ale v kontrastu s tím, co si pak prožila je to síla.
      Jindra

      Vymazat
  14. Jindro, holky jsou skvělé! Závěr je výstižný, je důležité umět říci druhým.... já se stále učím. A říkat ne, je pro mě tak obtížné, ale stačí sáhnout si na pomyslné dno a jeden se začne učit. Máme léto, těším se na knihy, výlety, vnoučata, zážitky.
    Měj se krásně letně. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všichni se učíme, Jani:-). Ale důležité to je, abychom potom sami nebyli nespokojení nebo naštvaní:-).
      Užívej léta sevším, co máš ráda.
      Jindra

      Vymazat
  15. :-) :-) :-) tak rajská tentokrát zvítězila :-).

    OdpovědětVymazat
  16. Emička je podobná chytrolína jako můj syn. Akorát v pubertě už ta jeho chytrost hraničí s drzostí :-) Myslím, že se máte na co těšit :-))
    Umět říct kamarádovi upřímně a s laskavostí co potřebujeme není lehké, ale pokud je to opravdu dobrý přítel, tak pochopí a vyslyší.
    Krásné léto Jindřiško!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Puberta se nevyhne nikomu, Zuzko. Zažila jsem jí u svých dvou dětí a dokonce si moc dobře pamatuji na tu svojí. Taky jsem našim pořádně zatápěla:-). Tak uvidíme, jak to bude mít Emča:-)
      Kamarád byl překvapen, pobaven a pochopil, takže vše OK:-).
      Měj fajn léto
      Jindra

      Vymazat
  17. Hmyzí básnička je moc hezká a Ema má pěkně proříznutou papulku, ta se ve světe neztratí...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, někdy verše přijdou, jindy ne:-). A s Emčou máš samozřejmě pravdu:-).
      Jindra

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra