NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 24. července 2017

Je to sekáč, něco většího než moucha a není dort jako dort

Pondělí, 17.7.2017
Je pondělí, tak bych očekávala, že budu po víkendu odpočatá a plná energie.
Místo toho se ale ploužím dnem, a ne, a ne nabrat na obrátkách.
Setrvačník, který ráno natáhnu, a který obvykle dochází až v deset večer, se dnes zastaví už v deset dopoledne.
Poprvé se mi oči zavřou v práci, přímo před monitorem počítače.
Podruhé v autobuse, cestou domů.
Naštěstí procitám na každé zastávce.
Jestli se to ale jednou nepovede a přejedu, pěší cesta zpátky mě dokonale probere.

Úterý, 18.7.2017
Můj večer, kdy všechny domácí spotřebiče již ztichly a rádio zůstává nezapnuto, jsem měla strávit o samotě.
Svou večerní kávu si jako obvykle beru s sebou na balkon, zrovna tak kostičku čokolády a notebook.
Usadím se do židle a sotva začnu vnímat vůni květin a čerstvě zalité země, všimnu si ho.
Nikdo ho nezval, přesto má odvahu vetřít se mi do přízně.
Musím ale uznat, že je to sekáč…
Je to opravdu sekáč!

Středa, 19.7.2017
Když ráno vejdu ještě napůl rozespalá do kuchyně, zdá se mi, jako by kolem mě něco přeletělo.
Něco většího než moucha.
Něco většího než vosa, protože převislá kytka, jejímž směrem se to vydalo, se ještě dlouhou chvíli pohupuje.
Přesto se věnuji přípravě snídaně a vlastně mě ani nenapadne, že bych po TOM, měla pátrat.
Po chvíli se zachvěje záclona a žaluzie na okně začnou chrastit.
Když se podívám tím směrem zjišťuji, že je to opravdu větší než moucha.
Dokonce je to větší než sršeň.
Mezi žaluziemi se prodírá saranče. Překrásně zelené, s křídly jako pavučinka, a černým korálkem v oku. Svými dlouhými tykadly hledá cestu ven ze žaluziového bludiště.
S mojí pomocí se mu to povede, ale ven z bytu se mu nechce.
Na mě prostě letí hmyz😊.

Čtvrtek, 20.7.2017
Když můj muž před sedmnácti dny nastoupil po devítiměsíční neschopence do práce, (mimochodem do nové práce), řekla jsem si JO! Konečně se náš život vrátí do normálu.
Už nebudeme muset koukat na hodinky, abychom se vrátili včas domů, protože je konec vycházek.
Na chatě budeme moci přespat.
Skončí lékařské martyrium, a šanon se nám konečně přestane plnit dalšími a dalšími lékařskými zprávami a potvrzeními lékařů pro lékaře.
Náš životní standard se o něco zlepší a užiji si své vytoužené, a tolik potřebné samoty.
Když můj muž dnes přijíždí po čtyřech dnech z práce, hodinu bez přestání o své práci nadšeně vypráví. 
A já si teprve teď uvědomím, že mi znovu začíná -  život s workoholikem.

Pátek, 21.7.2017
Moje kulturní vyžití je poslední dobou na bodu nula.
Na rockovém koncertu jsem byla naposledy v roce 2010, v divadle více jak před rokem.
Emoce dávno odžité jsou ale ve mě dodnes.
Na koncertě jsem se ze sebe tenkrát vydala tak, že jsem celý druhý den proležela v posteli.
Divadelní představení Shirley Valentine jsem díky hereckému výkonu Simony Stašové prožila také na plno. A rozhodně nešlo o nějaký ,,béčkový orgasmus“.
Moje kulturní vyžití se možná z bodu nula pomalu pohne.
Dnes večer jdu na rockový koncert.

Sobota, 22.7.2017
,,Tak já Báře nechám udělat dort“, navrhne můj tatínek bráchovi a švagrové, když ho zvou na oslavu sedmých narozenin jeho vnučky.
Jejich souhlas udělá taťkovi radost. Vždyť může pro svou vnučku zařídit dort k narozeninám!
Brácha s manželkou mají zase radost z toho, že jim odpadne jedna starost a mohou se věnovat přípravám dalšího občerstvení.
Všichni jsou nadšení!
Ovšem jen do té doby, než den před oslavou dojde u taťky doma k převzetí dortu.
Místo dortového korpusu, toustový chléb.
Místo pudingového krému, vlašský salát.
Místo berušek z marcipánu, berušky z rajčat a oliv.
Místo marcipánových růží, růže z uheráku.
Naše očekávání, jsou holt někdy svině!

Neděle, 23.7.2017
Mušle, škeble, skořápky,
vyrovnávám do řádky.
Ač jsem v moři nebyla,
aniž bych to tušila,
dostala jsem mořské plody,
ať představím si dálné vody.
Kdy já uvidím perel lovce?
Až slezu všechny české kopce!


Abych nezapomněla…,
že tu správnou zastávku přejedeš jenom jednou.

33 komentářů:

  1. S hmyzem to máme zřejmě stejné, že by blondýnky? Já přitahuji komáry, ovády, muchničky, klíšťata, mravence - jsem v létě samý štípanec, neustále se něčím mažu, aby mne to nesvědilo. A můj muž ? NIKDE NIC...
    Únava mne v poslední době provází snad každý den a já si nedám pokoj a myslím si, že vydržím všeho kýbl - jednou se mu ale asi protrhne DNO...
    Samotu mám ráda, protože ji občas potřebuji, mé vnitřní JÁ si o ni říká ...
    Já bych tento dort brala :o), už jenom proto, že mi ho někdo nechal udělat a nemusela jsem se s tím PATLAT já ...
    Já se budu houpat na vlnách v září, tak třeba krásného lovce perel potkám a pošeptám mu do ucha, že brzy přijedeš, že už máš polovinu kopců českých zdolaných...
    Díky Henrieto.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé! Tak to se tady chechtám Alenko:-))!
      Blondýna nejsem, ten zakopaný pes bude zřejmě někde jinde:-).
      Mužské části, přítomné na oslavě dort chutnal. Ovšem ta dívenka jaksi odmítla sfouknout svých sedm svíček, na dortu s vlašákem a uherákem:-).
      A toho lovce perel, toho určitě pozdravuj. A že se sejdeme možná v příštím životě, tak ať na mě počká:-)).
      Hezký večer Álo:-)
      H.

      Vymazat
  2. To je dneska krásný. A úsměvný. 😀
    No vidíš, každá máme něco, já motýly - a ty zbytek hmyzu! 😀 😀 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, děkuji:-)).
      Vyměním jednoho sekáče za babočku...:-)
      H.

      Vymazat
    2. Hele, stačí, když se budeš "správně" potit - a směnného obchodu netřeba! Fakt to asi není kec: ruce se mi potí (a motýli na mě letí, jak zběsilí) - a dneska jsem to četla v dalším článku! 😊 Je ale fakt, že moje kožená kabelka (snad z buvolí kůže, nebo co to tenkrát psali??) by ti pomohla. A ani tenkrát nebyla drahá, stála zlomek obvyklé ceny. 😊

      Vymazat
    3. Počkej, říkáš sekáče? A živého, z masa a kostí? Sem s ním! 😉 Ale víc než krása mě zajímá charakter! 😀

      Vymazat
    4. No to je výborný, haha...správně se potit. A jak se to dělá, prosím Tě?:-)).
      Takže zpocené ruce a kabelka z buvolí kůže z výprodeje a mám motýlí farmu?:-).
      Sekáče nabízím zaručeně živého. O charakteru můžu jedině říct, že je věrný:-).

      Vymazat
  3. Hmyzáci mají štěstí, že na ně nebereš ty - taky by sis je třeba mohla udělat v karamelu nebo těstíčku (jak nabízela teď o víkendu pražská ZOO - neměla jsem odvahu jít ochutnat).
    Ty znáš trasy nadrozměrných nákladů, já zas metro (a kvůli výluce se u nás běžně telefonuje o víkendu před půlnocí ;-)).
    Dort vypadá super - jen to holt sedmiletá slečna neocení - ty jsou na ty růžičky z marcipánu :-).
    A pokud jde o ten setrvačník, tak začínám mít pocit, že ho mám trvale stržený... V těch vedrech, co byly minulý týden, jsem si pořídila nějakou virózu, v noci kašlu jak typický tuberák a ráno podle toho vypadám...
    Hezký další týden a zajímavé inspirace k bilancování příští pondělí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bych Stáňo taky neochutnala. Navíc bych takovou ,,pochoutku" v ZOO ani nečekala...:-(.
      Tak u Vás se taky řeší práce? To jsem ráda, že v tom nejsem sama:-).
      Jako dort byl úžasný. Neochutnala jsem - nic pro mě, ale paní, která ho dělala si s ním fakt vyhrála. Jenže je dobrý tak k narozeninám pro chlapa...:-).
      Ty setrvačníky totiž už nejsou co bývaly:-). A virózy jsou i v létě, nejsi sama. Já doufám, že se mi to vyhne, v zimě jsem si užila svoje. Tak se drž, ať je brzy líp.
      Měj pokud možno pěkné dny
      H.

      Vymazat
  4. Tedy z toho dortu bych já byla nadšená! Zato to saranče by mě trochu vyplašilo... Fakt macek!
    Henrietko, měj hezký večer a počítej zastávky :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím Helenko, byl povedený, ale nedovedu si představit, jak ta malá na něm sfoukává těch svých sedm růžových svíček...:-)).
      Počítala bych, ale bojím se, že se mi to splete s ovečkama a usnu natvrdo:-).
      Měj se...H.

      Vymazat
  5. Tedy uzeninový dort pro sedmiletou vnučku mě dostal ☺☺☺ dědečci mají asi jiné představy ☺ Chtěla bych vidět vnuččiny oči. To bylo asi překvápko co? Těším se na další týdeník, pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo ví, jak to dědeček myslel...Možná ho plánoval jako občerstvení pro hosty, kterým se taky nakonec stal. Těch očí, které by stály za vidění bylo asi víc:-)).
      Měj se krásně Marti.
      H.

      Vymazat
  6. Měla jsi hmyzí dny. Vyplatil by se Ti hmyzí domeček, který je teď v módě :-).
    Dort vypadá moc pěkně. Mojí první vnučce, která je už teď velká holka, by se tento právě zamlouval. Její nadšení pro salám, z kterého jsou růžičky, bylo v raném dětství velké.
    Užij si koncert.
    Zase bezva počteníčko.
    Hezký týden, Henrieto!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A věříš Hanko, že už jsem o hmyzím domečku přemýšlela, haha:-).
      Dort byl opravdu moc hezký a prý i výborný. Ale to mě můžou vyprávět...:-)).
      Děkuji, i Tobě pěkný týden
      H.

      Vymazat
  7. Sháněli jste rychle dort náhradní? :D Já dostat tuhle salámovou dobrotu, asi bych ani dneska nejásala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to víš, to byl fofr:-)). Malá plakala, tak jí maminka s tatínkem museli slíbit, že bude mít medovník. Ten se nechá na poslední chvíli koupit hotový:-).
      Ani já nad salámovým nejásala, ale mužská část říkala, že byl výborný.
      H.

      Vymazat
  8. Fakt dobré zážitky s hmyzem, ještěže to nebyl ten sršeň. K nám občas na balkón zavítá a to je o útěk, i v bytě už byl - brrrr. Z takového dortu by mě omývali i dneska, asi budete muset dědu kontrolovat :-). Krásné dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K sršni bych měla rozhodně větší respekt...fotku bych si sním asi nepořídila:-).
      Děda měl čistý úmysl, ale patrně došlo k chybě v komunikaci...:-).
      Měj se pěkně
      H.

      Vymazat
  9. Henrietko, bavím se. Skvělý zážitek se sarančetem, vyprávění tvého manžela o práci se nedivím, u nás je to obráceně, já když začala o práci, tak to nebralo konce. No a dort? Tatínek si udělal radost pro sebe, jako většina chlapů. :o)
    Přeji hezké deštivé dny, už to bylo třeba. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že neumím fotit jako Ty Dášo, saranče by byl krásný foto úlovek. Já s tím svým spokojená nejsem...
      To bude mít můj muž radost, že i ženy dokáží o práci hodiny vyprávět...Ode mě se toho moc nedozví, já jak za sebou zavřu v práci dveře, tak ji vypouštím.
      Jojo, taťka si na dortu pochutnal a ostatní chlapi taky:-).
      I Tobě krásné dny
      H.

      Vymazat
  10. Henrieto, opět jsem se pobavila :-) Hlavně ten dort k 7. narozeninám :-) Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Slunečnice, děkuji. Moc mě těší, když mé výplody baví. Vo tom to je:-).
      Koukám, že dort tentokrát vede:-).
      Měj se pěkně
      H.

      Vymazat
  11. Víš co...je VOKURKOVÁ SEZÓNA.
    Tvému kouzelníkovi se nediv, celé těhotenství proležel doma a nyní si užívá svého miminka v podobě rachoty, vono ho to přejde, přesně jako to přešlo po šestinedělí nás.
    Rockový koncert...to je něco pro mě nedostižného, protože na ty Rammsteiny jsem nejela kvůli " rýmičce " , né mojí, ale doprovodu a už se odmítám na něco těšit, ale tak moc bych si chtěla zavrtět zadkem a pořádně zařvat...až se mi z toho potí monitor.
    Dort je skvostný a upřímně, potěšil a pobavil...to ten sladký by byl přijat vlažněji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi mi připomněla, že mám koupit nakládačky...
      Směju se, až se za břicho popadám...to těhotenství jsi vystihla naprosto přesně. Bříško nám taky za tu dobu pěkně narostlo:-)). Ale nevím, nevím, jestli se šestinedělím jeho pracovní vášeň pomine...
      Já se s rockovými kapelami držím při zdi, na lokální úrovni. Na Rammsteiny bych neměla koule...Ale musí to být nářez!
      Máš pravdu, dort jako dort je nuda. Ale tenhle dort, který není tak úplně jako dort, tak ten může spustit pěknou melu:-)
      H.

      Vymazat
  12. Nesměj se, ale já chvilku myslela, že ti před barákem postavili sekáč :-) Ještě že to byl jen pavouk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiň, nejde to...:-)
      Ale sekáč v sousedství by taky nebyl k zahození.
      Hezký večer
      H.

      Vymazat
  13. "Na mě prostě letí hmyz" to mě vážně pobavilo 😀

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když to druhé pobaví, tak ať si na mě klidně letí...:-)

      Vymazat
  14. Tak náš děda nám pokaždé, když jsme přijeli upekl dokřupava jeho nejlepší kuře a slavnostně ho servíroval. Bylo by to krásné, kdyby sám nevěděl, že jsme léta vegetariáni.
    A já přemýšlím, jestli je to od těch mužů občasná zákeřnost nebo jim to prostě nedojde.
    Rockový koncert bych si taky dala, naštěstí nás čeká keltský festival, na ten se moc těším.
    Určitě jsi na něm načerpala dost energie a další týden bude stát za to! (Jako ostatně každý Tvůj týden!)
    Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, taky dobrý, jen co je pravda...:-). Zákeřnost bych od nich nečekala, spíš to bude to druhé.
      Užij si festival a měj pěkné, i když deštivé dny.
      H.

      Vymazat
  15. Hmmm, veselo je u vás��, dort, samy "pěkný"hmyz, ale hlavně manželovi zdraví! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to občas je:-). Děkuji Marcelko, pěkné dny.
      H.

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra