NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pátek 17. května 2019

O ženě a Bohu


,,Kam kráčíš, ženo?“ ptá se bůh ženy ve středním věku.
,,Jdu ke svému cíli, pane.“ odpoví žena.
,,A je cesta k tvému cíli přímá?“ vyzvídá nejvyšší.
,,Myslím pane, že má cesta se poslední dobou ubírá tím správným směrem. Na scestí mě ale občas svedou mé slabosti: netrpělivost, pohodlnost a požitkářství.“
Bůh se usměje a pokývá hlavou nad ženinou upřímností.
,,Mohu se tě na něco zeptat, pane?“ ptá se žena
,,Ale já přece neodpovídám na otázky přímo,“ podiví se nad její troufalostí Bůh. ,,Já pouze dávám znamení.“
Žena sklopí hlavu, pokrčí rameny a snaží se o vysvětlení:
,,Omlouvám se pane, mám jen pocit, že kromě mých slabostí, i někteří lidé z mého okolí svádějí mne na scestí, nebo mou cestu k cíli komplikují“.
Bůh opět pokývá hlavou a řekne:
,,Pamatuj si, že neexistují náhodná setkání. Každý člověk v tvém životě je ti buď darem, testem nebo trestem.“
Žena dlouho přemýšlí, nakonec se usměje, poděkuje Bohu a pokračuje ve své cestě.
V cestě životem, během níž při setkávání s různými lidmi s pokorou děkuje za dar, odhodlaně prochází testem a odvážně přijímá trest.



Abych nezapomněla…
už víte, který člověk je vám v životě darem, který testem a koho máte za trest?

26 komentářů:

  1. Krásne napísané a pravdivé...
    Prajem pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  2. Skoro každý může být dar, když se na něj člověk dokáže podívat ze správného úhlu. Ale výjimky samozřejmě existují
    Hezký víkend Jindro

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Stáňo, svým způsobem ano. Díky za reakci, moc jsem se těšila na to, jaké budou.
      Jindra

      Vymazat
  3. Jindřiško, pravdivé a každé setkání myslím, může být přínosné. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím Marti. Jenom si to uvědomíme až mnohem později.
      Jindra

      Vymazat
  4. Jeeeej ... to je pekné, na zamyslenie ... i ja som sa zamyslela ... Pekný večer prajem ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Lauro. Ano, poslední dobou se hodně zamýšlím, myslím, že to není na škodu. Krásný den.
      Jindra

      Vymazat
  5. Ano, přesně tak to je. Ale výsledně to jsou všechno dary, že... stejně jako každý moment, celý život. Akorát si to člověk uvědomí někdy až příliš pozdě.
    Děkuji za zamyšlení Jindřiško.
    Krásné dny,
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, že jo, Zuzko. Jsme naštvaní na celý svět, když se nám děje něco zlého, ale s odstupem času pochopíme...A snad nikdy není příliš pozdě...
      Hezký den
      Jindra

      Vymazat
  6. Moudrá slova, Jindřiško!
    Přeji krásnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Každé setkání s někým je nějaké. Ale vždy se nějak do člověka podepíše. Někdy je to linka slaboučká, někdy roztřesená, někdy jasná, někdy malebná, někdy pichlavá , někdy...........
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podepíše, Hanko, a o tom to je. Jenomže při tom setkání kolikrát nevíme, čím nám ten člověk je. Třeba ho bereme jako dar z nebes a ono se po čase ukáže, že jsme ho nejspíš potkali za trest:-).
      Měj se krásně
      Jindra

      Vymazat
  8. I když se to vždy nezdá, musím poděkovat za všechny, který mým životem prošli a ještě projdou, výrazně se podíleli na mém současném pohledu a postoji.
    Mozaiku, bez které bych to nebyla já.



















    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky děkuji za všechny lidičky, i když třeba ne hned. Ale člověku po čase moc dobře dojde, proč mu ten který zkřížil v životě cestu. A na osobní rozvoj to má samozřejmě také velký vliv.

      Vymazat
  9. To je krásné....Já vždycky říkám, že něco se něco pro něco. Stejně tak potkávám různé lidi pro různé důvody, cesty, scestí......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Míšo. Přesně tak, všechno má v životě svůj důvod.
      Jindra

      Vymazat
  10. Fakt je ten, že se snažím vyhýbat (nebo se vyhýbají oni mně?)zlým, arogantním lidem. Asi mám štěstí na hodné a slušné, ale je zatím v poslední době. Dřív jsem si zažila dost špatného, ale skoro vše mě posílilo. Navíc zjišťuji, že s úsměvem a pokorou, pozdravením a prosbou odrovnávám ty zlé. Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám na lidi také štěstí, Pavlo a jsem za to moc vděčná. A ti, kteří mi v minulosti připravili krušné chvilky mi byli pro další život velkou školou. A víš, že jsem zjistila totéž? Když jdeš na nabubřelého člověka s úsměvem a dobrou náladou, většinou zjihne. Aspoň maličkooo:-).
      Měj se fajn.
      Jindra

      Vymazat
  11. Jindřiško, někdy mám pocit, že vím, ale častokrát musím přehodnotit. Většinou až čas ukáže, kdo je darem, kdo testem a kdo trestem. A já jsem ráda za každé setkání, protože ta nás posouvají dál a díky nim si hodně věcí uvědomujeme.
    Přeji Ti krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, napsala jsi to úplně přesně. Myslím, že každý přehodnocujeme. Ale důležité je, abychom z toho pro sebe vytěžili co nejvíce. Někdy je to těžké.
      Krásné dny
      Jindra

      Vymazat
  12. Veliká pravda a dar pro každého, kdo si tohle uvědomí a umí podle toho ve svém životě lidi rozlišovat.
    Hezké dny, Jindřisko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, kéž by to vždy bylo tak jednoduché, poznat to na první pohled...Ale možná je pro nás lepší, že to tak není. Pro naše poučení a rozvoj:-).
      Pěkné dny
      Jindra

      Vymazat
  13. Při pátku hodně filozofický kus :-), ale pravdivý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, no to víš, někdy ty myšlenky přijdou, tak je třeba je podchytit. Ať je pondělí nebo pátek:-).

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra