NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

čtvrtek 12. října 2017

Krumlovský

Původně to měl být Český ráj nebo Krkonoše. 
Směr podzimního prodlouženého víkendu se ale díky manželově kontrole v nemocnici v Českých Budějovicích stočil na jih.
A tak ho konečně poznávám. Český Krumlov.
Vše, co dělá Krumlov Krumlovem je skryto uvnitř města. Proto jsem to z okna auta nikdy nemohla spatřit.
Můžu se ztrácet v uličkách a vzápětí být u řeky a pozorovat plynoucí Vltavu.
Můžu procházet nespočet kouzelných obchůdků, s hlavou nahoru obdivovat architekturu zdejších domů a v minutě být na nábřeží, u jezu nebo na mostě přes řeku, kde mladý muž hraje na kytaru Nothing Else Matters. Nezbývá, než se zastavit a být součástí té atmosféry.
Navzdory tomu, že je teoreticky po sezóně, jsou ulice Českého Krumlova plné zahraničních turistů. Fotoaparáty nepřetržitě cvakají a vztyčené selfie tyče si razí cestu davem.
Únikem z tohoto davu je vstup do Muzea voskových figurín. Tam jsme s mužem sami, a tak si v klidu můžeme projít expozici známých osobností. Součástí zvýhodněné vstupenky je i návštěva zrcadlového sálu, kde chvíli propadám beznaději s myšlenkou, že z labyrintu zrcadel už asi nikdy nevyjdu ven.
Creperie Mls působí na první pohled poněkud chaoticky, nedokonale a přelidněně, ale na ten druhý…vlastně stejně. Jen ta káva s palačinkou, kterou si objednal můj muž je dokonalá a můj čaj z čerstvé máty, s citronem a medem je nejlepší, co jsem kdy pila.
Když nám zcela neplánovaně vstoupí českokrumlovský zámek do cesty a my automaticky projdeme branou dovnitř, uvědomím si, že jeho prohlídku mám ve svém itineráři naplánovanou až na neděli. Přesto jako ve snách pokračuji na první nádvoří, druhé nádvoří, třetí i čtvrté a se vztyčenou hlavou se točím pořád dokola a nemůžu se té krásy nabažit. Svůj itinerář definitivně trhám na cucky ve chvíli, kdy se podívám z hradeb na město. Ten pohled bere dech. Mám pocit, že jsme si pro návštěvu České Krumlova nemohli vybrat krásnější období.











Zámecká zahrada
Sobotní ráno je mlhavé, chladné a deštivé. Přesto nás ani nenapadne, že bychom zůstali v penzionu. Baby(i) přece nebude sedět v koutě. Oblékáme zimní bundy a můj muž s otázkou, ,A kam to vlastně jedeme‘, startuje auto.
Zámek Rožmberk se tyčí přímo nad řekou Vltavou a jeho odraz v řece vypadá, jako by ho někdo namaloval. Přesto je skutečný. Stejně tak fakt, že na prohlídku se navzdory nepříznivému počasí sešla pěkná skupinka turistů.
Vybrat kvalitní restauraci na oběd je na našich cestách vždycky ten nejtěžší úkol. A pro mě tak zásadní potřeba, že tomu při sestavování programu věnuji snad nejvíce času. Hotel Svatý Tomáš, kousek od našeho cíle Vítkova hrádku, je trefa do černého. Skvělé jídlo a navzdory plné restauraci hostů, milá obsluha. Vždyť kdy mi kdo naposledy řekl, ,,madam“…
Vítkův hrádek je nejvýše položený hrad v Čechách. Když je jasno, z jeho věže jsou vidět i rakouské Alpy. Dnes je mlha a nahoře jsou pouze čtyři stupně. Výhled do okolí je ale pro mě díky mé fobii z výšek, tak jako tak nedostupný.

Rožmberk nad Vltavou

Hotel Svatý Tomáš
Vítkův hrádek
Lipno v říjnu. Přívoz Frýdava - Frymburk
 Apartmán v penzionu Tilia opouštíme v neděli dopoledne s pocitem spokojenosti. Dostalo se nám zde krásného, teplem vyhřátého pokoje s veškerým potřebným vybavením. Pokud ještě do Krumlova někdy zavítáme, a po tomto víkendu to rozhodně nevylučuji, určitě budeme opět bydlet zde.
Krumlov v neděli dopoledne je jiný než v pátek odpoledne, je jiný než v sobotu večer. Je více český. Již nejsme jediní, kdo v jeho uličkách hovoří česky. Pokoušíme se naposledy nasát tu atmosféru historického města a při té příležitosti kupujeme pár suvenýrů. Tento víkend již po několikáté vstupujeme do prodejny s ručně vyráběnými dřevěnými výrobky, do obchodu s dřevěnými hračkami, keramikou a vonnými kameny. V Zapa café je čas na polední občerstvení s kávou a zázvorovým čajem a nejvíce mě na tom baví ten pocit naprosté pohody. Ten pocit, když si v neděli místo obvyklých domácích prací, jen tak vysedávám v kavárně…

Penzion Tilia

  
Abych nezapomněla…,
že sezóna v Českém Krumlově nikdy nekončí, s oslovením ,,madam“ oběd lépe chutná a v neděli je v Krumlově více česky.



24 komentářů:

  1. Krásné fotky a povídání. Do Krumlova se ráda vracím já ho prostě miluji.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ivo, myslím, že od teď už se tam také budu vracet:-).
      Hezké dny
      Henrieta

      Vymazat
  2. Madam, fotky se Vám opravdu povedly. 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó, děkuji! Tolikrát mi madam nikdo neřekl za celý život:-))
      Henrieta

      Vymazat
  3. Povedly se ti moc pěkné fotky - vzdor tomu, že bylo město plné turistů i docela bez lidí (což bývá na různých památkách někdy kumšt). Krumlov mám mezi místy, kam bych chtěla zavítat, ale můj muž má města až jako nouzovku, takže já na výletech spíš lezu po těch žebřících nebo někde do kopce v lese :-D. Ale můj čas taky přijde ...(až nám na ty kopce dojde dech ;-)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Stáňo, snažila jsem se. V Krumlově je to opravdu problém ohlídat, aby se Ti do záběru někdo nepřipletl.
      O Tebe se nebojím, Tobě dech nedojde. Ještě v osmdesáti budeš běhat po kopcích, máš dobré geny:-). Takže sbohem, Krumlove!:-))
      Henrieta

      Vymazat
  4. Henrietko, Krumlov je i pro mne srdeční záležitost. To město má nezaměnitelnou atmosféru, a pokud se podaří odmyslet si davy turistů, tak neznám pěknější výlet. Také zde navštěvuji obchůdky a kavárny a v létě jsem doslova unešená z barokních zámeckých zahrad a z výhledu na meandr Vltavy plynoucí jako hádě pod zámkem. Fotky i povídání jsou parádní. Úplně vystihují atmosféru a pohledy pěkně krok za krokem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Diano, ta atmosféra...! A ta řeka uprostřed města, a ta architektura, a ty obchůdky a kavárny. Už teď se mi stýská...
      Děkuji za souznění
      Henrieta

      Vymazat
  5. Henrietko, už jsem to tu psala mnohokrát. Krumlov je moje srdcovka, v jakémkoliv období. Takže věřím, že jste si ho užili a krásně si odpočinuli. Nás teď čeká koncem října pár dní na Šumavě. Tak snad vyjde počasí a také si odpočineme.
    Měj se krásně a užívej podzimní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, užili jsme si to moc a určitě se tam chci vrátit. Šumava je zase moje srdeční záležitost, tak Ti přeji ať počasí vyjde, určitě tam bude v tomto období nádherně.
      Henrieta

      Vymazat
  6. Já v Krumlově ještě nebyla. A je jasné- to vidím, že jsem zatím o moc přišla. Fotky jsou moc pěkné, vše krásně písmenky proložené.
    Přeji hezké dny, Henrietko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to místo Hanko, které určitě stojí za to vidět. Děkuji za hezká slova.
      Krásné podzimní dny
      Henrieta

      Vymazat
  7. Tohle byl jistě úžasný víkend na překrásných místech. Před pár lety jsem si užívala stejně jako ty!
    Henrietko, přeji hezký i ten nadcházející víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam krásně Heleno, poznala jsem další nádherný kout naší země. Jako Ty před lety:-).
      Krásné podzimní dny
      Henrieta

      Vymazat
  8. Henrietko, tak tohle fakt závidím, Už dva roky se chystám do Krumlova jet. Muž se dost pracovně nacestuje a je nejraději doma. Snad to vyjde příští rok. Samotné se mi nechce, možná by jela i moje kamarádka. Už se moc těším. Fotky opět omc hezké.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlo, takové zážitky je lepší s někým sdílet. Vezmi s sebou kamarádku. Ale možná, že kdybys výlet naplánovala a dala ho manželovi jako překvapení, třeba by neodolal...:-)
      Jestli vyrazíš, určitě si to užij.
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  9. Henriet, to jsou nadherne fotky, krasne zabery. V Krumlove jsem byla, ale je to uz par let, jela bych hned, jak to vidim. Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko děkuji, té inspirace tam bylo tolik, že jsem nevěděla co dřív fotit, ale také jsem si ten pohled chtěla vychutnat.
      Krumlov je místo, kam se lidé často rádi vracejí.
      Krásné podzimní dny
      Henrieta

      Vymazat
  10. Henrieto, krásné fotky! My jsme byli v Krumlově před pár lety, ale celý den nám propršel. I tak nám to dojem nezkazilo. Byla jsem překvapená, že je tam turistů snad víc, než v Praze. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tak malé město je koncentrace turistů opravdu velká. A mám pocit, že na počasí tam vůbec nezáleží:-).
      Henrieta

      Vymazat
  11. Henrietko, díky za pohlazení na duši z krásných míst. Krumlov mám také v plánu už dlouho na více než jeden den... Věřím, že až přijde ten pravý čas, budu tam i já...
    Měj se moc hezky zase už doma. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jestli Tě tento příspěvek pohladil na duši, tak to je pro mne ta největší odměna.
      Děkuji za hezká slova a měj se pěkně.
      Henrieta

      Vymazat
  12. Henrietko,
    byli jsme,viděli jsme a vrátíme se zase :-)
    Díky za další tip na ubytování!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. Dobrých tipů není nikdy dost:-).
      Myslím, že se po tomto pobytu také budeme vracet.
      Hezký den
      Henrieta

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra