NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 25. listopadu 2019

Pomáhej slabším a starším ustupuj


Ema: ,,Babi, a nepřipadá ti zbytečný, aby mi mamka pořád říkala, abych u tebe byla hodná?! 
Vždyť já jsem přece hodná pokaždý…“

Připadá. Ale to máme my matky v sobě tak nějak zakódovaný. Když se dítě od nás vzdaluje, máme pocit, že naše připomenutí dobrého chování zajistí, že to tak bude. A když jsou děti dospělé a obava, že budou zlobit již není na místě, nezapomeneme, s svědomím, že jsme pro jejich bezpečnost udělaly vše, alespoň nenápadně procedit mezi zuby: ,,A dávej na sebe pozor!“



Abych nezapomněla…
,,Pomáhej slabším…“
,,Dobráá.“
,,A starším ustupuj…“
,,Dobráá.“

14 komentářů:

  1. Hezky jsi to napsala. Je to tak!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Jindři, je to tak. Stále o ně budeme mít strach, i když už jsou dospělé.
    Přeji Ti pohodový týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Dášo, na věku nezáleží. Ani na jejich, ani na našem:-).

      Vymazat
  3. Já jsem sice matka na baterky, dcera tvdí, že se vychovala sama ( a dobře ) , ale když někam jedou, trvám na tom, aby mi dali vědět, že dojeli v pořádku. Druhá babička je oproti mně v pohodě, říkává: neozývají se, asi se mají dobře a nic nepotřebují!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si občas říkám, žádné zprávy, dobré zprávy, Jiřinko:-). Ale přece jenom je lepší vědět, že jsou OK. ,,Matka na baterky" také může mít svůj smysl, ať je to výchova, či nevýchova:-).
      Měj se pěkně, Jindra

      Vymazat
  4. Já vždycky říkám: " Opatruj se." To mi říkávala babička.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to také často u nás proběhne, Míšo. Babičky vůbec byly moudré, je třeba si jejich výroky pamatovat.
      Jindra

      Vymazat
  5. U nás se říká "Nezapomeň, že jsi V...ová (V...a) a dej si pozor, ať ti dobře vrátí". Vzniklo to ze dvou hlášek předchozích generací, my to převzali a spojili. A říkáme si to i s manželem vzájemně, když jeden z nás jede nebo jde někam sám :-D
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
  6. Tohle nikdy nepřejde. O děti budeme mít starost dokud budeme vnímat a myslet. Lítají mi po světě nebo jedou tramvají - moc jim to přeji a snažím se nemyslet na svůj strach...
    S manželem se každé ráno loučím: ... Jeď opatrně...
    Jindřiško, měj hezké a klidné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepřejde, viď, Helenko...já si to myslela:-). Ano, i mého muže nezapomenu vyprovodit s podobnými slovy.

      Vymazat
  7. Jindřiško, mám to naprosto stejně. Pořád to jsou moje děti. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme v tom nejspíš všechny, Marti:-).
      Hezký večer

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra