NEJKRÁSNĚJŠÍ VZPOMÍNKY NA SVĚTĚ JSOU TY, PŘI KTERÝCH ZJISTÍŠ, ŽE SE USMÍVÁŠ.

čtvrtek 8. listopadu 2018

Jak Chvostík nedostál svému jménu

,,Kam dnes idete?“ ptá se jako každý den ráno majitel penzionu. ,,Ja abysom vedel kam mám poslať vrtul‘ník,“ dodá s úsměvem na tváři.
,,K vodopádu Skok,“ odpovíme a  hodíme batohy na záda. Na cestu ještě dostaneme pár dobrých rad a vydáme se na vlak. Ve Starém Smokovci přestupujeme na směr Štrbské pleso a jelikož přetlak lidí je na nástupišti obrovský, jsme rádi, že jsme si v penzionu koupily Tatry Card. Vyhýbáme se tím označování jízdenek a můžeme rovnou hledat volná místa k sezení.
   Na Štrbské pleso jsem letos nechtěla, a přesto jsem tu už podruhé. Procházíme ulicí lemovanou stánky se suvenýry a já zjišťuji, že jsou zde o poznání levnější než v Tatranské Lomnici. Po chvíli se dostáváme do míst, které jsme předloni nenavštívili. Po levé straně se před námi otevírá sportovní areál, který je plný atrakcí, stánků s občerstvením i turistů. Když ho mineme a vejdeme do lesa, dýchne na mě příjemný chlad, který je v dnešním vedru opravdu potřeba. Cesta nás vede pořád do kopce, terén se mění a my opět našlapujeme po kamenech. Slunce mi na otevřeném prostoru praží do odhalených ramen a já cítím, jak jsme mu pořád blíž a blíž.

,,No počkej, to nemůžeš mě takhle pořád předcházet,“ napomínám horala. ,,Měl bys dostát svému jménu. Jak ti mám říkat Chvostík, když jsi pořád přede mnou?“ Tam, kde mně síly dochází, on jich má dostatek. Takže když se před námi otevře údolí s vodopádem Skok, on se vydává pořád dál, nahoru nad vodopád, kde je cesta jištěná řetězy. Já zůstávám dole.
Nikdy jsem horám nebyla blíž než tady. Sevřená v údolí skal se sevřeným srdcem. A protože bych při výstupu nad vodopád zcela určitě měla sevřené i půlky, raději zůstávám dole a nasávám tu energii hor odtud.

Abych nezapomněla…
jak jsem byla na skok u vodopádu Skok.

1. Jindro, to mi nedělej ;-)- při pohledu na tvé fotky mám chuť vytáhnout pohory a někam vyrazit. Ale snad se dočkám - příští víkend
    Vodopád Skok je moc pěkný. Byli jsme tam kdysi, ještě se synem. My pak ještě pokračovali dál na Capie pleso a kolem chaty Pod Soliskom zpátky ke Štrbskému plesu.
    Hezký den

1. Už jenom dva dny v Tatrách mi chybí napsat, Stáňo a už dám pokoj:-). Ale aspoň to motivuje si někam vyšlápnout. Jste dobří, já toho měla akorát na Skok a zpátky, přes chatu Pod Soliskom bych to nedala. Ale musel to být nádherný zážitek...

2. Byli jsme mladší (ono je to už asi 15 let :-)). A ráda se kouknu i na další výlety, neboj.

2. Jindřiško, jdu kouknout do mapy, kde že ten skok je. Na Štrbském jsme byli, ale Skok absolutně nevím. No, ono už je to taky pěkných pár let..... Fotky jsou nádherné!
    Měj se krásně, Petra

1. My jsme při prvním pobytu v Tatrách o vodopádu Skok také neměli tušení, Peťo. Člověk pořád objevuje nová místa a tohle opravdu za to stálo ho objevit.
      Děkuji moc, krásné dny
      Jindra

3. Krásné fotky. Pro mne vzpomínka na Tatry, kam už asi moje cesty nepovedou.
    Hezký den!
    Hanka

1. Povedou, nepovedou, Hanko...vzpomínky zůstávají. Jsem ráda, že ses tam podívala se mnou alespoň prostřednictvím fotek.
      Jindra

4. Jindro, božská nádhera, ach. Díky za fotky.
    Krásný víkend měj. J.

1. Já děkuji Jani, bylo tam opravdu krásně.
      Měj se fajn
      Jindra

5. Jindřiško, to je nádhera. Kochám se. Díky, že jsi mě vzala :-) Měj hezký pátek.

1. Marti, díky! Je to úžasné místo a jsem ráda, že ses na něj podívala se mnou.
      Hezké dny

6. Zde jsou pro mne splněny všechny atributy " achání " ... voda, kámen a zeleň.
    Úžasná podívaná, v jejímž stínu je člověk docela maličkatý.

1. Přesně to je moje...skály, voda, les. Samo o sobě je to nádherné, ale pohromadě fascinující. A ta člověčí malost je tam sakra znát.

7. Jindřiško, krásné vyprávění i fotografie. Přei krásný víkend.

1. Děkuji Růženko, měj se krásně, užívej dny.
      Jindra

8. Jindřiško, moc krásné fotky! Chápu tvé okouzlení, nadšení, úžas i rozumnou úctu a pokoru. Je to nádhera!
    Přeji hezký večer, Helena

1. Děkuji Helenko. Pokora je obrovská, nadšení snad ještě větší. Měj se krásně, Jindra

9. Nádhera. Jindřiško, to musel být zážitek, krásné místo, dokonalé záběry. Joj, jak já Ti závidím, snad se na Slovenskou jednou také podíváme.
    Přeji příjemná víkend. D.

1. Dášo, děkuji za krásná slova. Od takové fotografky to potěší. Jsou to snímky letmé mezi nadšenými pohledy. Slovensko Ti přeju, třeba přijde čas...
      Měj se krásně
      Jindra

10. Hore nad vodopádom je ešte malé pliesko. Raz som tam hore bola, keď som ešte bola mladá. Mala som so sebou aj celkom malé deti. Tam som za pomocí reťazí vyliezla, no dole to už bolo horšie. S tým mám problémy. Určite viem, že si už nikdy na ten výstup nad vodopád Skok netrúfnem. Som ale rada, že mi vaše fotky osviežili spomienky na to leto, kedy som trávila v Tatrách týždňovú dovolenku. Čo sa týka toho mena - chvôstik sa správne povie chvostík a hovorí sa tak tomu, kto je stále zavesený za vami, nie pred vami :-)

1. Danielo, o tom plese nad Skokom vím, ale já bych se tam nevydala:-). Mám fobii z výšek a Vás obdivuji, že jste tam šla i s dětmi. Jsem moc ráda, že jsem Vám připomněla místo, kde jste byla na dovolené. Vysoké Tatry mám moc ráda, získaly si mě na první pohled.
      Chvostíka jsem opravila, moc děkuji. Že jde o někoho, kdo jde vzadu chápu správně, protože v tomto článku ,,nedostál svému jménu", protože mě předbíhal:-). To v tom předešlém(Na Popradském plese)byl pořád pozadu, proto dostal jméno Chvostík:-).
      Mějte se moc krásně
      Jindra

11. Jindřiško i já moc děkuji za tak úžasnou procházku s Tebou a Chvostikem 😉.Asi jediné slůvko by tuto nádheru vystihlo.. áách. Snad někdy si to také užiji. Krásné dny ti přeji.Z🖤

1. Bylo tam opravdu krásně, Zdeni, žiju z toho ještě teď. Jsem ráda, že jsi se podívala se mnou i s Chvostíkem(už to mám správně:-)).
      Měj se krásně
      Jindra

12. Krásné připomenutí let minulých, běhali jsme po Vysokých Tatrách i po Roháčích, po Nízkých méně...kde jsou ty chvíle? Dnes bych toho už moc nanaběhala, ale podívat se tam znova, to by bylo prima. Díky Jiřina z N.

1. Milá Jiřino, děkuji moc za sdílení Tvé vzpomínky na Tatry. Určitě sis to tam užívala, stejně tak jako já. Já bych ještě něco naběhat po horách chtěla...a do Nízkých Tater bych se také ráda podívala.
      Ať se Ti přání splní a octneš se v Tatrách třeba na relaxačním pobytu. To by taky bylo moc fajn.
      Já děkuji, Jindra

Děkuji za Vaše komentáře, vážím si každé zpětné vazby.