NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

pondělí 18. února 2019

Čínsky snadno a rychle, snad lepší slavit Valentýna a geny nezapřeš


Pondělí, 11.2.2019
Když jsem byla malá holka, hrála jsem sama se sebou takovou hru. Každý den měl ode mne přiřazenou svou barvu a já si je jeden za druhým představovala pod příslušnou barvou.
Tak třeba pondělí.
Žlutá.

Úterý, 12.2.2019
Nezapomínejme, že zpětné zrcátko slouží k letmému zmapování situace za námi, ne k tomu, abychom se do něj dívali po zbytek života.

Středa, 13.2.2019
,,Hele babi, mně manžel píše ODKPALISEN…Nevíš, co to znamená?“ ptá se mě Emička a dívá se přitom na displej starého mobilního telefonu, který před chvílí vyhrabala z bedny s hračkami.
,,To fakt nevím, Emi. To jsem nikdy neslyšela,“ odpovím a zároveň pohotově poskytnu radu:
,,Tak mu zavolej a zeptej se ho.“
Ema krátce kývne hlavou a přiloží mobil k uchu. Pozoruji, jak pokyvuje a něco si tiše mumlá.
,,Je to prej čínský pozdrav.“ oznámí mi, a ukončí hovor se svým manželem.
Tak to on asi bude v Číně.

Čtrvrtek, 14.2.2019
,,Krásného Valentýna,“ ozve se na druhém konci telefonu hlas mého muže.
,,Cože?“ divím se nahlas a neskrývaně. ,,My tohle slavíme?“
,,Neslavíme.“ odpoví. ,,Ale nechtěl jsem začít tím, že jsem si udělal výron v kotníku.

Pátek, 15.2.2019
,,Tak mi Jindro řekněte,“ promluví konečně po mém dlouhém monologu psycholožka Petra,
,,kdy se cítíte absolutně bezstarostně.“ Na okamžik se zadívám z okna na blankytně modrou oblohu a když se očima vrátím k Petře, odpovím: ,,To vám řeknu naprosto přesně. Když si nazuji turistické boty, vyšlápnu kopec, zhluboka se nadechnu a rozhlédnu se po té naší krásné, české krajině.“
Což vlastně, když o tom tak teď přemýšlím, není tak často, jak bych asi potřebovala.

Sobota, 16.2.2019
Pro ty, kteří si myslí, že mají málo času, rádi by si ho třeba i přikoupili, kdyby to šlo, a závidí ho ostatním se slovy: ,,No jo, když ty na to máš čas,“ mám dobrou zprávu. Času máme všichni stejně!
Jde jen o to, jak s ním naložíme.
Nemáme čas jít do lesa, doplést vnučce svetr, kino s partnerem nestíháme, na rozečtenou knížku se na nočním stolku začíná prášit a s dětmi na hřiště se půjde taky až jindy.
A pak náhodou zabrousíme na statistiky instagramu a zjistíme, že hodina denně našeho života je právě zde. Že další dvě zahučí večer u televize, protože tu Hru o trůny musíme zkouknout dřív, než osmá řada spatří světlo světa.
Že nákup na internetu ten náš vzácný čas také neušetří, protože přece musíme najít tu nejlepší cenu. A to chce přece ČAS!
Nechtějme ho víc, protože tím se náš problém nevyřeší.

Neděle, 17.2.2019
,,Nechceš přidat, Emičko?“ ptám se Emy, když dojí oběd.
,,Nechci babi. Jen bych si ještě dala suchou rýži.“
,,Nojo, to máš po dědovi,“ utrousím místo souhlasu, usměju se a pozoruji, jak Ema z mísy, která zůstala po obědě na stole, nabírá vidličkou rýži a dává si ji do pusy. Jakmile spolkne první sousto, poznamená: ,,Po tobě mám velký palec u nohy babi, po mamce jsem ukecaná, po taťkovi mám vlasy a oči, a po dědovi…prostě tu rýži.“
Geny zkrátka neočůráš.


,,Abych nezapomněla…
s tím palcem to ta Ema přehání.“


30 komentářů:

  1. Bezstarostný stav v "pohorách" podepisuji, mám to podobně. Tak si je užívej co nejčastěji to půjde.
    Jinak díky za úsměvnou pondělní večerní chvilku - už k mému večeru patříš jako... (třeba ty pohory :-D)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Stáňo. Ty víš moc dobře, o čem to je, vyšlápnout ten kopec a dívat se na tu nádheru pod sebou. A jako...fakt jsi mě potěšila, když vezmu v úvahu, co pro Tebe pohory znamenají, je to fakt poklona, díky:-)
      Jindra

      Vymazat
  2. Emička si ví prostě rady za každé situace, ale snad se nebudeš muset Jindřiško učit čínsky. Turistické boty nazouvej častěji, tvá bezstarostnost bude mít nadvládu nad vším co tě trápí.
    Čas není náš nepřítel, to jenom my s ním neumíme nakládat a neustále žehráme, že ho máme málo. Kdepak. Máme všeho dostatek!
    Přeji ti krásné dny plné milých zážitků.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No doufám, že ne, Alenko. Snad nemá Ema v úmyslu vzít si Číňana???:-)
      Přesně tak, nepřítele si z času děláme jen sami.
      Děkuji moc, měj se krásně.
      Jindra

      Vymazat
  3. Že se Emička vyzná v každé situaci,to už mne nemůže překvapit :-),je radost o ní číst.
    Je dobře když si člověk uvědomí, kdy a kde se cítí naprosto bezstarostně.Jsou to chvíle k nezaplacení. A důležité je to, že takové chvíle jsou.A říká se, že všechno souvisí se vším. Takže i ten čas, jak s ním umíme naložit, v tom hraje roli.
    Příjemné dny, Jindřiško!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuji Ti za milá slova a Emička by byla potěšena:-).
      Hezký večer
      Jindra

      Vymazat
  4. Genetické nedělní okénko se super, ale moc mě zaujala úvaha o čase. Svatá pravda!
    Jindřiško, přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dlouho mi Helenko trvalo, než jsem se s časem srovnala, dlouho jsem bojovala. Teď snad už vím a nebudu nic lámat přes koleno. Ono se to stejně nedá.
      Jindra

      Vymazat
  5. Jindřiško, máš vtipného muže, jistě se s ním nenudíš. A s vnučkou si užíváš spoustu legrace. Asi má po dědovi nejen tu rýži. Jinak přeji co nejvíce pohodových výšlapů. Krásné (skoro jarní) dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nenudím, Pavlo:-). A když není zrovna naladěn, snažím se to respektovat. Má náročnou práci, tak má na to nárok. Emča je fajn, baví nás všechny.
      Děkuji, strašně se na jaro těším, potřebuji ho jako sůl.
      Jindra

      Vymazat
  6. Jindři, barevné dny, ty jsem si taky jako holka představovala. Moji žlutou mělo úterý :)
    A s časem, velká pravda....
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úterý mám oranžové, Peťo:-). A s časem je zbytečné bojovat...
      Měj se fajn.
      Jindra

      Vymazat
  7. Kde berou deti tu fantazii, třeba na vymýšlení slov? Emička je výborná.
    A co se času týká.....amen....tak jak jsem psala na IG :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To fakt nevím, Míšo. Taky se divím, kde se to v ní bere:-).
      Děkuju, pěkný večer
      Jindra

      Vymazat
  8. Baví mě tvá moudra, postřehy, Eminy komentáře, vše ve zkratce a čtivě úsměvné. Díky, těším se příště. J.

    OdpovědětVymazat
  9. To jsi mě zas příjemně naladila, Jindřiško... Díky za to! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já díky, že ses naladit nechala, Dorko:-).
      Pěkný večer

      Vymazat
  10. Jindřiško, díky, moc jsem se pobavila :-) Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  11. PO: Žlutá je dobrá.
    ÚT:A nebo k přepudrování. Aspoň ve filmech to tak dělaji.
    ST:Tak ona už se nám Emča vdala?
    ČT:Ten tvůj muž, je poslední dobou dost smolař.Ale ohleduplný.
    PÁ:A už jsi šla někdy na boso? https://www.turistikanaboso.cz/
    SO:Souhlasím.Není pravda, že máme příliš málo času, ale že ho příliš mnoho promarníme.L.A.Seneca.
    NE:Ema má maso.Vlastně rýži.A proto si vzala za muže Číňana. Takže hleď v před blankytně modrému čtvrtku.Zásob se dostatkem ledu na manželovo vylomeniny.Skrč palec, nazuj pohorky a jdi, jdi, jdi.A až bude manžel moct vem ho sebou.:-) Zdraví Renata od kaštánku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PO: Souhlasím.
      ÚT: I to je možnost...
      ST: Každý den je to jinak, člověče:-).
      ČT: To není poslední dobou, Renčo...:-(
      PÁ: No, tak to bych musela hooodně trénovat.
      SO: Seneca to vystihl
      NE: Abych nezapomněla...Tvoje nedělní shrnutí je opravdu trefné, díky:-)

      Vymazat
  12. Milá Jindři i já moc děkuji.
    Můj hlasitý smích trošku vyděsil mého muže.
    Tak jsem četla tvůj úžasný týdeníček opět nahlas a usmíval se stejně.
    Moc děkuji za tyto chvíle s tebou. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, zase rodinná četba? Třeba se v některých dnech i chlapi najdou:-).
      Já děkuji, že jsi se mnou.
      Hezký večer

      Vymazat
  13. Jindřiško,
    žlutá barva při pondělku je fakt skvělá :-)
    Čas je proti nám , ale kdy jindy , když ne právě teď !
    Manžel je pozorný, nepozorný smolař ;-)
    A Emička ta se opravdu v životě neztratí !
    Přeji ať ty pohorky nazuješ přesně tolikrát, kolikrát to potřebuješ:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná ta žlutá má povzbudit do nového týdne, Ilonko:-).
      Čas prostě nepřepereme a Ema má ve všem jasno. Děkuji moc, pěkný večer.

      Vymazat
  14. No to je krásný týden, každý den něco a co na tom, že máš Jindro jedinečný palec u nohy... Je to beze sporu to nejlepší co v současné době na netu čtu! Sice vždy se zpožděním, ale ne jednou. Už Tě někdo Jindro oslovil, abys napsala humoristickou knížku? Tak pokud nikoliv, je to výzva pro pozorné hledače literárních talentů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano! Teda, to mi fakt lichotíš...nevím, jestli by život jedné obyčejné rodiny vydal na humoristickou knížku...Ale potěšila jsi mě, děkuji.
      Jo, moje palce u nohy, ty jsou fakt neobyčejné, haha. A umím je pokrčit v prvním kloubu:-).
      Měj se hezky
      Jindra

      Vymazat
  15. Vtipna Emca a moc pravdivy text s tim casem, Jindro. Hezke dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za Emču děkuji a s časem máme jasno, ne, Marci:-).
      Pěkný večer

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.
Jindra