NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 18. září 2017

Jen já a Ty, kdo bude vlk a chryzantéma

Pondělí, 11.9.2017
Že jsi opět tady si uvědomím hned, jak ráno otevřu oči.
Vcházím z ložnice do chodby a ucítím potpourri kávy, zubní pasty a pánského parfému.
To ale není Tvoje vůně…
Tuhle vůni po sobě zanechal můj muž před odchodem do práce.
Mentolové aroma zesílí, když míjím koupelnu a vůně pánského parfému se dosud v jemném oparu vznáší v chodbě u zrcadla. Neodolatelnou vůni kávy pak ucítím hned, jak vstoupím do kuchyně.
Byt je prázdný a my jsme spolu zůstaly samy.
Jen já a Ty…moje pondělní ráno!

Úterý, 12.9.2017
Každodenní cestování autobusem do práce mi díky hlasitým rozhovorům dává nedobrovolně nahlédnout do soukromí některých spolucestujících.
Kromě studentských problémů s učiteli, spolužáky a rodiči, si často vyslechnu o tom, jak se něčí syn vykašlal na školu, jak si soused včera zlomil nohu, že brácha má rozpadlý výfuk na autě a že u toho doktora zase byla hrozná fronta.
Naučila jsem se tyhle rozhovory vytěsňovat a často se mi stává, že je již nevnímám.
Když ale dnes dvě ženy řeší na celý autobus svou antikoncepci, probírá mě to z letargie.
Mám nutkání se otočit, abych zjistila, kdo má potřebu řešit tak osobní věci v autobuse plném lidí. Nakonec to neudělám a usoudím, že je snad lepší nevědět.

Středa, 13.9.2017
,,Babičko, a kdo nám bude dělat vlka, když děda není doma?“ Ptá se mě Ema, když opět plánuje hru na Karkulky.
,,No to nevím Emičko, asi nikdo. Budeme muset vymyslet jinou hru“, snažím se Emě Karkulky vymluvit.
,,A babi, může být vlk holka?“, nevzdává to Ema.
,,Vlastně může, ale to by potom byla vlčice“, odpovím v naději, že ze hry sejde.
Ema se rozesměje a mě je jasné, že vlk budu dneska já.

Čtvrtek, 14.9.2017
Návštěva knihovny mě má vrátit ke čtení, které jsem celé léto zanedbávala.
Nejdu pro nic konkrétního, čekám, že se mi sama některá z knih ukáže.
Když mi ale po dvaceti minutách není nic dobré ani od Kinga, svou nahozenou udici vytahuji prázdnou a chystám se k odchodu.
Jodi Picoultová se mi v myšlenkách mihne na poslední chvíli, a tak se od východu z knihovny vracím zpátky, do oddělení P.
Doufám, že čtení o chlapci s Aspergerovým syndromem nebude příliš těžké.

Pátek, 15.9.2017
O autismu vím něco málo od své spolužačky ze základní školy.
Když o svém autistickém chlapci vyprávěla na posledním třídním srazu, uvědomila jsem si, že jí neskutečně obdivuji.

,,Jsem sice autista, ale neřeknu vám, na který den v týdnu připadají třicáté druhé narozeniny vaší matky. Neumím počítat logaritmy z hlavy. Neumím se podívat na kus drnu a říct, že na něm roste 6644 jednotlivých lístků trávy. Na druhé straně bych vám mohl říct naprosto všechno o blesku, o polymerázových řetězových reakcích nebo o druhohorních sauropodech a taky umím citovat slavné filmové výroky. Periodickou tabulku prvků jsem se naučil nazpaměť, přestože jsem se o to vůbec nesnažil; sám od sebe jsem se naučil číst střední egyptštinu a pomohl jsem učiteli matematiky opravit počítač.“
Jacob
Nejsem jako vy, Jodi Picoultová

Sobota, 16.9.2017
,,Co si přeješ k narozeninám, Emičko?“ Ptala jsem se před pár dny Emy.
,,Modelínu babi a taky počebuju Ariel. Ale tu s těma ploutvema jako má ryba“, odpověděla.
Dostala obojí a k tomu ještě spoustu dalších dárků.
A hlavně svoje první, opravdické kolo!

Neděle, 17.9.2017
Dnešní téma?
CHRYZANTÉMA!
Kterou trochu trápí tréma,
že má vykvést přede všema.



Abych nezapomněla…,
,,Nejvýše postavený vlk ve smečce není ten, kdo používá brutální sílu.
Je to ten, kdo by ji mohl použít, ale rozhodl se to neudělat.“
Jodi Picoultová

30 komentářů:

  1. Tvé pondělní shrnutí prostě nezklame. Díky za milé počtení a hezký další týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti Stáňo, moc mě Tvá slova těší. I Tobě přeji úspěšný týden a ať se čajová burza vydaří.
      Henrieta

      Vymazat
  2. Taky potřebuju Ariel. Na bílý prádlo! 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak z tohoto Arielu by asi Emička radost neměla....Nemá totiž ploutve:-).

      Vymazat
  3. Hezke cteni. Pondelky mivam uplne stejne, vnimam je tak, kdyz manzel odjizdi na sluzebni cestu. Jen ja tedy nezustavam sama, mam jeste dva male spolecniky, ale takto bych to popsat nedokazala:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych zase Marcelko nedokázala namalovat tak nádherný obraz jako Ty, neudělala bych tak skvělé aranžmá k fotografiím a už vůbec bych tak krásné fotografie jako máš Ty na blogu, nepořídila.
      Děkuji a hezký večer
      Henrieta

      Vymazat
  4. Tak máme další Tvůj týden v kostce. Od všeho něco. Nová,,náhradní" role vlka,
    knížka vybraná tzv.na poslední chvíli, óda na chryzantému....... a ještě něco a ještě ...a všechno se to kráááásně četlo.
    Hezké dny, Henrieto!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od všeho něco, Hanko tak, jak to život přinese:-).
      Děkuji, jsem ráda, že je to ke čtení:-).
      Měj se krásně
      Henrieta

      Vymazat
  5. Poučný i úsměvný týdeník, vždy se na něj těším, takže krásný týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Diano, to mě těší.
      Přeji Ti hezké dny.
      Henrieta

      Vymazat
  6. Jodi Picouldová je výborná. A tvoje články jakbysmet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je výborná, čte se skvěle. Už mám pár jejích knih přečtených a ještě jsem nebyla zklamaná.
      A já moc děkuji za pochvalu Míšo.
      Pěkné dny
      Henrieta

      Vymazat
  7. Milá Henriet - to je prostě počteníčko! Ze života, ale tak výstižně, že tohle Tvoje krásné povídání mi leccos připomíná...dříve také manžela když jako první odcházel do svojí firmičky,nyní po synovi v patře domu - to když odjíždí od nás se svojí přítelkyní do současného jejich hnízdečka..Každé období má své, hlavně,že vše vnímáme tak, jak to má být! Chryzantéma - tohle je také krásné téma. Moc zdravím, Libuš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, jsou to takové všední věci, které někdy člověk v tom každodenním shonu ani nevnímá. Ale když si je uvědomí, zjistí, že je to velmi příjemné.
      Moc Ti děkuji a také pozdravuji.
      Henrieta

      Vymazat
  8. Henriet...opět veliké díky za příjemné počteníčko. Pa M. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já děkuji. Že se sem vracíš a ty moje všednodennosti čteš:-).
      Ať máš úspěšný týden.
      Henrieta

      Vymazat
  9. Henrietko, ty umíš potěšit! Vaše Emička je kouzelná, její hlášky u nás téměř zdomácněly. Syn chtěl taky hromadu špaget :o) Ale není hromada jako hromada :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proboha Helenko, snad to nečteš doma rodině? :-))
      Předpokládám, že Tvůj syn bude mít asi trochu jinou hromadu špaget, než naše Emička:-).
      Měj se pěkně
      Henrieta

      Vymazat
  10. Tak jsem si uvědomila, že je už středa a já se ještě nedívala na Tvůj blog. Opět jsi nezklamala, hned pondělí mě připomíná "moje doma". Do práce naštěstí jezdím autem, ale co vyslechnu za intimnosti od kolegyň! Nejvíc mě vadí probírání sexuálního života jejich dospělých dětí, které s nimi dosud bydlí. Kdybych tohle vyprávěla já, dcery by mě snad zabily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pondělí nebo ve středu, na tom nesejde Pavlo. Hlavně, že očekávání bylo naplněno a to mě těší:-).
      Koukám, že máš také pěkné zážitky. Nechápu, jak někdo může nectít soukromí svých dětí...
      Henrieta

      Vymazat
  11. Henrietko, obdivuji, jak si pamatuješ každou významnou událost dne. Já bych si to musela asi každý den psát, protože za týden bych nevěděla, co bylo v pondělí. :o)
    Jako vždy Super týden. A Emička je zlatíčko, moc vás holky zdravím. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, vždyť já si to taky každý den píšu, haha:-)).
      Alespoň heslovitě, abych nezapomněla, o čem chci psát.
      Děkujeme za pozdravy, měj se krásně.
      Henrieta

      Vymazat
  12. A jak se Ti hrál vlk Henriet? A kdo hrál myslivce? Nebo Emičku doteď nikdo nevysvobodil? :-))
    Kouzelné dětské hry!
    Já jsem nedávno nechtěně vyslechla ve vlaku celý životopis pána, který si povídal po telefonu. Naše hovory s dětmi jsou taky často kuriózní. A děti napadají v hromadných dopravních prostředcích ty nejlepší dotazy. Máme štěstí na spolucestující, kteří se do diskuze zapojí a je vyhráno!
    Svět autistů je bohatší než si myslíme. Paní spisovatelku neznám, děkuji za tip, v knihovně se po ní podívám.
    Krásné dny!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, myslivec nebyl. Musela jsem Emě slíbit, že ji nesežeru:-). Takže vlastně nebylo koho zachraňovat.
      Jodi Picoultová píše moc hezky, líbily se mi zatím všechny knihy, které jsem od ní četla. Nejvíc mě na nich baví nepředvídatelné konce.
      Měj se hezky
      Henrieta

      Vymazat
  13. Jedna žena, jeden život, ale ten život je nesmírně pestrobarevný, pro někoho obyčejný, pro jiného osvěžující a pulzující, já se přikláním k té druhé variantě, když čtu tvůj týden sčot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásné, děkuji Ti.
      Vidíš, a já jsem přesvědčená o tom, že je můj život naprosto obyčejný...
      Henrieta

      Vymazat
  14. Henrietko opět nádherné shrnutí.. Občas mi připadá,že ten můj týden je proti tvému absolutně nezajímavý..A není, jen ho neumím tak krásně popsat jako ty.Moc děkuji za tvá krásná písmenka a už teď se těším na další 😉Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni přesně tak, každý máme své krásné a zajímavé, každodenní zážitky. A představ si, že já bych v životě nevytvořila tak krásné víly, neuháčkovala bych dečku, natož tak úžasné dekorace, jaké tvoříš Ty.
      Děkuji za milá slova.
      Henrieta

      Vymazat
  15. Milá Henrieto, opět jsem se pobavila, už teď se těším na tvůj zítřejší příspěvek :-) K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Karlo, to mě těší:-).
      Příspěvek bude:-).
      Henrieta

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra