NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 22. ledna 2018

Jak jsem proflákla zničenou košili, s plnou polní a proti proudu

Pondělí, 15.1.2018
,,Jak jako ukousal košili?“ Ptá se se zděšeným výrazem ve tváři můj muž, když mu čtu úterý svého týdeníku, který zrovna hodlám publikovat.
Úterý, ve kterém píšu, že mu díky našemu Kimovi chybí kus košile.
,,Tu kostkovanou?“ Ujišťuje se nevěřícně.
Nevím, jestli mám dělat jakoby nic a plynule přejít ve čtení do středy, nebo vše přiznat.
Věděla jsem, že to musí přijít, přesto jsem doufala, že třeba program v televizi bude v tu chvíli zajímavější a on nepostřehne z týdeníku všechno.
TOHLE ale rozhodně postřehl. Běží do šatny a jde se podívat na dílo zkázy, které mi naštvaně přináší až pod nos.
,,Tak hlavně taky zkontroluj ten můj oblek“, říká když mi mává před obličejem zničenou košilí.
,,Až mě budeš dávat do rakve, abys nezjistila, že mám u kalhot ukousaný nohavice.“

Úterý, 16.1.2018
Vím moc dobře oč tu běží,
když ráno trochu více sněží,
když dopoledne padá sníh,
do tváře se vkrádá smích.
V poledne, když taje,
smutek v mysli zraje.
Když zaprší však odpoledne,
zklamáním ksicht rázem zbledne.

Středa, 17.1.2018
,,To jsem tu rychle, viď!?“ Pochválím se, když vyběhnu z domova a usednu k manželovi do auta.
,,No, to jo“, odpoví neuznale. ,,Vždyť ses měla jen obout a oblíknout si bundu. Já jsem stačil odemknout garáž, vyjet s autem a zavřít garáž.
Že jsem radši nemlčela. Teď by ještě mohla přijít přednáška o plné polní…
,,Tebe by nevzali na vojnu“, pokračuje pán tvorstva. ,,Tam bys za deset minut musela stát na buzerplace s plnou polní!“
A to jsem se chtěla jenom pochválit…

Čtvrtek, 18.1.2018
,,Babičko, já mám po Davídkovi lyže“, nadšeně mi sděluje Ema, jakmile se objevím ve dveřích.
,,Vážně? A co s nimi budeš dělat, Emičko?“ Ptám se, naoko nechápavě.
,,No pšece lyžovat. A už se můžu taky koulovat,“ odpoví Emča a přinese mi ukázat nové, lyžařské rukavice.
Ema se chystá na hory.

Pátek, 19.1.2018
Pátek je fajn, protože je to poslední den pracovního týdne.
V pátek den utíká rychleji.
V pátek se zdá, jako by bylo méně práce, telefony zvoní jen sporadicky, e-mailová schránka se nepřeplňuje.
V pátek se každý zabývá myšlenkami na víkend.
Pojedeme ven, pozveme někoho k nám?
Nebo budeme jen tak přežívat, odpočívat u televize, s knihou?
Je potřeba udělat velký nákup?
Nebo budeme improvizovat z toho, co je doma?
Jo! Budu přežívat, odpočívat, improvizovat!

Sobota, 20.1.2018
Když mi večer cinkne v mobilu upozornění na příchozí e-mail, automaticky ho otevřu.
Jak se mi však před očima objeví adresa odesílatele – e-mail mojí před pár lety zemřelé maminky, na vteřinu se mi zastaví srdce.
Na tu vteřinu, kterou potřebuji k tomu, abych si OPĚT uvědomila, že její e-mail používá táta.

Neděle, 21.1.2017
Někdy, když si chceme cestu zkrátit se stane, že si ji naopak prodloužíme.
Někdy může být náročnější a plná překážek.
Přesto máme pocit, že přesně tudy jsme měli jít.
,,Tebe to zezačátku moc nebavilo, vidˇ?!“ Napůl konstatuji a napůl se ptám svého muže, když se vrátíme z dnešního výšlapu kolem řeky Lužnice.
,,Ne. Vůbec. Mě to začalo bavit, až když jsme zjistili, že ta zkratka do kopce asi nebude tak úplně zkratkou.“


Abych nezapomněla…
,,Řeka nemůže vyndat z koryta kameny, avšak trpělivě je sune po proudu.“
Valeriu Butulescu.

34 komentářů:

  1. No, a je to tady, Ema už opravdu jede na hory. To budou zážitky, už se těším!
    Henrietko, moc tě zdravím a tvého vtipného muže též!
    Příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jak jsi předpověděla, Ema na ty hory opravdu pojede. Radši teď nechodí ani do školky, aby byla zdravá. U zážitků ale bohužel nebudu, tak doufám, že se ke mě nějaké donesou:-).
      Děkuji za pozdravy a klidný týden Ti přeji.
      Henrieta

      Vymazat
  2. A takhle vypadá týden U dvou vtipálků !
    No, kdo tohle doma má??? Zároveň si také vtipně vychovávají vtipnou vnučku.
    Henrietko, avšak ta sobota by mi lehce brnkla o nervovou strunu. Ale co blbnu, vždyť naši ani nevěděli co je počítač, natož internet :o))).
    Měj hezké a humorné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, snažíme si humor udržet, co to jde. Snad se nám to bude dařit i nadále:-).
      Mamka počítač celkem ovládala a taťka s ním léta bojuje. Ale snaží se, e-mail mi občas přijde:-).
      Měj klidný týden
      Henrieta

      Vymazat
  3. Pátek u mne bývá den, kdy zjišťuji, že podklady pro materiál, co měl termín ve čtvrtek, stále ještě nedorazily (a možnost odejít domů v jednu zas nevyužiju, byť napracovaných hodin mám asi trojnásobek)
    Zkratka-nezkratka mi něco důvěrné připomíná. Už mnohokrát muž vytýčil směr, aby se pak ukázalo, že úplně tudy to být nemělo nebo že to sice je kratší, nicméně takovým terénem, že by to bez zkratky bylo rychlejší (a člověk by byl šlehání smrkovými větvičkami a sjedu půlky strmého kopce po zadní části těla, případně přelézání potoka).
    Hezký týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám Stáňo, že Ty máš pátky krušné. Žádná pohodička jako u mne:-). Já si to vynahrazuji zase v pondělí, kdy se to na mě valí ze všech stran a nevím, co dřív. Ale naštěstí to zvládám během pracovní doby.
      Nás díkybohu nic tak dramatického při naší ,,zkratce" nečekalo. Pouze pořádný kopec a nekonečná chůze v těžkém terénu. Ale aspoň to nebylo fádní:-).
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  4. Jó, zkratky jsou nejlepší!
    Muž má štěstí, že máte jen králíka, my bychom mohli udělat výstavu zničených, rozkousaných a poškrábaných věcí :-)
    Krásný a radostný týden Henriet!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co dokáže pes, když je sám doma už jsme taky zažili, Zuzko. Když má člověk zvíře, musí počítat s tím, že nějaké škody budou:-).
      Pěkný týden
      Henrieta

      Vymazat
  5. Ještěže toho králíka máte. Máš nás čím pobavit.No, manžela to zřejmě pobavilo méně, ale zvládl to s humorem. Ale i to ostatní jsem si opět moc ráda přečetla. Emička na horách zcela určitě nezklame. Že zkratky opravdu často zkratkami nebývají, že se jen tak tváří, to už vím dávno :-).
    Měj se moc hezky, Henrietko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nadšený z té košile moc nebyl Hanko, ale ustál to a nakonec to obrátil ve vtip:-).
      Snad si to Ema na horách užije, moc se těší.
      Krásné dny
      Henrieta

      Vymazat
  6. Co den to perla !
    Ještě, že toho muže, Emu, králíka,...máš ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Ilonko:-)).
      No, taky si říkám, že jsou to poklady, bez kterých bych měla týdny fádní:-).
      Klidný týden Ti přeji.
      Henrieta

      Vymazat
  7. To mi připomíná větu ze Sněženky a machři: "Jedem zkratkou, pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta." 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To přesně zahlásil můj muž taky Dorko, ale já si nemohla vzpomenout, z jakého filmu to je. Tak teď už to vím:-))
      Henrieta

      Vymazat
  8. Henrietko, ano zkratky, které trvají dvojnásobek, než byla původně plánovaná cesta, jsou nejlepší :-) Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že po rovince kolem řeky nás to moc neuspokojovalo. Na vodu se dívám ráda, to bylo bezva, ale náročnost terénu vlastně žádná. Tak jsme si to pak ,,zkratkou" vynahradili:-).
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  9. Krásně napsáno, opět jsem se pobavila, hlavně s tou košilí.... že ti chlapi vždycky slyší to, co by vlastně vůbec neměli ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Evi, také mám pocit, že to, co není žádoucí chlapi nepřeslechnou:-).
      Měj se pěkně
      Henrieta

      Vymazat
  10. Henrietko, to je krásný článek o důvtipném muži, který ctí morálku a řád a o ženě, která ví naprosto přesně, jak sdělit "šetrně" přesně načasovanou a životně důležitou informaci...svému muži - manželovi. Informaci, která by teoreticky mohla mít vliv na vše možné i nemožné. Vzhledem k fyzickým předpokladům zdatné chodkyně, pak naplánuje poměrně náročný výlet a ví opět naprosto přesně, co bude několika kilometrový výlet v náročném lednovém terénu obnášet... Nicméně... protože je nesmírně chytrá, tak dá "prostor" svému muži... aby se našel a opět vedl, tak jak je mu souzeno přírodou. Emička nemá chybu, ostatně jako vždy! Budiž v závěru týdne odpuštěno i králíkovi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, já se chechtám:-)). Tys to tedy zase okomentovala, to nemá chybu:-).
      Ty se snad živíš jako analytička...Ty jsi tu podstatu mého týdne perfektně shrnula do šesti vět! Bravo, pobavila jsi mě:-)!
      Henrieta

      Vymazat
  11. Henriet, ani tu nemohu popsat, co vše znilčilo naše devítiměsíční štěně. Mimo jiné manželův kabát a bundu, ani snad nechci popisovat, jak byl muž vzteklý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk si zprvu neuvědomí, že to zvíře bude ničit věci. Možná si říkáme, co by zničil, vždyť ho uhlídáme. Kdepak, oni jsou mazaní a jsou u té devastace jako myšky. Králík je přes den v kleci, pouštíme ho jenom když jsme doma, ale stejně si najde chvilku a někde něco kousne:-).
      Zničený kabát i bunda určitě zamrzí, ale když se to štěně přitulí, oblízne, tak je vše zapomenuto, ne?!:-).
      Henrieta

      Vymazat
  12. Henrietko opět zážitkový týden.Se zkratkami máme také veliké zkušenosti, můj mužíček je na ně expert 😊..A čekat pochvalu od mého muže.. to se raději pochválím sama. 😊 A pro mne v pátek začíná pracovní týden, směny jsou směny.
    Mám to prostě pomotané.
    Krásný den ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že zkratky jsou velmi populární a každý s nimi má své zkušenosti. Zdeni, chval se často, nikdo to za Tebe tak dobře neudělá:-).
      Směny Ti tedy nezávidím, já jsem zvyklá na pravidelný režim denní osmihodinové pracovní doby. Nedivím se, že pak nevíš, co je vlastně za den. Já bych to asi nedala...
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  13. Krásná koláž fotek, nádhera pohledět. Zima je úžasná ♥ Beru odběr a těším se na viděnou.. Janina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janino, děkuji moc, jak za pochvalu fotek, tak za to, že ses zařadila do pravidelných čtenářů. Tvůj zájem mne těší. Přeji Ti hodně skvělých nápadů ve Tvém tvoření.
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  14. Henrietko, dnes jsem se opět zasmála a to hned několikrát. Tvé dny mají vždy nějakou pointu, nádhera. A moc hezké fotky z procházky, ještě že jste šli tou zkratkou. :o)
    Hezký týden přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji moc. Jsem ráda, když se někdo u mých článků pobaví. Dokud je odkud brát, tak je to fajn:-).
      U řeky bylo fajn, ale zkratka byla dobrodružství:-).
      Měj se hezky, ať Ti pracovní týden uteče.
      Henrieta

      Vymazat
  15. Ahoj Henrietko.
    Konečně jsem vyšetřila chvíli,aspoň jedním okem nakouknout opět k Tobě..Ty tvoje střípky vlévají život do žil, rozesmívají mou tvář a hladí oči a Ty? Ty nikdy nezapoameneš, neboť co je psáno, to je dáno..Děkuji milá..Krásné dny
    Bi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bi, děkuji za krásná slova. Od Tebe, která vládne myšlenkou a slovem lépe, než kdokoliv jiný jsou pro mne velkým povzbuzením. Udělala jsi mi radost, děkuji.
      Šťastné dny Tobě
      Henrieta

      Vymazat
  16. Krasne cteni, hraje mi tu prijemna spanelska hudba, patek vecer, nic mi nechybi:-). Pekny vikend. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marcelo:-). Není nad to, udělat si pěkný večer. Třeba se španělskou hudbou. Užívej dnů.
      Henrieta

      Vymazat
  17. Henrieto, vždycky se těším, až přijedu z práce na víkend domů a přečtu si tvé povídání u kávy :-) K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karli, to mě moc těší:-). Moc hezky se takové reakce čtou.
      Ať Ti pracovní týdny utíkají a ty dny doma jsou dlouhé a pohodové.
      Henrieta

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra