NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

úterý 19. března 2019

Když útočí bagr, pánská nemoc a kurz rychlopletení


Pondělí, 11.3.2019
,,Já jsem ale fakt do toho rádia nevolala,“ ujišťuji manžela, který tvrdí, že dnes na Frekvenci 1 nechávala babička Jindra zahrát vnučce Emě písničku od Michala Hrůzy, Pro Emu.
Asi nás tedy s Emičkou bude v Čechách víc. Možná bychom mohli založit klub, začít vybírat pětikorunu a uspořádat sraz.

Úterý, 12.3.2019
Jsem přesvědčená o tom, že třídění odpadu má smysl. Když jsem se ale dneska při mytí plechovky od tuňáka o ní řízla, bylo mi v tu chvíli srdečně jedno, jestli jí vzteky hodím do papíru nebo do plastů.

Středa, 13.3.2019
Když jsem se zhruba před třičtvrtě rokem nechtěla dělit s kosáky o právě dozrávající jahody a pečlivě jsem je překrývala ochrannou síťkou, netušila jsem, že na mou zahrádku jednou zaútočí daleko agresivnější nepřítel. Který nejenom že vyplení jahody, ale všechno živé, co tady za dlouhá léta vyrostlo.
Bagr.

Čtvrtek, 14.3.2019
,,Byly jsme u paní kadeřnice babi a ta měla dovolenou,“ vypráví Ema o tom, jak jí a Anežku vzala maminka do města ostříhat.
,,Tak jsme šly k druhé kadeřnici, ale ta zase měla tu pánskou nemoc. Tak s Áňou ostříhané nejsme.“
,,Pánskou nemoc?“ ptám se nechápavě, ale to už za sebou slyším dcery hlasitý smích.
,,Ale to bylo jinak, Emičko,“ vysvětluje maminka.
,,Tam bylo napsáno, že pánské je pro nemoc zavřené…“
Uff, už jsme se lekla, že na nás útočí nějaký nový pánský virus.

Pátek, 15.3.2019
Dalo by se říct, že je to součást mojí terapie. Ranní půlhodinka před začátkem pracovní doby, kdy můžu nakrmit svoji duši. Od bledulkového koberce, který jí dneska nabízím jako snídani při procházce botanickou zahradou se dokonce nemůže odtrhnout.

Sobota, 16.3.2019
,,Babi, a kolik hodin ti bude trvat, než mi upleteš tu vestu?“ ptá se mě Emička, když ji v proutěném košíku v obýváku najde nahozenou na jehlicích.
,,Hodně Emičko,“ odpovím. ,,Protože tu vestičku, kterou ode mě dostala Anežka minulý týden k svátku, jsem začala původně plést tobě, když ti byly dva roky.“
,,Aha“, řekne Ema zklamaně. ,,A nemohla by jsi babi plést rychleji?“

Neděle, 17.3.2019
,,Co to máš za kalhoty?“ ptám se mého muže, když se chystá do práce a obleče si rifle, které jsme na něm už dlouho neviděla.
Letmo přejede pohledem svůj outfit, rozhodí rukama a odpoví: ,,Já nevim…s nohavicema…“


Abych nezapomněla…
Když zahrada srovnána se zemí jest,
bledulkový ráj je pro duši křest.
Na miskách vah je spravedlivě dáno,
po smutném večeru, přijde šťastné ráno.


32 komentářů:

  1. Miluju tvoje básničky, Jindří! :-)
    Tak si teď zrovna opakuju ten poslední verš... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné bledulky, nedivím se, že ses nemohla odtrhnout. A připomněla jsi mi, že už jen 14 dní a místo kolem tramavajových kolejí budu do práce chodit kolem jezírka s kapry, kvetoucích mandloní a narcisek (aneb otevřou Valdštejnskou zahradu).
    Přeju samá šťastná rána - tento týden i v těch dalších.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cesta do práce přes Valdštejnskou zahradu musí být nádherná. Ani by se mi nechtělo pokračovat do kanceláře:-). Užij si to, já si musím k bledulím trochu zajít, ale stojí mi to za to. V práci nemám z čeho brát, výhled z okna, který mám k dispozici je dost zoufalý:-(.
      Jindra

      Vymazat
  3. Jindřiško, tak to bys měla plést opravdu rychleji. Ale znám to, jak na jehlicích zůstalo pletení i delší dobu, než u tebe. Emička mě opšt pobavila. Už moc potřebuji sluníčko, ale včera jsem opět škrabala skla u auta a aby toho nebylo málo, ještě začalo sněžit. Ach, jo. Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to bych měla, Pavlo:-). Nepletla jsem hrozně dlouho, ale zjistila jsem, že to člověka docela zklidní. Plést se nedá za pochodu:-). Takže to zase zkouším a snad tu vestu Emě brzy dopletu:-).
      Počasí je jak na houpačce, snad už se to ustálí a i to slunce bude delší dobu než jeden den.
      Jindra

      Vymazat
  4. Neboj, zase budeš jahody překrývat síťkou..... příroda je mocná čarodějka.
    A ještě stihneš i vestičku pro Emičku- třeba až půjde do školy. Neděle mne pobavila.Inu jaká otázka, taková odpověď :-)))))))). Mám prostě ty Tvoje týdeníky ráda!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víš, že teď už tomu i věřím, Hanko. Naši chlapi vzali za práci a z nejhoršího je zahrádka venku, ale ještě se musí navézt zem, aby bylo do čeho sázet. A když ta příroda pomůže, tak třeba pár jahod i letos bude:-).
      Neděle? Přesně tak, nemám se blbě ptát, ještě v tu nejnevhodnější dobu:-).
      Díky, Jindra.

      Vymazat
  5. Jinrřiško, ten citát, ty básnička.... krásná, jemná, milá....Díky.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  6. Jindřiško, Ema a Tvůj muž nikdy nezklamou. Už jsem přemýšlela, co za pánskou nemoc by to mohlo být. Připomněla jsi mi, že bych měla nahodit na rukávy, aby vnučka ze svetru nevyrostla.
    Měj se krásně. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ema začíná brát rozum a můj muž má teď dost náročnou práci. Tak nevím, jestli s nimi i nadále bude nějaká sranda, Růženko:-).
      Rukávy nahoď, určitě budeš v pletení rychlejší než já.
      Jindra

      Vymazat
  7. I na mé latifundie též vyrazí bagr a už nyní z toho mám tik.
    Pochod po botanické je neuvěřitelná podívaná, kouzelný koberec z malých tanečnic s bílými sukýnkami.
    Krásné dny s malými princeznami ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně řečeno, je mi líto Tvé překrásné zahrady, ale satisfakcí Ti bude chaloupka ze které bude přecházet zrak. Jedinou výhodu máš, že máš čas leccos zachránit, přesadit. U nás to proběhlo ze dne na den a nebyl prostor pro záchranu:-(. A tak místo krokusů, tulipánů a narcisů, které zahučely v kanalizaci pozoruji alespoň ty bledule v botance:-).

      Vymazat
  8. Panská nemoc?....MANingitis acuta-nové infekční onemocnění :-) A leželi by u mě, na infekčním!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, pěkně si s Emou notuješ, Míšo:-). Ona vymyslí pánskou nemoc, Ty jí pojmenuješ a ještě seženeš lůžka na infekčním:-)).

      Vymazat
  9. Jindřiško, ještě že toho chlapa a Emičku máš !
    Pletací rychlokurz bych potřebovala také ;-)
    A neboj i ty jahody budou, pokud to tedy nevzdáš !
    Tak šťastné jaro !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, byla by bez nich nuda, to připouštím:-).
      Když jsem viděla na zahradě tu spoušť, vzdát jsem to jednu chvíli chtěla. Ale mám doma muže činu a ten řekl, že ta zahrádka bude jako dřív. A tak jsme se do toho pustili.
      Krásné jaro i Tobě.

      Vymazat
  10. Tak pánský virus :o)!!! Holky, vy prostě nezklamete! Bavila jsem se, jako vždy, tedy až na ten bagr... To je děs, rozrýt takovou nádhernou zahrádku...
    Jindřiško, přeji jen hezké a sluníčkové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak může být jedno oznámení na dveřích zavádějící, Helenko:-).
      Bagr odjel a zanechal po sobě jen jíl. Zem, ve které léta rostla zelenina se propadla do kanalizace:-(.
      Děkuji, krásné jaro!
      Jindra

      Vymazat
  11. Přeji Ti krásný týden Jindřiško a děkuji za pěkné počtení. A s Emičkou souhlasím, pleť rychleji :-) ale s radostí!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo mi potěšením, Zuzko:-). Pletu a radost z toho mám, ale jiné věci zanedbávám, co nadělám...:-)
      Jindra

      Vymazat
  12. Pánská nemoc :D Emička zase perlí.
    Bledulky jsou krásné. Přeji ať zahrádka je brzo taková, jaká byla dřív a plná jahod. Mějte se všichni krásně. Káťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Káťo, jahody byly první, do čeho jsem se pustila, když příroda pomůže, snad jich alespoň pár letos bude.
      Zdravím na Šumavu
      Jindra

      Vymazat
  13. Tak panska nemoc teda TOP!!! :-DDD A drzim pesti se zahradou, Jindro. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marci, jde to pomalu, ale snad se letos podaří něco vysadit.
      Jindra

      Vymazat
  14. Jindřiško, hezky jsem si zase početla a zasmála se. Nádherné bledule. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, Marti:-). Bledulky jsou opravdu pěkné, ještě se na ně musím zajít podívat, než odkvetou.
      Hezké jarní dny
      Jindra

      Vymazat
  15. Jindři, máš krásně lemovanou cestu do práce bledulkami. Ani já bych neodolala. A pánská nemoc i kalhoty s nohavicema mne opět pobavily.
    Přeji Ti krásné jarní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony jsou ty bledule trochu z ruky, ale protože mám půl hodiny ráno čas, tak si za nimi zajdu, Dášo:-).
      Měj se krásně
      Jindra

      Vymazat
  16. PO: Jsou to někdy zajímavé náhody.
    ST: Nějaký nový predátor, ten bagr? Ještě, že u nás nežije.
    ČT:Štěstí, že to dcera vysvětlila. Už jsem si dělala starosti jak to s paní holičkou dopadne.Všechny dobře víme, že pánská nemoc je ta nejhorší.:-)
    NE: A krteček měl s kapsami.
    Přeji ti Jindří samá šťastná rána. Zdraví Renata od kaštánku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na náhody moc nevěřím, ale tohle bylo docela vtipný:-).
      Buď ráda, že bagr nenapadl Tvoje území, zanechává po sobě spoušť:-(
      Myslíš tu nejhorší pánskou nemoc na čtyři?
      Někdo má s kapsami, někdo s nohavicemi, někdo s obojím:-).
      Děkuji Renčo, užívej jara.
      Jindra

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra